Miksi mulla pyykki ei juuri koskaan värjäydy?
Vaikka on jäänyt pesukoneeseen edellisestä pyykistä tai vahingossa mennyt jotain väärän väristä. Ei ole mitään kalliita vaatteita, peruspuuvillaa. Pesuaineena pääasiassa Erisan, mutta olen käyttänyt muitakin hajustamattomia. Valkoinen on ainoa, mistä on tullut vähän harmahtavaa, jos on jäänyt jotain tummaa koneeseen, mutta ei mitään katastrofisinistä, vaan vain vähän harmahtavaa. Miten toisilla suunnilleen yksi sukka voi värjätä koko pyykin vaaleanpunaiseksi? Minä en taida oikein uskoa tuohon. Tämä tuli mieleen siitä, kun oli jäänyt punainen sukka tummien sekaan. Väri on muuttunut vähän, ei katastrofaalisesti ja sentään kaikki muu pyykki oli tummaa. Tää on ehkä suurin "värjätyminen", mitä on tapahtunut. Mutta sukan erottaa edelleen ihan punaiseksi, se ei ole sininen eikä violetti.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä nyt joku ongelma?
Mullakin äärimmäisen harvoin värjäytyy pyykki, mutta olen todella hyvä pesemään paperinenäliinoja koneessa. Kannattaa kokeilla.
No sen minäkin osaan. Sekä pikkuhousuihin unohtuneet terveyssiteet, kun nakkaan ne pyykkiin! ap.
Minä vain ihmettelen, miten joku saa yhdellä pikkuvaatteella värjättyä koko pyykin. Epäilen, että tapahtuukohan noin oikeasti.
Ei minullakaan.
Eikös ole hienoa olla hyvä jossain? pyykinpesussa..?
Vierailija kirjoitti:
Mullakin äärimmäisen harvoin värjäytyy pyykki, mutta olen todella hyvä pesemään paperinenäliinoja koneessa. Kannattaa kokeilla.
Jaan tunteesi nenäliinoista. Yleensä just mustien housujen taskussa ja siitä se sit lähtee. Tarraharja on hyvä ;)
2009 Minulla paljastui hiiri piileskelleen pesukoneessa, kun ladoin pyykin sinne ja laitoin ohjelman päälle. Sen jälkeen oli pyyrkit kalsareineen hiiren suolien, muiden elinten ja ruumin turkin peittämänä.
T:mies30v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaan tunteesi nenäliinoista. Yleensä just mustien housujen taskussa ja siitä se sit lähtee. Tarraharja on hyvä ;)
Täällä ilmoittautuu yksi lisää jakamaan tunteita. Itse en unohda nenäliinoja taskuun, mutta ukko on ihan toivoton, samoin yksi lapsista (14v). Talouspaperi on muuten vielä "kivempaa" kuin esim Nessu-nenäliinat.
Mulla hajos kerran untuvatyyny koneessa....
Omalle kohalle kävi kerran niin. Puoliso sekotti jonkun punasen yö-paidan tai jotain samaan settiin valkosten t-paitojen ja tennissukkien kanssa. Eipä siinä mitään, käytin sitten kauniin haalean pinkkejä paitoja/sukkia.
Itse en ole onnistunu myöskään koskaan värjäämään tahattomasti, mutta osittain pinkki-episodin takia pidänkin tarkkaa eroa väreillä/valkopyykillä.
2871
Ei jokainen punainen sukka pyykkiä värjääkään. Ensimmäisessä pesussa voi tapahtua kaikenlaista yllättävää, mutta yhtä hyvin monta kertaa hienopesussa pyörinyt sukka voi hermostua kuudenkymmenen asteen lakanapyykistä niin, että koko satsi on vaaleanpunaisena. Olen saanut 30 vuoden aikana yhden kerran valkopyykkini sähäkän pinkiksi ja yhden kerran puoli koneellista puuvillaisia T-paitoja sai loppuiäkseen punertavan häivähdyksen. Muuten ovat värit pysyneet.