Miksi kauniista ihmisestä sanotaan aina että " Ei ole erikoinen"
Eikös yleensä juuri kauniilla ihmisellä ole tasapanoiset piirteet eli kasvoissa ei ole ns vikoja?
ja miltä sitten näyttää ns. kaunis nainen joka on ns "erikoinen"
Kommentit (10)
Tätä lausetta kuulee vain katkerien mummojen suusta.
Olet erikoinen, aivan ihmeellinen. Noin täydellistä ja ihanaa kauneutta näkee harvoin. En ole koskaan nähnyt mitään noin upeaa!
Olet kuin taivaalta pudonnut tähti - vai miten se nyt menikään?
Voisiko olla makuasia?
Mielestäni Grace Kelly on äärettömän kaunis, mutta ystäväni pitää enemmän Audrey Hepburnista.
Jos mä sanon, ettei ole erikoinen, niin mielestäni liian tavallisen näköinen, että olisi oikeasti kaunis. Sitä paitsi ihmisillä on erilaisia kauneuskäsityksiä.
N25
No joidenkin mielestä erikoisen näköiset ihmiset on kauniita, esim. Uma Thurman, mutta mun mielestä se on vaan todella ruma kolho naiseksi. Mun mielestä taas symmetriset kasvot on kauniit, kuten esimerkiksi Helena Lindgren on kaunis, mutta mun miehen mielestä se on ruma, eli kauneus on katsojan silmissä.
Makuasioista ei voi kiistellä, varmasti Marilyn Monroekin on jonkun mielestä ollut ruma akka kun ei ole erikoisen eli persoonallisen näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Tätä lausetta kuulee vain katkerien mummojen suusta.
Oh, bitch please... eniten tätä kuulee katkerien nuorten miesten suusta. Tietävät itsekin ettei ole mitään mahkuja hyvännäköiseen tyttöön ja siksi vähätellään.
No eikä sanota. Kyllä kauista naista sanotaan kauniiksi. Esim. uudessa työpaikassa en muistanut heti yhden kaverin nimeä, niin toinen työkaveri (nainen noin 35 v) kuvaili "Se vaalea, kaunis, pitkä neitokainen". Tiesin heti, kuka.
Koska ihminen voi olla myös "liian" kaunis, tai siis nukkemainen tai tietyllä tapaa sieluton. Täydellinen harmonia ja virheettömyys monesti tuntuu puuduttavalta ja jokin särmä tuo mielenkiintoa. Mutta toki ovat makuasioita.
Tavallisen kaunis on sellainen kaunis massamuija, joka ei millään tavalla erotu edukseen muista tyyppinsä edustajista. On räpsyt ripset ja hiusjatketta, perusnättimeikki ja vähän tylsä tyyli.
Erikoisen kaunis on mun mielestä jollain tapaa piirteiltään ja miksei tyyliltäänkin muista selkeästi erottuva. Vaikka Scarlett Johansson. Tai Gwen Stefani.
No tällä palstalla se tarkoittaa sitä, että jotenkin pitää polkea alas nuorta ja kaunista (naista), mutta ei suoraan kehdata, koska se olisi mammallekin jo liian läpinäkyvää. Siksi pitää keksiä kiertoilmaisuja, jotka nekään ei kyllä vakuuta.