Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuosi Australiassa

Vierailija
03.10.2016 |

Haluan asua vuoden Australiassa, mitä vaihtoehtoja minulla on? Olen siis yliopistossa. Working holidays -systeemi ei kiinnosta. Periaatteessa vaihtovuosi olisi vaihtoehto, mutta onko muitakin vaihtoehtoja?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä siinä ei siis kiinnosta? itse olin ko. viisumilla, muutaman kuukauden toimistossa töissä ja loput lomailua

Vierailija
2/22 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleskele laittomasti ja toivo ettet jää kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä siinä ei siis kiinnosta? itse olin ko. viisumilla, muutaman kuukauden toimistossa töissä ja loput lomailua

Olen kuullut niin paljon huonoa ko. viisumista... Että olisi stressaavaa etsiä töitä ja pelloilla oleminen on tuskaa yms. Toki hyvääkin olen kuullut :)

Mitä töitä sinä teit? Kuinka paljon sulla meni rahaa matkaan?

Ap

Vierailija
4/22 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut niin paljon huonoa ko. viisumista... Että olisi stressaavaa etsiä töitä ja pelloilla oleminen on tuskaa yms. Toki hyvääkin olen kuullut :)

Ap

En kyllä muista enää.. muutama tonni ja menolippu oli kun lähdin. Toki keräsin työllä rahaa. Olin kesäassistenttina vakuutusyhtiöllä. Työn etsiminen on stressaavaa, mutta ei mitenkään mahdotonta. Miten olisi sitten esim au pair? Itse en olisi ko. vaihtoehtoa kestänyt, kun halusin itsenäisyyteni, mutta jotkut tykkäävät.

Vierailija
5/22 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En kyllä muista enää.. muutama tonni ja menolippu oli kun lähdin. Toki keräsin työllä rahaa. Olin kesäassistenttina vakuutusyhtiöllä. Työn etsiminen on stressaavaa, mutta ei mitenkään mahdotonta. Miten olisi sitten esim au pair? Itse en olisi ko. vaihtoehtoa kestänyt, kun halusin itsenäisyyteni, mutta jotkut tykkäävät.

Miten mun mieleen ei oo tullut au pair -vaihtoehtoa?! Kuinka vähän itsenäisyyttä tossa au pair -hommassa sitten on?

Ap

Vierailija
6/22 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat mennä tuollaiseen paskamaahan joka kohtelee ihmisiä kuin karjaa?!

Vierailija
7/22 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä?! WH-viisumilla voit tehdä ihan juuri tasan sitä työtä kun löydät.

Vierailija
8/22 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä?! WH-viisumilla voit tehdä ihan juuri tasan sitä työtä kun löydät.

Aijaaaaa...

Ap

Vierailija
9/22 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oikeeasti rupes veetuttamaan australialaiset kun katsoi tuon pakolaisohjelman.

Ällöttävää porukkaa.

Vierailija
10/22 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain pari vuotta sitten meno-paluu lipun Australiaan 1200 eurolla. Pääsin jopa ykkösluokkaan Finnairiin, kun jotkut toiset eivät olleet saapuneet paikoilleinsa.

#true story

Vierailija
11/22 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain pari vuotta sitten meno-paluu lipun Australiaan 1200 eurolla. Pääsin jopa ykkösluokkaan Finnairiin, kun jotkut toiset eivät olleet saapuneet paikoilleinsa.

#true story

Tosi tosi, Finskillä kun ei ole ykkösluokkaa....

Vierailija
12/22 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu tai "working holiday" taitaa olla ainoa syy miten pääset maahan oleskelemaan yli 3kk (turistiviisumi).

"Working holiday" viisumillahan ei ole mitään työvelvoitetta... saat tehdä töitä 6 kuukautta jos niin tahdot mutta mitään pakkoa siihen ei ole. Sillä voi myös opiskella, oiskohan ollut 4 kuukautta?

Tuskinpa pääset maahan vuodeksi millään muulla keinolla. Työlupaa et ainakaan saa!

Vierailija
13/22 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelu tai "working holiday" taitaa olla ainoa syy miten pääset maahan oleskelemaan yli 3kk (turistiviisumi).

"Working holiday" viisumillahan ei ole mitään työvelvoitetta... saat tehdä töitä 6 kuukautta jos niin tahdot mutta mitään pakkoa siihen ei ole. Sillä voi myös opiskella, oiskohan ollut 4 kuukautta?

Tuskinpa pääset maahan vuodeksi millään muulla keinolla. Työlupaa et ainakaan saa!

Ja niitä maatöitä tehdään, että saadaan viisumi toiseksi vuodeksi.

Vierailija
14/22 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pisin turistiviisumi Ausseihin on 12 kk, eli jos ei ole rahasta kiinni, niin kyllä siellä saa turistina olla yli 3 kuukauttakin.

Vierailija
15/22 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorelle wh-visa on kyllä helpoin. Mä olin maassa 9kk enkä tehnyt päivääkään töitä. Että ei se Working Holiday tosiaan pakota ketään farmille duuniin. Ne farmihommat tehdään vain ja ainoastaan siksi, että suuri osa haluaa viettää Australiassa toisen vuoden ja toisen vuoden viisumin saa jos tekee farmihommia 88 päivää. Ja se on maalle itselleen hyvä, koska paikalliset nuoret eivät halua  farmihommia tehdä ja jonkun ne on tehtävä, nyt reissarit tekee ne. 

Jos ei rahat riitä pelkkään lomailuun niin wh:lla on mahdollista tehdä mitä vaan duunia. Eri asia on tietenkin se, että mitä suostuu ja haluaa tehdä. Ei siellä mitään luksushommia tosta noin vaan heru. Kaupungeissa on paljon ravintoladuunia tarjolla. Raksallekin pääsee. Ja miksei yrittäisi vaikka ekana löytää jonkun mieluisen farmiduunin tai viinitilapestin ja tekis siellä 3kk pitkää päivää ja sen jälkeen niillä tienesteillä (ja ehkä vanhoilla säästöillä) kiertäis maata/asettuis haluamaansa kaupunkiin. Farmihommista tienaa yllättävän hyvin, eikä ne kaikki oo selkä kipeenä rikkaruohojen nyppimistä käärmeiden ja hämähäkkien joukosta. Jossakin voi päästä vaikka linjastolle pakkaamaan hedelmiä/marjoja/vihanneksia.

Paljon löytyy myös mahdollisuutta ilmaiseen majoitukseen. Tyypit tarjoaa huonetta (ja ruokaa) jos suostuu auttamaan pienissä remonttihommissa, kotitöissä, eläinten vahtimisessa yms.

Vierailija
16/22 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pisin turistiviisumi Ausseihin on 12 kk, eli jos ei ole rahasta kiinni, niin kyllä siellä saa turistina olla yli 3 kuukauttakin.

Joo totta - pitää vaan pystyä näyttämään että on varaa elättää itsensä koko vuosi - kaveriltani aikoinaan pyydettiin todistamaan 50 tuhatta aussi dollaria - en tosin tiedä mihin tuo perustuu!?

Vierailija
17/22 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten yks aussi sanoi mulle että siellä on käärmeitä joka paikassa.

Enjoy your stay !

Vierailija
18/22 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noi ilmaiset majoitukset harvemmin on missään Sydneyn keskustassa. Hyvinkin pöndelle saattaa joutua lähtemään sellaisen perässä ^^

Vierailija
19/22 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo totta - pitää vaan pystyä näyttämään että on varaa elättää itsensä koko vuosi - kaveriltani aikoinaan pyydettiin todistamaan 50 tuhatta aussi dollaria - en tosin tiedä mihin tuo perustuu!?

Mun tutuilta ei pyydetty mitään varmistusta. Satunnaista tarkistelua. Onhan WH:ssakin se, että tarttis olla 5k, mutta ei sitä keltään oo kyselty.

Vierailija
20/22 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet kerran yliopisto -opiskelija niin voisit vaikka hakea oman alan harjoittelupaikkaa ja tulla opiskelijaviisumilla. Olen itse tutkijana Canberrassa ja meillä harjoittelijoille maksetaan 600 dollaria viikko ja pidetään kuin kukkaa kämmenellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi