Näkeekö lääkäri psyk. lehden?
Käyn psykiatrian polilla juttelemassa sairaanhoitajan kanssa kerran kahdessa viikossa. Nyt ollaan mieheni kanssa menossa lapsettomuushoitoihin. Näkeekö tämä naistentautien lääkäri mitä olen puhunut psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa? Molemmat ovat samaa sairaanhoitopiiriä joten auttaako jos kiellän tietojen luovuttamisen kanta.fi:ssä?
Kommentit (11)
Ei ole lupaa mennä lukemaan jos asia ei liity kyseiseen hoitoon
Entä näkeekö tk-lääkärit, sairaaloiden lääkärit ja yksityislääkärit, jos käy neuvolapsykologilla juttelemassa? Entä jos käy neuvolapsykologin lähetteellä psykoterapiassa?
Varsinaisia tietoja eivät siis pääse näkemään? Mutta näkyykö kaikille (vaikka jopa mun lasten neuvolaterkkarillakin) kuitenkin se, että käyn tuollaisissa? Toisaaltahan se on vielä huonompi, kun eivät näe oikeaa syytä miksi käyn terapiassa (=traumaattiset tapahtumat lähipiirissä). Voivat luulla/epäillä, että olen ns. normi hullu (anteeksi ilmaus, mutta ymmärtänette, mitä ajan takaa) ja se haittaa vaikka perussairauksien hoidossa, kun jos heille muodostuu jotain ennakkoluuloja?
SIIS MITÄ IHMETTÄ HALUAT OIKEIN SALAILLA?!?!
JUURI SIKSI ON MILJOONILLA EUROILLA LUOTU TIETOJÄRJESTELMÄT, ETTÄ TIETO KULKEE!!!!
No lääkäreilläkin nyt vain tuntuu olevan ennakkoluuloja psykiatrian puolella hoidettuja kohtaan ja kaikki oikeat fyysiset vaivatkin kuitataan "henkisillä ongelmilla".
Oletko kuullut asiasta nimeltä laki? Jos et halua, että mitään kirjataan ylös, niin soita jollekin sabina kädestäennistajalle.
Jaahas, nyt tuomitaan jo lääkäritkin sairaiksi.
Tyypillistä psykiatrian puolella hoidetuille, joten toki hyvä, että tieto kulkee.
Perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon välillä voit Kanta-palvelun avulla määrittää tietosi asetukseen - ei näy. Miten järkevää se on? Enpä usko. Pahimmaallasi rastit että olet tappamassa itseäsi nyt, mutta jonotat.. Määrän x vkoa. Se vain jobi.
Minut ja mies passitettiin psykiatriseen arviointiin, olemmeko edes kelvollisia vanhemmiksi. Tämä heti ensikäynnillä lapsettomuuden takia. Syynä juurikin minun teksteissä vanhat merkinnät aikoinaan hoidetusta masennuksesta. Arviointi lykkäsi hoidon aloitusta vuodella sisältäen molemmille kolme käyntiä psyk ylilääkärin pakeilla juttelemassa ja yksi parikäynti. Arvion jälkeen, kun todettiin että olemme täyspäisiä ja työssäkäyviä ihmisiä, meidät kelpuutettiin hoitoihin.
Vierailija kirjoitti:
Toisaaltahan se on vielä huonompi, kun eivät näe oikeaa syytä miksi käyn terapiassa (=traumaattiset tapahtumat lähipiirissä). Voivat luulla/epäillä, että olen ns. normi hullu (anteeksi ilmaus, mutta ymmärtänette, mitä ajan takaa) ja se haittaa vaikka perussairauksien hoidossa, kun jos heille muodostuu jotain ennakkoluuloja?
Varmaan suurimmalla osalla "normihulluista" on taustalla traumaattisia tapahtumia. Harvalla ihan pelkästään geneettistä taipumusta hulluuteen.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, nyt tuomitaan jo lääkäritkin sairaiksi.
Tyypillistä psykiatrian puolella hoidetuille, joten toki hyvä, että tieto kulkee.
Missä muka tuomitaan lääkärit sairaiksi?
Pegasoksessa ainakin näkee.