Miten säästät?
Miten te säästätte rahaa? Säästötilille vai jotenkin muuten? Itse säästän säästötilille, mutta siinä korot on aika naurettavan pienet, eli mikä olisi järkevämpi tapa? Mitä suosittelet?
Kommentit (3)
Kuulostaa hyvältä. Vaatii tuo systeemi sulta paljon ajankäyttöä ja paneutumista? Meillä menee miehen kanssa yhteiselle säästötilille vakiosumma kuukausittain, lisäksi kummallakin jotkut rahastot johon menee kuukausittain tietty summa ja lapsille omat, johon menee meiltä kuukausisumma. Lisäksi mulla oma säästötili, jonne siirrän ylimääräiset käyttötililtä maksamasta. Mulla vielä asp-tili, miehellä on jo omistusasunto.
Sijoittaminen kiinnostaisi, mutta aika ja ymmärrys ei riitä. Olen säästäväinen ja pystyn pienistäkin tuloista säästämään helposti ja olisi kiva jos säästöille tulisi kunnon tuotto, mutta jonkun muun pitäisi hoitaa se käytännön sijoittaminen yms.
Ap
10% netosta aina toiselle tilille. Sieltä sitten neljännesvuosittain rahastoihin, kuitenkin. Iin, että aina on 3kk rahantarve likvidinä.
Rahastojen tuotot sijoitan aina samantien uudelleen.
Ostin sijoitusasunnon, joten nyt on rahastot aika pienenä, mutta vuokrasta jäävä osa verojen ja lainanlyhennyksen jälkeen taas rahastoihin.
Ruhn asuntoon otin puolet lainaa. Kun se on puoliksi maksettu, otan lisää ja ostan toisen.