Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko oikeasti niin tyhmiä ihmisiä, ettette "muista" hakea työkkärin tarjoamiin työpaikkoihin hyvissä ajoin?

Vierailija
04.10.2016 |

Miten vittu te pärjäätte elämässä, kun jopa yhteen helvetin työpaikkaankin unohdetaan hakea? Onko niin vaikeaa vaikka laittaa heti muistutusta puhelimeen niin se puhelin ihanasti piippaa hyvissä ajoin ennen kun haku aika umpeutuu?

Tai miten olisi, jos vaikka hakisitte aina HETI niihin työpaikkoihin kun ne ilmotukset tulee, eikä jättää niitä taka alalle ja "haempas sitten myöhemmin" ja sittempä se unohtuukin.

Sitten voivotellaan palstalla ja kerätään sympatiat ja koitetaan juonitella, miten tästä pääsisi kuin koira veräjästä ettei tulisi karenssia.

Hyvä vaan että karenssia pukkaakin. Tuollaisia laiskoja vätyksiä Suomi täynnä, jotka eivät jaksa/osaa/halua tai MUKA MUISTA hakea työpaikkoihin hyvissä ajoin.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisivat oikeasti noin vajakkeja niin ihan turha olisi hakea tavallisia työpaikkoja vaan pitäisi olla suojatyöpaikkoja hakemassa tai kuntoutuksessa ym.

Se on vaan selittelyä, laiskuutta ja välinpitämättömyyttä.

Vierailija
2/19 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oikeen toivon että tälläset idiootit saavat karenssin. Tuttavapiirissä muuta ihminen joiden ajatuksenjuoksua ja asennetta ei vaan voi käsittää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä.

Mulla on valtion virka. Kohta tulee 20v täyteen.

Vierailija
4/19 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minulla ne harvat kerrat kun on jotain tarjottu, työ ei oikeasti ole vastannut mitään taitojani (tyyliin di pannaan keuhkotautilääkäriksi) ) se osoitus on tullut vikana hakupäivänä.

Vierailija
5/19 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko työtarjous myös postitse? En pääse joka pvä lukemaan omapalvelua työkkärin sivuilta.

Vierailija
6/19 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan koskaan edes muista käydä siellä työkkärin järjestelmässä katsomassa, ovatko osoittaneet jotain paikkoja. Joku väitti, että siellä pitäisi käydä, että hakukehotusta ei lähetetä sähköpostiin. Mutta täysi työ on kirjoittaa hakemuksia ihan oman alan paikkoihin ja ravata haastatteluissa ja sovitella aikatauluja.

Nyt juuri on tilanne, että saatan joutua tekemään nollasopparipaikkaan oharit ja kieltäytyä menemästä perehdytykseen, sillä pääsin oman alan parempipalkkaisen kokopäivätyön ekasta haastattelukierroksesta toiselle, ja se toinen haastattelu on juuri kun pitäisi mennä tekemään se nollasoppari ja aloittaa perehdytys. Miten itse tällaisessa tilanteessa valitsisitte? Toinen työnantaja ei ole luvannut muuta kuin nollatunnit ja perehdytyksen, toinen olisi kokoaikainen vakituinen, ja olen ainoana nyt haastateltavana tällä hetkellä?

Tässähän voi jäädä luu käteen lopulta itselle, jos valitsee väärin. Mutta ne työkkärin hakuosoitukset on aivan yhtä tyhjän kanssa, koska haen mieluummin itse oma-aloitteisesti.

Karenssia en kenellekään toivo enkä pidä sitä oikeudenmukaisena, ellei ole suoraan hyvästä vakiduunista kieltäytynyt. Hakeminen on vasta hakemista, sen perusteella on typerä langettaa karensseja, kun työttömien määrä on moninkertainen avoinna oleviin paikkoihin verrattuna. Itse olen vain tyytyväinen, jos joku kyllästynyt ihminen jättää hakematta siihen paikkaan, johon itse haluan. Ihan mielellään makselen työttömyysvakuutukset palkastani, jos töitä saan!

Vierailija
7/19 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parempaakin tekemistä kuin hypätä työkkärin tantan pillin mukaan

Vierailija
8/19 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos sinne työkkärin järjestelmään tulee se yksi työpaikkailmoitus kahteen vuoteen, niin eipä siellä jaksa käydä tyhjää tuijottelemassa, joten siellä tulee käytyä todella harvoin.

Itselle on kerran tullut ulinalappu (eivätkä osanneet edes laittaa nykyiseen osoitteeseen niitä kirjeitään), että pitää tehdä selvitys kun en hakenut heidän tarjoamaan työpaikkaan. Olin hakenut, mutta omatoimisesti. Osaan näet itsekin katsella sitä mollia ja hakea sopiviin tehtäviin, en minä siihen mitään virkailijoita tarvitse.

Vierailija
9/19 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pääsin oman alan parempipalkkaisen kokopäivätyön ekasta haastattelukierroksesta toiselle, --- olen ainoana nyt haastateltavana tällä hetkellä

Onko tällainen jotenkin tavallista, ett toiselle kierrokselle ei otettaisi kuin yksi? Täytyyhän heillä kuitenkin olla joku varasuunnitelma, jos vaikka sinä et ottaisikaan työtä vastaan. Miksi sitä ihmistä ei heti haastateltaisi yhtä hyvin kuin sinua?

Vierailija
10/19 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on totta, työkkärillä on väärät osoitteet. Vaikka kyse on viranomaisesta, niin eivät saa millään päivitettyä tietojaan ajan tasalle vaikkapa esimerkiksi väestörekisteristä. Ehkä tahallista. Enhän minä niiden vuosien aikana, jolloin olen ollut täyspäivätöissä, ole heille kaikkia uusia osoitteitani ilmoittanut. Nyt sitten olivat lähettäneet jonkun kirjeen, jota en ikinä saanut, vanhaan osoitteeseen, kun työnantaja oli tehnyt lakisääteisen ilmoituksen henkilöistä, jotka irtisanotaan yt-neuvottelujen päätteeksi. Itse en ole vielä ilmoittautunut työttömäksi, kun tässä irtisanomisaikaa on vielä.

Kirjepostia vain lähetellään mihin sattuu saatana. Sekopäiden randomitouhua.

Vierailija
11/19 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pääsin oman alan parempipalkkaisen kokopäivätyön ekasta haastattelukierroksesta toiselle, --- olen ainoana nyt haastateltavana tällä hetkellä

Onko tällainen jotenkin tavallista, ett toiselle kierrokselle ei otettaisi kuin yksi? Täytyyhän heillä kuitenkin olla joku varasuunnitelma, jos vaikka sinä et ottaisikaan työtä vastaan. Miksi sitä ihmistä ei heti haastateltaisi yhtä hyvin kuin sinua?

Mistäs minä tietäisin, onko se tavallista. Minä olen jo heidän varasuunnitelmansa, koska ovat etsineet pitkään henkilöä ja luopuneet jo joistain vaatimuksista, kun ketään ei ole ilmaantunut. Olen siis tällä hetkellä ainoa, jota on voitu jatkoon ekasta haastattelusta suositella.

Heidän varasuunnitelmansa on varmastikin jatkaa hakua, jos tarpeemme eivät kohtaa.

En sano mikä ala, mutta työllisyys on hyvä, sillä sen alan tekijöitä haetaan jatkuvasti. Minulla on jonkin verran työkokemusta alalta, mutta se on muutaman vuoden vanhaa. Kyseessä ei ole kuitenkaan se ala ja työ, josta olen työttömäksi jäänyt. Siksi minulle olisi onnenpotku tuo paikka saada.

Vierailija
12/19 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kerro, että on joku talon sisältä ehdolla paikkaan.

Vierailija
13/19 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne tarjoaa sieltä jotain puhelinmyyntiä, niin aion kyllä unohtaa hakea.

Vierailija
14/19 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei niitä kukaan unohda hakea, taustalla voi olla sitten muut syyt. Itse ilmoittauduin työttömäksi ja minulle saman tien soitettiin työkkäristä ja tarjottiin alan työpaikkaa. Olin jo hakenut sitä omatoimisesti, joten soittaja meni hämilleen ja lopetti puhelun. En saanut paikkaa kylläkään ja soittajalla taas jäi kertomatta tästä työkkärin tarjoussysteemistä. Että se kirjataan työnhakijan sivulle ja siellä pitää käydä kuittaamassa tiettyyn päivään mennessä. Olipa mennä koko asia sitten ohi, eikä kyllä omasta syystä..

Itse olen hakenut aina heti, kun tarjous tullut. Asia on pois päiväjärjestyksestä. Käyn muutenkin päivittäin mol.fi sivulla, koska haen tiä ja samalla kirjaudun omiin tietoihin, eipä ole iso vaiva.

Vierailija
15/19 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt omasivuilla. Työttömänä 7 vuotta. En oo kuullutkaan. Enkä käy.

Vierailija
16/19 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niihin oikeasti hakee joku ?? minä ainakin laitoin työkkärin sivuilla että olen hakenut, vaikka en todellisuudessa ollut. Rahaa tuli ovista ja ikkunoista. 

Vierailija
17/19 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin mukaan omatieto-sivuja ei tarvitse vahtia vaan työtarjoukset tulevat postissa.

Vierailija
18/19 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kerran, vuosia sitten, työkkäristä kehotuksen hakeutua yhdelle kurssille. Tarjous tuli postissa kaksi päivää ennen haun umpeutumista. En kuulunut kurssin kohderyhmään, se oli selvästi nuoremmille tarkoitettu. Yritin soittaa tarjouksen lähettäneelle virkailijalle, mutta häntä ei saanut kiinni. En viitsinyt tehdä turhaa hakemusta. Kahden kuukauden karenssi paukahti, selityksistä ei ollut mitään apua.

Vierailija
19/19 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kerro, että on joku talon sisältä ehdolla paikkaan.

Miksi firma käyttäisi työaikaa hukkaan haastattelemalla ulkopuolisia, jos kerran talon sisällä on jo joku, jonka haluavat? Heidänhän on oikeastaan pakkokin ottaa se ihminen, joka talossa jo on, jos tämä on tehtävään sopiva.

En sitten tiedä, mitä tuo tuollainen pestuu voisi olla, että palkataan se, joka on jo palkattu. Jossain kahdeksan hengen pikkufirmassa?