Millaisesta mukista juot teesi?
Mulla on arkikäytössä puolen litran lasinen teemuki, jonka mukana tuli haudutin ja kansi. Se on tosi kätevä, ja lasin läpi on kaunista katsella kuinka tee muuttaa väriään haudutuksen edetessä. Hienommille teille käytän yleensä kauniita pieniä kuppeja jotka olen perinyt isovanhemmiltani. Ne tuo paljon hyviä muistoja mieleen ja samalla tiettyä arvokkuutta teehetkeen.
Kommentit (13)
Punaisesta isosta kupista. Ostin Indiskasta ja niitä on erivärisiä.
Olen saanut muumimukeja lahjaksi mutten koskaan käytä niitä. Tekisi mieli myydä pois, mutta lahjanantajat varmaan suuttuisivat..
Miten teemukeista saa ne tummat rinkulat/jäljet pois?
Vierailija kirjoitti:
Karhunkielellä, mutta en suosittele kokeilemaan. Se voi rikkoa lasituksen, minkä jälkeen muki tahriintuu joka kerralla uudestaan.
Juon teeni mahdollisimman isosta mukista jossa ei todellakaan ole mitään rumia muumeja tai edes sen aiheita.
Mulla on pari kolme Muumimukia, jotka vuorottelevat. Keräilen Muumimukeja (lähinnä kivannäköisiä, kaikkia ei ole tarkoitus hankkia), ja nuo käytössä olevat ovat niitä vähemmän mieleisiä :D Kivoja kuitenkin, mutta ei niin harmita, jos menevätkin rikki.
Ikean valkoista 365+ -sarjan mukia. Suunnitelmissa on ollut jo pitkään vaihtaa astiastoa, mutta en edelleenkään ole törmännyt sellaiseen miellyttävään. Iittalaa en enää halua.
Meillä katosivat tummat rinkulat astianpesukoneen tullessa talouteen. Ennen sitä joutui teemukit pesemään voimakkaasti sienellä hinkaten.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata poistaa, ne luo tunnelmaa.
Mäkin käytän muumimukeja. Ja juon useimmiten muumiteetä :)
Käytän tällaista ihanaa Arabian Singapore-kuppia: http://www.astiataivas.fi/tuotteet.html?id=50/8842
Angry birds -muki. Tärkeää on, että mukin sisäosa on valkoinen, ulkopuolen kuviot samantekeviä.
Teen ja kahvin tummentamat mukit saa puhtaaksi käyttämällä suolaa tai ruokasoodaa. Kostutetaan hiukan ja hangataan ja puhdasta tulee. Puhdistuksen jälkeen kuppi / muki pestään normaalisti.
Meillä tee haudutetaan kannussa ja juon sen tietty muumi mukista😊