Minkälaisia miehiä akateemiset naiset oikein haluavat?
Kaikkialla puhutaan miten akateemiset naiset haluavat "tasoisensa" eli akateemisen miehen. No akateemisena miehenä saan akateemisilta naisilta jatkuvasti pakkeja. AMK/amistason naisten kanssa ei ole samaa ongelmaa ja kaikki pidemmät tapailut ovat olleet näiden naisten kanssa. Vai haluaako maisterinainen tohtorismiehen?
Kommentit (35)
No esimerkiksi tällainen boheemi tradenomi on tuntunut kelpaavan oikein hyvin.
Ei naisille merkitse miehen oppiarvo mitään. Näin olen kuullut. Ja se on faktaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei naisille merkitse miehen oppiarvo mitään. Näin olen kuullut. Ja se on faktaa.
Hyvä, sitten mitään ongelmaa ei ole olemassakaan.
Tutustu termiin hypergamia. Siitä selviää miksi saat pakit akateemisilta naisilta ja juttu toimiin amk- ja amisnaisten kanssa.
Oma mieheni on professori. Mutta en ole hänen kanssaan sen takia. Itse olen perusmaisteri, joka tekee pätkätöitä ja mitä milloinkin saa.
Vierailija kirjoitti:
Tutustu termiin hypergamia. Siitä selviää miksi saat pakit akateemisilta naisilta ja juttu toimiin amk- ja amisnaisten kanssa.
Eli iso osa akateemisista naisista jää yksin, jos tuo pitää paikkansa? Voiko se nyt niin mennä
En voi puhua muiden akateemisten naisten puolesta, mutta mä haluaisin älykkään ja huumorintajuisen miehen, jonka kanssa voi keskustella henkevästi kirjoista, maailman menosta ja vaikka supersankareista. Kristilliset arvot, ruoanlaittotaito ja partioharrastus olisivat plussaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, sitten mitään ongelmaa ei ole olemassakaan.
Juu, ei mulle ole siitä mitään ongelmaa. Paisutettu juttu jne.
Akateeminen nainen haluaa ulkomaalaisen miehen, näkyyhän tämä tilastoissakin.
Ulkomaalaisuus on merkittävä tekijä miestä valittaessa, jopa isompi juttu kuin akateemisuus.
Mulla on duunarimies, amiksen käynyt. En usko mihinkään tasoihin, mutta en olekaan kapitalisti joka näkee ihmissuhteetkin sijoituksina.
Vierailija kirjoitti:
OT/Geenit ovat itsekkäitä ja naiset isoavat mahdollisimman kaukaisia alleeleja.
Mutta myöntääkö akateeminen tämän? Miksi kahden erirotuisen yhteinen lapsi on useimmiten erittäin kaunis?/OT
Vierailija kirjoitti:
Mieshän on trofee, jota näyttää vertaisilleen akateemisille. Ja hyvä niin.
Amis ja AMK on aika kaukana toisistaan.
Mut joo, oon molempia yllämainittuja, tahdon vain keskustelutaitoisen miehen, joka ei kirjoita "enään". Tai no, tuokin tapa on korjattavissa. Kunhan on hauskaa ja turvallinen olo, eikä kummallakaan ole tarvetta päteä tai olla toista ylempänä. Toki tuo akateemisuus on plussaa ihan sillä, että se kertoo tottumuksesta tarkastella asioita hieman laajemmin, mutta sekin on mahdollista ilman tutkintoa. Tuskin olisin tätä kummempi, vaikka olisin mennyt sinne hienoon ja upeaan yliopistoon (johon olisin, kumma kyllä, päässyt helpommin kuin amkkiin).
Kumma kyllä mistään ei löydy edes sitä tavallista tallaajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli iso osa akateemisista naisista jää yksin, jos tuo pitää paikkansa? Voiko se nyt niin mennä
Vähemmän koulutetut naiset saavat oikeasti miehen akateemisia selvästi helpommin. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että nainen haluaa aina korkeammin koulutetun miehen kuin itse on. Kyse on siitä, että mitä korkeampi koulutus naisella on, sitä analyyttisempi hän yleensä on ja sitä myöten myös miehet joutuvat tarkemman suurennuslasin alle. Se ei käytännössä koskaan tarkoita sitä, että nainen vaatisi mieheltä paremmat paperit kuin naisella itsellään on, vaan sitä, että miehen tulisi täyttää tietyt, jokaisen naisen yksilölliset standardit, jotta hänen kanssaan on järkeä lähteä pidemmällä tähtäimellä suunnittelemaan elämää.
M35
No, mä halusin jo reilu parikymppisenä nuorena akateemisena naisena mieluiten teknisen alan akateemisen, mielellään vähän nörtin, ainakin matemaattiseti älykkään ja luonteeltaan mahdollisimman kiltin. Eläinrakkaan, lapsirakkaan, perhekeskeisen, huomaavaisen ja vastuullisen. Sellaisen jolla ei ole ongelmia alkon tai himourheilun tai minkään muunkaan kanssa, eikä muutenkaan ylitsepursuavaa pakkomiellettä minkään asian suhteen. Sellaisen, Joka osaa arvostaa minua erityisesti siinä että olen mukava, iloinen, rehellinen, spontaani, järkevä, äidillinen, energinen ja minulla hyvä mutta leppoisa elämänhallinta. Halusin myös Miehen, jolla ei ole mt ongelmia ja joka osaa suhtautua myös vastoinkäymisiin masentumatta tai ratkeamatta ryyppäämään. Henkinen vahvuus miehessä tärkeää. Halusin sellaisen, joka haluaa pysyvän ja pitkän parisuhteen ja haluaa vaalia sitä yhtä paljon kuin minäkin.
Ulkonäkö ei ole ollut koskaan keskeinen tekijä ainakaan minulle. Ulkomaalaisuus ei ole ollut ainakaan minulle plussaa.
Akateemisena miehenä tapailen lähinnä akateemisia naisia, ja kaikki seurustelusuhteeni ovat olleet akateemisten naisten kanssa. Ehkä sinussa on jotakin muuta vikaa kuin riittävä oppiarvo?
Vierailija kirjoitti:
Kyse on siitä, että mitä korkeampi koulutus naisella on, sitä analyyttisempi hän yleensä on ja sitä myöten myös miehet joutuvat tarkemman suurennuslasin alle. Se ei käytännössä koskaan tarkoita sitä, että nainen vaatisi mieheltä paremmat paperit kuin naisella itsellään on, vaan sitä, että miehen tulisi täyttää tietyt, jokaisen naisen yksilölliset standardit, jotta hänen kanssaan on järkeä lähteä pidemmällä tähtäimellä suunnittelemaan elämää.
Tätä kai nyt edellyttää jokainen fiksu ja analyyttinen mieskin? Miksi suunnitella yhteistä elämää jonkun kanssa, jolta ei löydy niitä ominaisuuksia, joita parisuhteessa haluaa ja tarvitsee?
Oma listani on, ei kuitenkaan tärkeysjärjestyksessä:
- tasa-arvo parisuhteessa ja vanhempana
- puolison työn asettamien vaatimusten ymmärtäminen ja hyväksyminen
- hyvä keskustelutaito
- sosiaalisuus
- perhe- ja sukukeskeisyys
- elämänkatsomus ja arvomaailma suurinpiirtein sama
- kiinnostus kulttuuria, taiteita ja matkustelua kohtaan
- sitoutumishalu
- omien vahvuuksien ja heikkouksien tunnistaminen sekä niiden hyödyntäminen ja hyväksyminen
t. Nainen 31v DI , jonka aviomies on 32 v LL
Vilpittömään kysymykseen samanlainen vastaus:
Oppiarvo TkT, haluan - ja olen saanut - älykkään, sairaan hauskan, rakastavan ja heikkoja puolustavan miehen, jolla ei ole alkoholiongelmaa, alemmuudentunnetta eikä katkeruutta. Ylioppilas on hän. Koen että olemme samalla "tasolla", mitä ikinä sinusta tarkoittaakaan.