Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämää häiritsevä oksennustaudin pelko

04.10.2016 |

Pelkään lähes jatkuvasti että minä tai lapseni sairastuu oksennustautiin. Olen jatkuvasti erittäin neuroottinen asian suhteen ja jatkuva stressaaminen vaikuttaa jo elämänlaatuun. Nytkin päiväkodissa on liikkeellä tätä tautia ja ahdistaa niin paljon etten voi keskittyä mihinkään. Onko kellään samanlaista ongelmaa? Miten tästä voi päästä eroon?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mut kai pelkoja voi olla mitä tahansa. Tunnen korkean paikan kammoisia, ahtaan paikan kammoisia ja piikkikammoisia. Korkean paikan kammo on rajoittanut kaverin työn saantia.

Vierailija
2/7 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko emetofobia tuttu? Ei ilmeisesti kovin harvinainen ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/7 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emetofobiaan voisin tutustua enemmän. En ole aiemmin tajunnut tai halunnut tutustua aiheeseen koska olen ajatellut että ei tämä ole ongelma, mutta pikkuhiljaa pakko myöntää että ei tämä normaalia ole.

Vierailija
4/7 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut koko elämäni emetofobia. Välillä se oli niin pahana, että vaikutti hyvin rajusti elämääni. Ihan jokaikinen päivä.

Edelleen pelkään, mutta voin välillä elää huoletta. Pelko aktivoituu tautiaikoina ja sydän jättää lyönnin välistä aina kun lapset valittavat huonovointisuutta. Itse taudin rantautuessa, toimin jonkinlaisessa "automaattitilassa" olen kauhuissani, mutta toimin ihan järkevästi ja hoidan lapsia. Ahdistus on vain hyvin musertavaa.

Muuten olen tarkka esim.ruuan tuoreudesta ja käsihygieniasta.

Eli tuttu vaiva kyllä. Mitään hoitokeinoja en löytänyt. Kokeilin mm.hypnoosiahoitoja parannukseksi, ei siihen mikään auttanut.

Mutta pelon kanssa on jotenkin oppinut pärjäämään, eikä se tosiaan niin rajusti vaikuta elämään, huomattavasti kyllä nykyäänkin.

Eli en voi sanoa kuin voimia pelkoon, tiedän mitä se on..

Vierailija
5/7 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samaa. Aina julkisilla paikoilla alkaa päässä kaikua, että "noron voi saada vaikka liukuportaan kaiteesta." Pelottaa myös ruokamyrkytys, en mielelläni syö ravintoloissa ja kotonakin mietityttää, onko astiat varmasti puhtaat ja ruuat pysyneet kylmässä. Välillä ei "muista" pelätä, sitten taas välillä ahdistaa paljonkin.

6/7 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottavaa sinäänsä että tämä on kuitenkin ihan yleistä. Tällähetkellä itsellä tosi kova ahdistuskohtaus päällä koska kun hain tytön päiväkodista siellä oltiin juuri siivoamassa jonkun lapsen oksennuksia eteisestä. Onneksi oma lapseni oli kuitenkin jo pihalla leikkimässä mutta silti. Olen taas ties monettako kertaa googletellut vatsataudin tarttumisesta ja itämisajoista ja tekisi mieli itkeä kun niin pelottaa.

Ap

7/7 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin toki myös pelottaa viedä lapsi taas päiväkotiin, jos vaikka joku hoitaja sai tartunnan oksennuksia pestessä.

Ap