Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heikkeneekö se kuulo kuten väittävät 70-vuotiailla?

Vierailija
05.10.2016 |

Koko ajan tästä kuulen juttua.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti kyllä, mutta ei läheskään kaikilla. Yleisintä on korkeiden äänien kuulemisen heikkeneminen.

Vierailija
2/8 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kahden koliikkivauvan jälkeen sanoisin, että ei tarvi odottaa edes sinne asti -N88

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna ei ollut enää heinä-elukuussa heinäsirkkoja. Parina viime vuotena kuului vielä niitä tsirptsirppejä jonkun verran mutta nyt oli aika lailla hiljaista. 

On tietty ihan lärvikohtaista miten se kuulo heikkenee mutta yleensä korkeat äänet lähtee ensimmäisinä. Vanhojen telkkareiden aikaan sen huomasi kun telkun 15.625 kHz taajuinen juovapäätemuuntajan sirinä ei enää häirinnyt. Nuoria se häiritsee tosi pahasti kun heillä kuuloalue ylettyy yli 20 kHz:n.

Vi panostaa bassokaiuttimiin eikä tartte enää miettiä miten diskantit kuuluu.

t. 51 v

Vierailija
4/8 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se heikkenee jo paljon sitä ennen.

Vierailija
5/8 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 73 ja kuulen yhtä hyvin kuin 50-vuotiaat, lukuunottamatta ylä-ääniä. Heinäsirkkoja oli olevinaan vähän tänä kesänä mutta joitakin kuitenkin. Luulen, että riippuu, kuinka on huoltanut kuuloaan. Olen ainä käyttänyt kuulosuojaimia, radio/tv pn sina ollut hiljaisella ja konserteissa on aina ollut monia vaihtoehtoja mukana kuulosuojaimissa. Luonnon äänet kuulen jopa 30:siä paremmin. Sitä mitä haluaa erottaa melun joukosta, voi suodattaa itse. Tämän olen havainnut luontoretkillä.

Vierailija
6/8 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuulet edelleen juttuja niin ei kai se ole heikennyt.

Vierailija
7/8 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulo heikkenee ihmisillä vähitellen, eron huomaan usein jo 20-vuotiaan ja 30-vuotiaan kuulossa, tietyt korkeat ultraäänitaajuudet katoaa usein jo alle 20-vuotiailla. Mutta eniten se varmaan heikkenee joskus 50-ikävuoden jälkeen.

Vierailija
8/8 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkenemisen märitelmä on heikko. Useimmat 70- vuotiaat kuulevat paljon paremmin kuin nykynuoret keskimäärin, jotka ovat pilanneet kuulonsa kuuntelemalla musiikkia liian paljon ja liian kovalla volyymillä huonoilla kuulokkeilla. Ja mopoista poistetaan äänenvaimentimet jne. Vanhemmilla kuulo heikkenee hitaasti, vääriä tapoja elävillä nuorilla nopeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi