Sipilä leikkaa taas työttömyysturvaa tylysti!
Jos et työskentele 18 tuntia edellisen kolmen viikon ajalta tulee päivä karenssia! Mistä hemmetistä niitä 18 tunnin töitä riittää kaikille? Ei mistään. Tämä on leikkaus - ei aktivointitoimi.
http://www.hs.fi/kotimaa/a1475632597111
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jahas. Hirteen kai tässä joutaa. Olen sen verran arvoton tapaus näköjään yhteiskunnalle. Ei minulla ole enää vara asua Suomessa.
T: työtön
Jos tilanne menee tarpeeksi pahaksi tarpeeksi monelle niin voi olla että kansa nousee vastarintaan. Ei tämä leikkaus vielä, mutta mitäs sitten kun työttömiä on se 50% (automaatio+globalisaatio).
Ei nouse. Työssäolevat katsovat passiivisena vierestä sormeaan nostamatta kun köyhemmät "motivoidaan" hengiltä ja samalla ovat onnellisia että heiltä ei leikattu senttiäkään. Mitäs työttömyydestä kun heillä on työtä. Luultavasti se työttömyys on muutenkin työttömien oma vika, varmaan ovat juoppoja ja narkkareitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jahas. Hirteen kai tässä joutaa. Olen sen verran arvoton tapaus näköjään yhteiskunnalle. Ei minulla ole enää vara asua Suomessa.
Jos tilanne menee tarpeeksi pahaksi tarpeeksi monelle niin voi olla että kansa nousee vastarintaan. Ei tämä leikkaus vielä, mutta mitäs sitten kun työttömiä on se 50% (automaatio+globalisaatio).
Ei nouse. Työssäolevat katsovat passiivisena vierestä sormeaan nostamatta kun köyhemmät "motivoidaan" hengiltä ja samalla ovat onnellisia että heiltä ei leikattu senttiäkään. Mitäs työttömyydestä kun heillä on työtä. Luultavasti se työttömyys on muutenkin työttömien oma vika, varmaan ovat juoppoja ja narkkareitakin.
Enpä tiedä. Siinä vaiheessa kun työttömiä on enemmän kuin työssä käyviä ja tuloerot räjähtäneet niin voipi olla että jotain mielenilmaisua tapahtuu vaikka suomalaiset ovatkin rauhallista kansaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiedä. Siinä vaiheessa kun työttömiä on enemmän kuin työssä käyviä ja tuloerot räjähtäneet niin voipi olla että jotain mielenilmaisua tapahtuu vaikka suomalaiset ovatkin rauhallista kansaa.
Olen ollut tähän asti rehellinen kansalainen, maksanut aina veroni niistä vähistä töistä mitä olen saanut, rikoksia en ole tehnyt, huumeisiin en ole koskenut jne. Mutta taidankin alkaa kapinaan. Koska olen näköjään hallituksen mielestä pohjasakkaa vain, koska minulla ei ole töitä niin ollaan sitten. Alan varastamaan ruokani ja pöllimään vaikka pyöriä. Taidan myös perehtyä erään kasvin viljelyyn...
Vierailija kirjoitti:
Kansanedustajat yittävät helpottaa työllistämistä.
AYliike panee hanttiin.Kenen syy on epäonnistuminen, olisko AYliikkeen?
Kuka hyötyy siitä, että on työttömyyttä?
Ei ainakaan työnantaja, olisko AY?Menkää vuokratyöhön, se on ainoa tapa palkata joten hopihopi.
Mun kaveri on ollut 12 vuotta vuokrafirman kautta saman yrityksen hommissa. Saanut kaksi ylennystä, palkankorotuksia siinä missä muutkin, ja kaikki samat edut kun vakituisilla.
12 vuotta? Miksi itse yritys ei ole palkannut häntä, kun kyseessä on ilmeisen hyvä työntekijä ja tarve on jatkuva? Miksi yritys haluaa maksaa vuokrafirmalle tuosta työntekijästä? Eihän vuokrafirma hoida kenenkään työllistämistä ilmaiseksi.
Olen ihmetellyt, että miksi tuo työttömien valtakunnallinen yhdistys, TVY, on niin näkymätön, vaikka se on toiminut jo 90-luvun alusta saakka. Eikö järjestöllä ole ollenkaan mediaosaamista, puuttuuko esiintymistaitoja vai mistä on kyse. Miten ihmeessä voi puolustaa työttömien oikeuksia, jos ei yritä vaikuttaa yleiseen mielipiteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Sehän ei kuulemma koske ansiosidonnaista joten siitä voi päätellä että tämä(kin) motivointi koskee ainoastaan niitä jotka saa muutenkin vain minimipäivärahaa kelalta.
Ay-liike eli demarit heitti taas kerran persaukisimmat susille päästäkseen itse suojaan.
Missä lukee ettei koske ansiosidonnaista päivärahaa saavaa?
Itse en löydä sellaista kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei koske ansiosidonnaisella olevia, niin ei kai silloin myöskään kelan peruspäivärahalla olevia? Peruspäivärahaa saa ne jotka eivät ole maksaneet työttömyyskassalle, mutta työssäoloehto on täyttynyt.
Eli koskeeko vain työmarkkinatuella olevia?
Missään ei ole sanottu niin että koskisi vain heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän ei kuulemma koske ansiosidonnaista joten siitä voi päätellä että tämä(kin) motivointi koskee ainoastaan niitä jotka saa muutenkin vain minimipäivärahaa kelalta.
Ay-liike eli demarit heitti taas kerran persaukisimmat susille päästäkseen itse suojaan.
Ihan siitä päätellen että sipilä sanoi ettei ansiosidonnaista leikata. Sipilä saattaa tietty käyttää sanaa leikata eri merkityksessä kuin suuri osa muusta kansasta. Nythän sak:kin on herännyt että ei tää niin kiva systeemi ollutkaan joten tuskin se tulee koskemaan ansiosidonnaista. sak:ta eli demareita ei kiinnosta pätkääkään miten persaukisimpia jotka ei kuulu ay-liikkeisiin kohdellaan ja motivoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siitä ansiosidonnaisen keston leikkauksesta päätetty jo lopullisesti? Kysyin ytk:n sivulla joltain chat-päivystäjältä asiasta, väitti että ei ole vielä päätöstä. Google kertoo ~100 tuloksella että se on jo päätetty. Valehteliko ytk-tyty vai eikö siellä duunarit tiedä mitään? Miten noin isosta asiasta voi olla epäselvyyttä?
Kyseessä siis enimmäiskeston leikkaus 500 päivästä 400 päivään.
Samaa kysyin omasta liitostani, eivätkä osanneet sanoa. Lopullista päätöstä ei vielä ole.
Mikä nyt sitten on lopullinen päätös mutta tuo mitä haet alkaa ensi vuoden alusta. Eli ensi vuoden alusta myönnettään tuo 400 päivää jos työhistoria on yli 3 vuotta ja jos alle niin 300 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan siitä päätellen että sipilä sanoi ettei ansiosidonnaista leikata. Sipilä saattaa tietty käyttää sanaa leikata eri merkityksessä kuin suuri osa muusta kansasta. Nythän sak:kin on herännyt että ei tää niin kiva systeemi ollutkaan joten tuskin se tulee koskemaan ansiosidonnaista. sak:ta eli demareita ei kiinnosta pätkääkään miten persaukisimpia jotka ei kuulu ay-liikkeisiin kohdellaan ja motivoidaan.
"Aktivointitoimenpiteet ei ole leikkaus" sanoo Orpo ( = Sipilän hallitus)
Eli koskee myös ansiosidonnaista saavaa.
Persut ilmoitti etukäteen etteivät ole mukana aktivointitoimenpiteessä ellei kolmikantainen työryhmä sitä esitä ja kolmikantainen työryhmä esitti sitä. Siis myös AY-like mukana.
Eli AY-liike pelaa kaksilla korteilla.
Avoimia työpaikkoja on 0.03 työnhakijaa kohden. Onnea matkaan karenssin välttelyissä. Nyt perkele SAK ja kumppanit kova kovaa vastaan noissa Sipilän tempuissa.
Vierailija kirjoitti:
Noita kansanedustajia pitäisi alkaa listimään kuten muitakin petoja.
Haittaelukoita, paremminkin.
Tuohan on räikeästi ihmisoikeuksien vastaista, että ihminen saa rangaistuksen asiasta, mihin ei voi itse vaikuttaa. Ei työtön voi vain mennä työpaikalle ja ilmottaa, että tulin töihin. Ei 18 tunnikis, eikä muutenkaan. Vaikka kuinka ahkerasti hakisi töitä ja osaamista ja työhaluja olisi, voi tilanne olla se, että mihinkään ei oteta töihin. Jo pelkäästään siksi, että hakijoita on valtavasti. Työnantaja yksin tekee päätöksen, kenet hän ottaa töihin. Jos työnantaja ei ota työtöntä töihin, on työnantajan päätös hallituksen mielstä työttömän vika ja työtöntä pitää siitä syystä rankaista!
Ei tällaista voi oikeusvaltiossa tapahtua. Eri asia olisi, jos hallitus järjestäisi kaikille työttömille 18 tunnin työpätkiä ja silloin niitä voisi työttömältä vaatia. Mutta sitähän hallitus ei tee, jo siksikin, että niitä ei voi tyhjästä taikoa. Eikö työttömillä ole enää mitään oikeusturvaa. Voiko heitä todellakin kohdella täysin mielivaltaisesti, yleisten oikeudenmukaisuusperiaateiden vastaisesti. Ehkä jopa perustuslain vastaisesti. Eikö mikään taho voi tai halua tähän puuttua?
Tässä vielä loistava kirjoitus aiheesta. Ikävä kyllä kirjoittaja ei nähnyt pahaa unta.
http://blogit.image.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2016/08/29/tuenalenn…
Vierailija kirjoitti:
Ei sit varmaan kantsi olla työtön.
Mistä löydän töitä? Menen heti jos kerrot missä on töitä.
Ööh, siis tuo ehtohan täyttyy jos on viisi päivää osallistunut työllisyyttä edistäviin palveluihin. Eli työkkärin kursseihin osallistuminen kelpuutetaan työssäolon vastineeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ööh, siis tuo ehtohan täyttyy jos on viisi päivää osallistunut työllisyyttä edistäviin palveluihin. Eli työkkärin kursseihin osallistuminen kelpuutetaan työssäolon vastineeksi.
Hei, katoppa miten vähän niitä kursseja = työvoimakoulutuksia on! Ensi vuonna taas niitä supistetaan, koska reilun vuoden päästä niitä ei enää ole ollenkaan! Pääkaupunkiseudulla voi nyt jo olla monta sataa hakijaa/työvoimakoulutus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, katoppa miten vähän niitä kursseja = työvoimakoulutuksia on! Ensi vuonna taas niitä supistetaan, koska reilun vuoden päästä niitä ei enää ole ollenkaan! Pääkaupunkiseudulla voi nyt jo olla monta sataa hakijaa/työvoimakoulutus!
Jep, pelkkä haku ei taida riittää????
Onneksi Sipilä kuitenkin keventää vuoden alusta miljoonaperintöjen ja -lahjojen verotusta.