Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä ne kaikki Suomen köyhät oikein on?

Vierailija
04.10.2016 |

Saan pari kertaa kuukaudessa ylijäämäruokaa kaupasta ja olen Facebookissa muutamassa avunpyyntö- ja antoryhmässä. Niissä jaan itselle ylijäämäistä ruokaa mikä ei mahdu itselle. Yleensä jää paljon leipää. Ja ymmärrän ettei leivällä elä mutta annan aina lisäksi lihaa,marjoja, jogurttia tms. Tuntuu että seinä täyttyy vaan avunpyynnöistä, kukaan ei jaksa yhtään katella ilmoituksia mitä annettavana. Leipä ei kelpaa, muutenkaan hyvä ruoka ei tunnu kelpaavan. Kaikki pitäisi viedä valmiiksi kotiin. Varaillaan ja sitten ei haetaan, muutetaan hakuaikaa koko ajan. Olen monesti vartonut koko päivän kotona eri hakijoita ja sitten on taas kertoja kun kellään ei ole tarvetta. Silti ihmiset ruikuttaa ja kerjää jatkuvasti ruokaa, ilmaista tavaraa mutta mitään ei edes tehdä sen eteen että saisivat sen ilmaisen ruoan tai tavaran tai sitten ei kelpaa. Ja itse en valitettavasti voi noihin minulle tuleviin määriin vaikuttaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin kyllä mieluusti vastaan vaikka rahasta nyt ei ole niin kovaa puutetta :o

t. työtön

Vierailija
2/11 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti köyhät ei ehkä ole Facebookissa. Ajattelen nyt kodittomia ja yksin asuvia vanhuksia joilla kaikki rahat menee lääkkeisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, eli Suomessa ei ole köyhyyttä! Kiitos AP kun todistit tämän meille.

Vierailija
4/11 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyyden syy monilla on elämänhallinnanpuute.

Vierailija
5/11 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko jossain hankalassa paikassa? Köyhillä ei välttämättä ole mahdollisuutta liikkua kovin kauas kotoa, kun ei ole autoa ja julkinen liikennekin maksaa paljon.

Vierailija
6/11 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti köyhät ei ehkä ole Facebookissa. Ajattelen nyt kodittomia ja yksin asuvia vanhuksia joilla kaikki rahat menee lääkkeisiin.

Totta. Kun tietäisi että mistä heitä löytää. Ja olen monelle vienytkin kotiin ruokaa mutta kun on niitä joille aina kaikki pitäisi saada suoraan ja valmiina ja mitään ei tehdä itse sen eteen. Tuntuu tyhmältä nakata pois, edes sitä leipää.

Vierailija
7/11 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, eli Suomessa ei ole köyhyyttä! Kiitos AP kun todistit tämän meille.

En kyllä ymmärrä miten sait kysymykseni noin käännettyä :)

Vierailija
8/11 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko jossain hankalassa paikassa? Köyhillä ei välttämättä ole mahdollisuutta liikkua kovin kauas kotoa, kun ei ole autoa ja julkinen liikennekin maksaa paljon.

Melkein keskustassa. Ja ymmärrän tuon ja monille olen kotiin vienyt. Aina en pysty.

Vierailija
9/11 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ottaisin kyllä mieluusti vastaan vaikka rahasta nyt ei ole niin kovaa puutetta :o

t. työtön

Jos olet Facebookissa ja sun alueella on noita apuryhmiä niin kannattaa liittyä :)

Vierailija
10/11 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ikinä kehtaisi ilmottautua julkisesti köyhäksi. En ikinä. Niin paljon tämä ottaa koville.

Vierailija
11/11 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ikinä kehtaisi ilmottautua julkisesti köyhäksi. En ikinä. Niin paljon tämä ottaa koville.

Ei tarvitsekaan. Moni laittaa yksityisviestiä.