Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolmioleipiin täytettä?

07.03.2006 |

Minkäläisistä aineista teette kolmioleipiin täytteet? Ajattelin laittaa mm. metvurtsi- ja tonnikalatäytteisiä leipiä tarjolle taaperon synttäreille.

Kantsiiko käyttää esim. tuore-juuston ja majon yhdistelmää? Kysyy " uusavuton" :).

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt muutamia perustahnoja, joilla olen täyttänyt joskus tortillapohjia (wrapejä), kolmioleipiä tai voileipäkakkuja.

Tonnikalatäytteeseen: tonnikalaa, hienonnettua purjoa, sitruunapippuria, keitettyä kananmunaa hienonnettuna, kevyt ranskankermaa ja majoneesia yhtäpaljon molempia. Mukaan voi puristaa esim. sitruunamehua. Tähän täytteeseen käy tonnikalan tilalle myös esim savulohi tai savusiika. Kalan suolaisuudesta riippuen voi lisätä hieman suolaa. Voi laittaa myös suolakurkkukuutioita tai sinappikurkkusalaattia hieman, hyvää ainakin savukalan kanssa.

Broileritäytteeseen: currymajoneesia (muistaakseni esim Prismassa myydän, olisiko saarioisen tms.), kypsää broilerin rintafileetä kuutioituna (marinoidusta tulee parempaa), punaista paprikaa hienoksi pilkottuna, ananasta tai persikkaa kuutioina. Sekoita kaikki yhteen.

Kasvistäytteeseen: pehmeää vuohenjuustoa (en muista merkkiä, mutta myydään sellaisissa pienissä, kantikkaissa purkeissa), aurinkokuivattua tomaattia hienonnettuna, tuoretta tomaattia hienonnettuna, halutessa tuorekurkkua pieninä kuutioina. Mausteeksi hienonnettua, tuoretta paprikaa.

Meetwurstitäytettä en ole koskaan tehnyt kun emme syö lihaa, mutta voisi kuvitella että esim. kermaviili-majoneesiseous voisi olla hieman raikkaampi kuin majoneesi-tuorejuusto. Tai sitten tuorejuusto-kermaviili. Lisäksi voisi laittaa esim paprikakuutioita tms.

Muistahan, että kolmioleivät kannattaa voidella esim margariinilla enen kasaamista ja täytteen laittamista, koska muuten leipä imaisee kaikien mehukkuuden täytteestä ja täyte jää kuivaksi. Olen usein laittanut toiseen väliin salaatinlehtiä, tomaattia, avokadoa viipaleina tms. ja toiseen tuota mössöä. Hyvä keino on myös laittaa valmiiksi kasattujen leipien päälle paino siksi aikaa kun maustuvat jääkaapissa, esim leikkuulauta, niin painuvat tiiviimmäksi ja ovat sitten helpompia leikata.

Hauskoja juhlia! RTiina

Vierailija
2/3 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RTiina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kananpalasia, currydip-mix kermaviiliin tai majoneesiin sekoitettuna, salaattia ja ananasta

kinkkua ja valkosipuli dip-mix kermaviilissä tai majoneesissa, tomaattia ja kurkkua pienenä kuutiona

lohta ja sitruuna-tilli dip-mix kermaviilissä, maustekurkkua...