Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö ihmisille kelpaa enää käytetty?

Vierailija
04.10.2016 |

Olen yrittänyt myydä torissa ja kirpparilla vaikka ja mitä, mutta tosi nihkeesti menee mikään kaupaksi. Ei tavara eikä vaatteet. Lastenvaatteetkin on todella hyväkuntoisia ja halpoja (esim. paidat 0,5-2e), mutta kukaan ei osta.
Mihin mä ne nyt laitan, kun en raski uudenveroisia laittaa roskiinkaan?? Enkä uffin laatikkoon.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvetta, kun uusia saa melkein samaan hintaan. Henkkamaukan alekorista saa uusia takkeja 5 eurolla, joten en rupea maksamaan 3 euroa käytetystä.

Ei ole muiden vika, jos sun rääsyt ei mene kaupaksi. Vie ne lumppukeräykseen.

Vierailija
2/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on niin paljon käytettyä tarjolla. Toisaalta uuden ostaminen on tosi helppoa, paljon helpompaa kuin käytetyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kirppispöytä parin viikon päästä. Ne, mitä ei mene kaupaksi, vien viereiseen vastaanottokeskukseen. Ei sillä, että olisin joku humanitäärinen keiju vaan siksi, että tiedän sen ärsyttävän montaa köyhää suomalaista. Kun "ne" saa kaiken ilmaiseksi ja "me" ei. 

Vierailija
4/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kirppispöytä parin viikon päästä. Ne, mitä ei mene kaupaksi, vien viereiseen vastaanottokeskukseen. Ei sillä, että olisin joku humanitäärinen keiju vaan siksi, että tiedän sen ärsyttävän montaa köyhää suomalaista. Kun "ne" saa kaiken ilmaiseksi ja "me" ei. 

Mahdat olla onneton ihminen. Olet aikuinen ja teet asioita ärsyttääksesi muita ihmisiä. Tuntemattomia ihmisiä.

Vierailija
5/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpa käytetty herättää epäilyn, ettei ole niin hyvä kuin myyjä väittää. Kalliimpi käytetty taas on liian kallis, kun kaupastakin saa...

Vierailija
6/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan niin paljon helpompaa mennä sinne kauppaa, kun näkee heti mitä ostaa. Eikä tarvitse miettiä, että jos nyt laitan rahat tilille saanko tuotteen, sopiiko haku silloin, jne...

Vierailija
7/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei mene edes lasten merkkivaatteet (hyväkuntoiset) halvalla kaupaksi. Eikä muutaman vuoden vanhat brion lastenvaunut jotka maksoivat uutena 800€ ei mene vaikka pyydän vain 70€. Ja sitten valitetaan että ollaan muka köyhiä. Ei tunnu suomessa köyhiä olevan kun mikään ei kelpaa.

Vierailija
8/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan melkein kaikki lasten vaatteet (ja paljolti omatkin) käytettynä. Lapsia on neljä. Kun tarpeeks usein käy esim kirppiksellä, tai selaa aktiivisena kirppisryhmiä ja toria, voi valkata päältä parhaat. Eli jotain tiettyä tyyliä tai merkkiä.

Eli kyllä mulle ainakin kelpaa. Ei vaan ihan mikä rahansa rytky.

Vierailija
9/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uffin tms. laatikkoon jos laitat, niin kyllä ne käyttäjän löytää sitä kautta. Itse ostan käytettynä vaatteita itselleni, uffin tms. kaupoista, siellä voi sovittaa ja on valikoimaa.

Vierailija
10/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintasi ovat liian korkealla. Paidoista saa 10-20 snt.

Vierailija
11/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhillä menee nykyään kaikki rahat MOLON ja vastaavien ostamiseen. Käytetty MOLOkin pääsee himotuimmissa kuoseissa melkeinpä käytettynä (jos huutokauppa) korkeampaa hintaan mitä se on uutena maksanut.

Vierailija
12/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kai sitten tavarasta mitä myynnissä ja hinnasta? Myin lasten polkupyörät Torissa, kun kävivät vähän pieneksi. Pojan pyörä oli myynnissä tunnin, kun ostaja soitti tuostaan. Tyttären pyörä meni kaupaksi seuraavana päivänä. Molempiin laitoin kyllä hinnan tahallaan alakanttiin 50 e, jotta menisivätkin nopeesti kaupaksi.

Vierailija
13/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitapa jakaa ne vaatteet isompiin paketteihin, ja huolehdi, että joka paketissa on joitakin "helmiä" mukana, juurikin Moloa tai PoP:ia jne. Kiinnostusta on varmasti enemmän, kuin niille puoli-ilmaisille perusvaatteille - olkoonkin että tulee sitten kysymyksiä että myytkö pelkästään ne helmet (no et myy). 

Vierailija
14/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko aivan mahdoton ajatus vain laittaa että "annetaan"? Jos eivät mene millään kaupaksi?

Vierailija
15/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei kelpaa. Syy: kaapit on täynnä käytettyjä vaatteita ja tavaroita jo muutenkin, miksi haluaisin niitä lisää? Ollaan muutenkin luopumassa kaikesta turhasta, ja siksi en todellakaan osta mitään pelkästään siksi, että halvalla saa. Ostetaan tarpeeseen, mutta uutta ja hyvälaatuista. 

Vierailija
16/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt myydä torissa ja kirpparilla vaikka ja mitä, mutta tosi nihkeesti menee mikään kaupaksi. Ei tavara eikä vaatteet. Lastenvaatteetkin on todella hyväkuntoisia ja halpoja (esim. paidat 0,5-2e), mutta kukaan ei osta.

Mihin mä ne nyt laitan, kun en raski uudenveroisia laittaa roskiinkaan?? Enkä uffin laatikkoon.

Kyse on nykyään kiinni siitä, että hakeminen tai postitus maksaa liikaa.   Postin hinnoittelu on saanut aikaan sen, kaikki ajattelevat liian kalliiksi.

Vierailija
17/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on niin paljon tavaraa, että on vaikea saada mitään edes hyvä/ok-kuntoista tuupattua mihinkään edes ilmaiseksi.

Vierailija
18/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ole tarvetta, kun uusia saa melkein samaan hintaan. Henkkamaukan alekorista saa uusia takkeja 5 eurolla, joten en rupea maksamaan 3 euroa käytetystä."

Tämäpä just. Ja vielä sekin jos ostat huuto.netistä tai torista tuotteen postikulut nostaa hinnan niin ylös, että uuden saa halvemmalla.

Vierailija
19/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun suomalaisia lapsia katsoo, näyttää että pelkästään ne kirpparivaatteet kelpaa. Suurin osa lapsista näyttää Suomessa kerjäläisiltä. Loput on puettu ylihinnoiteltuihin merkkikakalsareihin.

Vein viime viikolla siskon lasta päiväkotiin valokuvauspäivänä. Suurin osa lapsista oli hirveissä kirpparirytkyissä (parilla oli näitä ylihinnoiteltuja merkkikalsareita),vaikka päiväkoti on ihan tavallisella keskiluokkaisella alueella. Oma lapsi on kansainvälisessä päiväkodissa. Heillä oli tänään valokuvaus. Pojilla oli puvut päällä ja tytöillä kauniit mekot.

Ehkä sun vaatteet on liian hienoja ja hyväkuntoisia. Keskivertosuomalainen kun ei vaatteilla halua koreilla.

Vierailija
20/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen myynyt ja antanut vaikka mitä Torissa ja tottakai se ilmainen tavara menee paremmin kaupaksi, vaikkei niillä myytävilläkään montaa euroa hintaa ole. Ihmiset on ahneita ja röyhkeimmät kehtaa vielä kysellä että tässäkö tosiaan kaikki ilmaistavara, eikö enempää?