Tavoitteena laihtuminen - mitä mieltä päivän syömisistä?
Aamupala:
- 1 viipale täysjyväruisleipää, jonka päällä salaattia, 1 kalkkunaviipale, 2 siivua juustoa ja 4 viipaletta kurkkua
- Tuore pieni porkkana
Lounas koulussa:
- Puoli lautasellista perunamuusia ja nakkikastiketta, toinen puolikas jäävuorisalaattia, herne-maissi-paprikaa, tuoretta kurkkua ja maustekurkkua höystettynä salaatinkastikkeella + 2 lasia maitoa
Välipala:
- Proteiinijuoma tehtynä maitoon
- Pieni annos täysjyvävehnähiutaleita ja makeuttamatonta jogurttia
Päivällinen:
- 4 munan munakas, jossa muutama siivu kalkkunaleikettä sekä juustoraastetta. Kasviksina paljon salaattia, 1 punainen paprika, 1 tomaatti ja 2 porkkanaa. Lisäksi salaatinkastiketta.
Laskujeni mukaan kalorit 1999 kcal, HH 169 g (34 %), P 141 g (37 %), R 81 g (29 %). Kaloreita olisi ehkä vielä varaa leikata hieman? En kuitenkaan haluaisi säästöliekkiä päälle, eri lähteiden mukaan peruskulutukseni ilman liikuntaa on n. 2400-2500 kcal luokkaa...
Lounaan sisältöön en voi paljon vaikuttaa, sillä se tarjotaan koulussa. Muuten yritän syödä proteiinipainotteisesti ja välttää nopeita hiilareita. Vettä olen juonut päivän mittaan noin 1,5-2 litraa. Tavoitteenani on laihtuminen ja BMI-indeksin pienentäminen nykyisestä arvosta 25,9 arvoon 22. Lisäksi haaveenani on puolimaratonin juokseminen, olen pikku hiljaa aloittanut myös kävely- ja juoksulenkit...
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vähennä ap tuota proteiinin syömistä, liika proteiini estää laihtumisen. Jos tarvitset enemmän kaloreita, ota se rasvasta.
Kiitoksia kaikille kommenteista. Niiden perustella aionkin pienentää nyt proteiinin määrää ja annoskokoja. Jäävuorisalaattia en tarkoituksella ostanut, sitä oli vain valmiina kaapissa enkä halunnut heittää pois joten käytinpähän sen loppuun...
Ja tänään oli tosiaan vasta dieetin toinen päivä, joten opettelua on vielä runsaasti :D aloitusviestissäni olisin voinut myös mainita sukupuoleni, olen siis mies, mikä hieman lisää energiankulutustani. Mutta kaikki neuvot on otettu vastaan ja aion oppia niistä :)
Voisin vaikka huomenna laittaa tänne listan huomisista syömisistäni, jos olisitte kiinnostuneita näkemään?
T. ap
Minä vain ylläpidän painoani ja tänään olen syönyt:
- kahvi maidolla
- perustäytteinen ruisleipä lounaaksi, omena
- kasvis- ja lihapainoitteinen ruoka + salaattia (yht. täysi lautasellinen)
- 4 suklaakarkkia
Ei muuta. Joskus syön vielä bulgarialaista jogurttia tai maitorahkaa jollain lisukkeella iltapalaksi.