Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on rahat tiukalla, mutta ulkonäöstä on huolehdittava, aloita näistä:

Vierailija
04.10.2016 |

- Hampaat. Kerran-kaksi vuodessa hammaslääkärillä ja suuhygienistillä ja kerran vuodessa hampaiden valkaisussa. Vaalea terve hymy kirkastaa karuimmankin naaman.
- Hiukset. Valitse itsellesi sopiva klassinen tyyli ja pitäydy siinä. Ihan sama onko polkkaa, otsatukkaa, keskijakaus ja pitkät hiukset tai hyvinleikattu poikatukka, hyvinhoidetut hiukset huomataan aina.
- Ryhti. Pää ja hartiat ojoon.
- Ja sitten voikin ruveta hifistelemään liikunnalla, ravinnolla ja vaikka millelie täyteaineilla, mutta ensin tukka ja hampaat kuntoon.

ps. Hampaiden valkaisu voi tuntua kalliilta, mutta sen kolme sataa nyt vuodessa säästää vaikka kotihoidontuesta.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finderella kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Finderella kirjoitti:

-

- hiukset helpoin pitää pitkänä, ei vaadi kampaamokäyntejä, pohjana toimii parhaiten oma luonnollinen väri ja siihen suihkutettavalla väriaineella raidat. Väriaine on edullinen ja kestää kuukausia! Paras lopputulos ja tyyliä on helppo vaihdella

Ohut ja lasimainen hiuslaatu on hirveän näköinen pitkänä luiruna. Meitä ohuthiuksisia naisia on Suomessa tosi paljon, yleensä esim. hyvin leikattu polkka sopii paljon paremmin kuin pitkä tukka, jota ei koskaan leikata. Itse keittiösaksilla tasatut latvat ei näytä hyvältä.

Pitkät hiukset voi pitää kauniisti kiinni silloin kun niitä ei laita. Ja laitettuna myös ohuet hiukset saa nätiksi (kokemusta on).

Tarkoitatko laitetulla auki pitämistä? Eli järjetöntä föönausruljanssia tai muuta kähertämistoimenpidettä tai tyvikohotusaineita yms (ei ole enää halpaa, sivumennen sanoen) joka aamu tai sitten tukka ponnarille?

Saa yksinkertaisestikin laitettua. Jos ovat kiinni niin ei tarvitse mitään erityistä, mutta muotovaahto antaa aina ryhtiä. Oli ponnari tai ei. Eli hiuksia pestessä hoitavat aineet jne. Sitten vaahto ja föönaus. Hätätapauksessa se riittää! Mutta suoristimella saa vielä astetta paremmaksi, ja pari suihkausta kiinnettä jos on tehty jotain muotoa. Ei näytä niin lirulta, vaan pysyy hyvänä koko illan. Eikä vie aikaa 15 minuuttia enempää vaikka vähän enemmän panostaisi.

Vierailija
22/28 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähävaraisena hampaiden valkaisuun?! :D Hahhah. Kyllä hampaat on syytä pestä, mutta ei mulla ainakaan ole työttömänä rahaa käydä valkaisuissa, saati sitten oikomishoidossa. Näyttäisin paljon paremmalta, jos alahampaat olisivat suoremmat, mutta tähän on tyytyminen.

Hiukset kannattaa pitää luonnollisen värisinä, koska värjäyskierre tulee kalliiksi. Korkeintaan joku omaa väriä kirkastava sävyte silloin tällöin. Pidempi malli on myös yleensä edullisempi pitää kuin lyhyt. Lyhyt tukka vaatii säännöllistä leikkausta, jotta pysyy siistinä. Pitkän tukan taas voi hätätilassa tasoittaa vaikka itse. Pitkän tukan saa myös nutturalle, joka on siisti valinta, jos pitää näyttää asialliselta. Niin ja tukka kannattaa pitää puhtaana! Likainen rasvaletti harvemmin imartelee ketään.

Halvat markettimeikit ovat ihan hyviä nykyään. Kannattaa satsata ihon huolelliseen puhdistukseen ja kosteutukseen. Itse käytän Lidlin puhdistusgeeliä ja kosteusvoidetta, jotka maksavat vähän, mutta ovat hyviä.

Kaikenlaisia kosmetiikka-alennuksia kannattaa kytätä ja nettikirppiksiltä löytyy joskus esim. hajuvesiä, joita on käytetty jonkin verran. Samoin hiustuotteita olen löytänyt vähän käytettyinä, euro tai pari on ollut hintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän tietoiskun meille tarjosi Hammaslääkäriliitto.

Siis minkä? Jos tarkoitat tuota viestiä jossa kerroin maksaneeni 50 e/ 45 min suuhygienististä niin voi kun hirveää kun vinkkasin jostain random kesätarjouksesta. Juu, parempi odottaa jotain kunnallisen ties milloin saatavaa aikaa...joita en itse edes viitsi ottaa kun olen jo autuaasti unohtanut sen ajan siinä vaiheessa kun se on ja maksan turhaan jotain peruutusmaksuja. Justiinsa.

Vierailija
24/28 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt päästä hampaiden valkaisuun, mutta ongelma: hampaissa reikiä, eivät valkaise. Ja 3x/pvä pesusta huolimatta reikiä tulee siihen tahtiin että ikinä ei niitä ehditä kunnallisessa paikata että pääsisin valkaisuun. :D 

Vierailija
25/28 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt päästä hampaiden valkaisuun, mutta ongelma: hampaissa reikiä, eivät valkaise. Ja 3x/pvä pesusta huolimatta reikiä tulee siihen tahtiin että ikinä ei niitä ehditä kunnallisessa paikata että pääsisin valkaisuun. :D 

Pesetkö liikaa? Fluori on muuten sokeria..

Vierailija
26/28 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laihduin eron jälkeen, rahanpuutteen takia.

Vaatteet näyttävät paljon paremmilta kropalla joka on 36-38 kuin 42-44.

Käytin serkkuni kanssa paljon aikaa, että sain kaapissa olevat vaatteet toimimaan. Kun on tarpeeksi vaatteita, hyviä yhdistelmiä, näyttää vaatteita on paljon . Kaapissa on esim kirkkaanpunainen neule, joka on niin vangitseva ettei sitä voi pitää kuin kerran kuussa.

Ja koska käytän jokaista settiä max kerran kuussa, ei vaatteet kulu. Olen ostanut uuden neuleen nyt, kun Lidlissä oli casmir-kampanja, edellisen vaatteen, kasa sukkia yli 3 vuotta sitten.

Esim kaikki rintaliivit ovat paikkailtu, imetysliivit vaan ompelin umpeen ja hakaset pois.

En käytä ohuita sukkahousuja kuin juhlissa ja niissäkin pyrin olemaan ilman sukkahousuja, jos lämpö suo. Onneksi näitä vielä löytyy kaapista.

Entinen naapurini on kampaaja ja hän käy luonani n 3 kk välein. Ostin vuosia sitten Saksasta hiusväreijä 2-3 euron hintaan pussillisen ja näitä on jäljellä vielä reilu 5. Värin jälkeen tulee latvojen tasoitus ja töihin mennessäni teen simppelin kampauksen, youtubesta ja ystäväni avulla harjoittelin n 10 kampausta, jotka toimivat aina ja tarvivat vain nutturalaitteen, pinnejä, pompuloita, joita kaikkia on paljon kaapissa.

Kynnet ovat aina siistit ja huolitellut. Ostan kyntilakan kerran vuodessa kirpparilta, tai saan ystävältäni. Kynsilakanpoistoainetta menee 2 pulloa vuodessa, kulmat ja ripset värjään itse. perusmeikki meikkivoide ostan Lidlin, maksaa 3 euroa, 2 purkkia vuodessa, Lumenelta ostin viimeksi voiteet, maksoin n30 euroa vuoden voiteista ja sain joululahjaksi puhdistusvoiteen ja naamion.

Nyt Lidlin paita paisutti budjettiani kovasti, mutta väitän minulla tulen tänä vuonna maksamaan yhteensä 100 euroa vaatteista ja kosmetiiaksta yhteensä.

mm Hammastahnat sain, ison apteekin pussillisen vaihtokaupoilla, samoin hammaslankaa.

Työpaikka maksaa 2 lääkärissä käyntiä per vuosi. Otan aina tammikuussa hammashygienistin käynnin ja jos löytyy reikiä, menen kunnalliselle sekä gynekologin.

Kirppareilla on myyty aina ja ikuisesti halpoja hopeisia koruja, lisäksi kävin jossain vaiheessa korulaatikot läpi. Paljon peruskoruja, joita olen saanut aikoinaan rippilahjaksi, yo-lahjaksi, ex.ltä jne. Kaikki vaan käyttöön.

Vierailija
27/28 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös alkon ja tupakan jättäminen pois ei haittaa.

Vierailija
28/28 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

White crest vaalennusliuskat hampaille e-baysta 5€. Olen käyttänyt vuosia ja toimii. Ei tarvitse tuhlata 300€ ylihinnoiteltuun valkaisuun hammaslääkärillä. Kaveri asuu jenkeissä ja siellä liuskoja käyttää joka toinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän