Syötkö pitsan reunat?
Käytiin porukalla pitsalla ja huomasin olevani ainut joka syö myös reunat. Jännä. Mites te muut?
Kommentit (22)
En syö reunoja koskaan. Jos söisin, en jaksaisi koko pizzaa tai ainakin ähky olisi hirveä. Siispä jätän vehnähötön syömättä ja syön pelkän pohjan ja täytteet.
No onpas teillä varakasta porukkaa. Sen harvan kerran, kun minä pitsalla käyn, ei kävisi mielessäkään heittää ruokaa pois - eikä kenelläkään muullakaan, kenen kanssa olen sattunut pitsaa syömään.
Syön, melkeenpä paras osa pitsasta. No, ehkei paras, mutta reunat ovat hyviä.:D
Reuna jää vain jos se on erityisen iso ja kuiva.
Kotipizzan pizzat syön reunoineen, koska sen jaksan syödä. Turkkilaisten omat taas niin isoja, että hyvä jos puolet jaksaa muutenkaan. Eli reunoihin en mahan tilaa haaskaa.
En syö melkein koskaan. Siitä keskiosastakin tulee ihan täyteen, reunat jätän. Ne ei maistu oikein miltään.
Syön, mutta joskus tulee huono omatunto. Ihan turhia kaloreita 😂
Varmaan samoja tyyppejä, jotka tilaavat ruoka-annoksen, mutta syövät pelkät lihat. Sivistymätöntä ja lapsellista.
Syön jos jaksan, ensin kuitenkin täyte -osan.
Reunojen jättäjät samanlaisia urpoja kuin ne jotka jättää kaiken vihreän lautaselle.
Minä en syö, koska en halua syödä kaloreita, jos en nauti ruoasta. Jätän siis yleensäkin syömättä pahat ruoat. Esim. Inhoan keitettyjä perunoita, ja niitä syön korkeintaan puolikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Reunojen jättäjät samanlaisia urpoja kuin ne jotka jättää kaiken vihreän lautaselle.
Kyllä minä vihreär syön - jos ne ovat hyvännmakuisia.
Sama kuin kiinalaisessa ravintolassa ihmettelen jengiä, joka lappaa seisovasta pöydästä riisiä tai nuudelia himovuoret.
Helvetti sentään. Ne maksaa kaupassa senttejä/vuori. Ne lapetaan sittem kotona, jos himottaa.
Itse nautin härkää ja muita lihoja plus sushia ihan kalleus & makunautinto järjestyksessä.
En syö. Kuiva leipä yleensäkään ei houkuttele. Ehkä jos olisi dippikastiketta niin voisi syödä, mutta vain jos jaksaisin muuten.
Vierailija kirjoitti:
Sama kuin kiinalaisessa ravintolassa ihmettelen jengiä, joka lappaa seisovasta pöydästä riisiä tai nuudelia himovuoret.
Helvetti sentään. Ne maksaa kaupassa senttejä/vuori. Ne lapetaan sittem kotona, jos himottaa.
Itse nautin härkää ja muita lihoja plus sushia ihan kalleus & makunautinto järjestyksessä.
Voiko olla suomijuntimpaa kuin valita seisovassa pöydässä lautaselle asioita hinnan perusteella.
Söisin muuten, mutta ne on usein niin kovia, etten millään saa niitä leikattua saati edes kunnolla pureskeltua. Silloin syön, jos saan vaivatta paloiteltua.
Käyn pizzalla vain niissä pizzerioissa, joissa niin hyvä taikina että reunatkin maistuu.
Mutta joo, voi siinä ähky tulla. Eipä tarvitse sitten vuorokauteen mitään syödäkään. Miksei pizzeriassa voisi tilata pienempää pizzaa, onhan siellä perhekokojakin?
Itse en jaksa edes syödä koko pitsaa. Ainakaan sellaista pitserian isoa pitsaa. Tämä rajoittaa jonkin verran kyseisissä paikoissa käyntiä jos ei satu olemaan ketään mukaan joka toisen puolen söisi. Joskus olen pyytänyt, että saisiko loput ottaa mukaan, mutta välillä se on ollut kiellettyä. Joskus yritin salaa tunkea pitsan lopun laukkuun niin oli pikkuisen nolo tilanne, kun tulivat sitten kyselemään, että mitä teen. Ei kuulemma ollut sallittua. En yleensä myöskään söi niitä reunoja, kun vaan yritän edes jaksaa sen "täytteen". Muuten söin kyllä välillä paljonkin, mutta nuo isot pitsat ovat aina liikaa.
Eikö tuo reunojen syömättä jättäminen ole urbaani legenda? Ei kai kukaan haaskaa ruokaa kuitenkaan.