19vuotiaana lapsi??
Olen saanut hiljattain tietää, että mulla on sairaus mikä vaikuttaa mahdollisesti jo lähivuosina mun hedelmällisyyteen. Eli lähivuosina saatan jäädä lapsettomaksi.
Olen seurustellut 16vuotiaasta saakka saman miehen kanssa. Ikäeromme siis 5vuotta jos se jotain nyt kiinnostaa. Sekä lapsesta olemme haaveilleet ja suunnitelleet. Ajankohta tosin oli suunnitelmissa toinen.
Onko teidän mielestä meidän viisasta yrittää lasta jo nyt vaikka olenkin nuori. Vai vaihtoehtoisesti jäädä lapsettomaksi suosiolla.
Olemme siis työssäkäyviä ja asumme yhdessä.
Kommentit (8)
Sinun (tai teidän) tulee miettiä, mitä ITSE haluatte.
Jos haluat biologisia lapsia, teette ne vielä kun voitte. Ei ole olemassa oikeaa hetkeä tehdä niitä lapsia. Aina voisi olla parempi työ, koti tai rahatilanne. Ainiin, sulle ainoa oikea hetki on nyt kun vielä voit!
No eihän sitä välttämättä lapsettomaksi jää, aina voi adoptoida.
Vierailija kirjoitti:
Sinun (tai teidän) tulee miettiä, mitä ITSE haluatte.
Ehkä kannattaa miettiä asiaa myös sen lapsen kannalta, hän kun on tässä se jolta ei mitään kysytä.
Me haluaisimme kovasti. Kysyisin vain onko muilla kokemuksia nuorina vanhempina olemisesta. Koen myös, että yhteiskunta luokittelee nuoret vanhemmat automaattisesti huonoiksi ja vastuuttomiksi. Ja se miten raadollisesti nuoria äitejä kohdellaan niin en haluaisi itse kokea sitä.
Ystäväni oli teiniäiti ja sai kuulla olessaan raskaana ihan vieraalta naiselta olevansa vastuuton teini, joka ei osaa pitää haarojaan kiinni tai käyttää ehkäisyä. Vaikka asia nyt ei ollutkaan näin mustavalkoinen.
AP
Kiitos kaikille kuitenkin rohkasuista. Tiedän, että katuisin jos en nyt yrittäisi. Toki rahatilanne voisi olla parempi mutta käymme sentään molemmat töissä emmekä kodittomiakaan ole. Kaikki perusedellytykset ovat kunnossa. En vain tiedä yhtäkään pariskuntaa jotka oisivat suunnitelleet jo tässä iässä perheenlisäystä tosissaan ja vakavasti harkiten. Adoptio toki on vaihtoehto myöhemmin mutta biologosia lapsia haluaisin jos mahdollista.
Ap
Sain esikoiseni 19 vuotiaana. Hyvin pärjättiin ja nyt oon onnellinen mummu.
Yrittäkää ehdottomasti! Itsekkin sain ensimmäisen 19-vuotiaana.