Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sipilä leikkaa taas työttömyysturvaa tylysti!

Vierailija
05.10.2016 |

Jos et työskentele 18 tuntia edellisen kolmen viikon ajalta tulee päivä karenssia! Mistä hemmetistä niitä 18 tunnin töitä riittää kaikille? Ei mistään. Tämä on leikkaus - ei aktivointitoimi.
http://www.hs.fi/kotimaa/a1475632597111

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät on tämän maan paarialuokkaa, jota kukaan ei puolusta. Itseäni ainakin pelottaa, jos jään työttömäksi.

Vierailija
22/99 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän tuossa huomioidaan vajaakuntoiset työttömät.

Itse olen osatyökyvyttömyyseläkkeellä ja teen 50% työaikaa. Olen siis vielä töissä, mutta isot yt:t on päällä.

Minulla on siis normaali työaika 18 tuntia viikossa. Terveys ei riitä enempään.

Jos nyt joudun irtisanotuksi, niin pitääkö mun jostain yrittää kaivaa töitä viikoksi 3 viikon jaksoissa jotta voisin saada työttömyyspäivärahaa. Vai mitä ihmettä tämä oikein meinaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän tuossa huomioidaan vajaakuntoiset työttömät.

Itse olen osatyökyvyttömyyseläkkeellä ja teen 50% työaikaa. Olen siis vielä töissä, mutta isot yt:t on päällä.

Minulla on siis normaali työaika 18 tuntia viikossa. Terveys ei riitä enempään.

Jos nyt joudun irtisanotuksi, niin pitääkö mun jostain yrittää kaivaa töitä viikoksi 3 viikon jaksoissa jotta voisin saada työttömyyspäivärahaa. Vai mitä ihmettä tämä oikein meinaa.

Käytännön asioita ei vielä tiedä kukaan. Pirkanmaalla on laskettu, että jono on Tampereelta Nokialle asti, jos niitä 3kk haastatteluita pitää alkaa tehdä. Eikä myöskään toimistossa ole tiloja sellaiseen asiakaspalveluun. Mutta sehän on taas tietysti työkkärin syytä?!

Vierailija
24/99 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei koske ansiosidonnaisella olevia, niin ei kai silloin  myöskään kelan peruspäivärahalla olevia? Peruspäivärahaa saa ne jotka eivät ole maksaneet työttömyyskassalle, mutta työssäoloehto on täyttynyt.

Eli koskeeko vain työmarkkinatuella olevia?

Ja siltä ansiosidonnaiseltakin putoaa päivien täytyttyä työmarkkinatuelle. Ei kaikki ole 500 päivää putkeen työttömänä vaan osa tekee pätkätöitä ja on vain työpätkien väliset työttömyyspätkät ansiosidonnaisella, joka sekään ei ole taloudellisesti mitään herkkua. Tätä kun jatkuu tarpeeksi kauan niin ne ansiosidonnaispäivät tietenkin loppuvat ja sittenkö edessä on karenssia joka kolmas viikko kun määräaikainen työsoppari loppuu ja seuraava on haussa?

VMP.

Vierailija
25/99 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitän kaikkia KEPUA, PERSUJA ja KOKSUJA äänestäneitä!

Minä myös! Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Onneksi sentään tehdään jotain valtiontalouden laittamiseksi raiteilleen ja työttömien aktivoimiseksi töihin. Töitähän nimittäin riittää, jos ei ole kovin nuuka sen suhteen, että mitä tekee. Kaikki tehty työ on arvokasta ja sata kertaa arvokkaampaa kuin sohvalla pököttäminen toimettomana muiden rahoja vieden (varastaen).

Vierailija
26/99 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipilä haluaa tappaa työttömät nälkään ja niin tässä tulee käymään.

Vierailija
27/99 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmaan sitten heittäydyttävä pitkäaikaissairaaksi.

Vierailija
28/99 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! lusmuilta voi leikata.

Vierailija
29/99 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitän kaikkia KEPUA, PERSUJA ja KOKSUJA äänestäneitä!

Minä myös! Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Onneksi sentään tehdään jotain valtiontalouden laittamiseksi raiteilleen ja työttömien aktivoimiseksi töihin. Töitähän nimittäin riittää, jos ei ole kovin nuuka sen suhteen, että mitä tekee. Kaikki tehty työ on arvokasta ja sata kertaa arvokkaampaa kuin sohvalla pököttäminen toimettomana muiden rahoja vieden (varastaen).

Kyllä sekä tekemättömiä töitä että työhaluisia työttömiä riittää, ei kummankaan vähyys ole ongelma. Ongelma on palkanmaksuhalukkuuden puuttuminen työnantajilta. Kuinkas paljon eilenkin pantiin pihalle porukkaa yt:den jäljiltä?

Nuo 9 euroa/päivä orjatyöt ei valtiontaloutta korjaa.

Vierailija
30/99 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta kuin toivoa, että löytää ennen tuota niitä helvetin töitä :/ Itselläkin nyt 10kk työttömyyttä takana, pahalta alka CV:ssä näyttää...

Vierailija
31/99 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos missaa istunnon, niin kansanedustajan palkkiosta voisi leikata vaikka semmosen 10 prosenttia per kerta.

Vierailija
32/99 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa meltä, että leikkauksestahan on kyse. Toisaalta kannattaisi lukea tämän päivän kauppalehdestä vuokrafirman pomon haastattelu, tykkäsin.

Voitko linkittää? Selasin koko etusivun ja kaikki tänään julkaistut artikkelit mielestäni. Kiitos.

Vierailija
33/99 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siitä ansiosidonnaisen keston leikkauksesta päätetty jo lopullisesti? Kysyin ytk:n sivulla joltain chat-päivystäjältä asiasta, väitti että ei ole vielä päätöstä. Google kertoo ~100 tuloksella että se on jo päätetty. Valehteliko ytk-tyty vai eikö siellä duunarit tiedä mitään? Miten noin isosta asiasta voi olla epäselvyyttä?

Kyseessä siis enimmäiskeston leikkaus 500 päivästä 400 päivään.

Vierailija
34/99 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokrafirmoista saa keikkaa sen verran, että päivärahat säilyy. Kyllä tekevä työtä löytää. Ei kannata olla liian nirso vaan ottaa työtä kuin työtä vastaan.

Ja jokainen on oman onnensa seppä. Löytyiskö sulta vielä muita kokkarikliseitä?

Vierailija
35/99 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siitä ansiosidonnaisen keston leikkauksesta päätetty jo lopullisesti? Kysyin ytk:n sivulla joltain chat-päivystäjältä asiasta, väitti että ei ole vielä päätöstä. Google kertoo ~100 tuloksella että se on jo päätetty. Valehteliko ytk-tyty vai eikö siellä duunarit tiedä mitään? Miten noin isosta asiasta voi olla epäselvyyttä?

Kyseessä siis enimmäiskeston leikkaus 500 päivästä 400 päivään.

Samaa kysyin omasta liitostani, eivätkä osanneet sanoa. Lopullista päätöstä ei vielä ole.

Vierailija
36/99 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sit varmaan kantsi olla työtön.

Vierailija
37/99 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskassa on paljon tiukempi linja ja se on toiminut loistavasti. Tarkoitus on aktivoida ihmisiä  hakeutumaan töihin. Liikaa on niitä, jotka keväällä sanovat suoraan että joo voisin muuten tulla töihin, mutta haluan kesäkauden hengähtää ja tehdä mitä huvittaa ja lomailla, marjastaa ja sienestää ja sitten, ehkä, kun vaakaräntä alkaa, saatan alkaa harkita töihin palaamista. 

Vierailija
38/99 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti tuo ajaa vain työssäkäyvien puolisot ja perheet ahtaalle. Yksinäiset voivat hakea kelasta ja sossusta vaikka miten paljon tukea.

Onko tämä tarkoitus olla isku naisille? Sillä liian usein naiset ovat pätkätöissä ja miehet saavat vakituisia töitä...

Vierailija
39/99 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos missaa istunnon, niin kansanedustajan palkkiosta voisi leikata vaikka semmosen 10 prosenttia per kerta.

Tuo oli oikeasti hyvä idea.

Vierailija
40/99 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että leikattiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi