Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alhainen verenpaine?

Vierailija
03.10.2016 |

Verenpaineeni on 106/65 tienoilla ja haluaisinkin kysyä tietääkö joku, mitä seuraa alhaisella verenpaineesta ja mikä verenpaine on liian alhainen? Minua pyörryttää etenkin aamuisin, silmissä sumenee ja olo on välillä heikko. Ruuan jälkeen ja iltaa kohden usein normalisoituu enkä usko, että on varsinaista syytä huoleen, mutta jos joku osaa vastata niin olisin kiitollinen :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vielä alhaisempi, eikä ole mitään oireita.

Vierailija
2/10 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla varovainen, ettei nouse ylös liian nopeasti, ja kannattaa muista juoda vettä riittävästi  koko päivän ajan. Ei muuta haittaa, mulla menee joskus yläpaineet alle sadan ja varsinkin saunoessa ja uinnin jälkeen pitää vähän olla varovainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa olla varovainen, ettei nouse ylös liian nopeasti, ja kannattaa muista juoda vettä riittävästi  koko päivän ajan. Ei muuta haittaa, mulla menee joskus yläpaineet alle sadan ja varsinkin saunoessa ja uinnin jälkeen pitää vähän olla varovainen.

Kiitos vinkeistä :) vettä juon paljon ja oon myös havainnut, että ylös ei todellakaan kannata nousta nopeasti, koska silmissä mustenee pahimmillaan minuuteiksi ja päässä alkaa jyskyttää (saunalla sama vaikutus ainakin mulla). Jatketaan siis eloa näin, hyvä tietää, että on ihan normaalia!

Vierailija
4/10 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema ei korjaa sinua kovin nuorena. Suolaa saat mättää mielin määrin ja olosi vain paranee.

Mikä se varsinainen ongelmasi olikaan? Nouse sen verran varovasti ylös niin aamuisin kuin muutenkin pitemmän paikallaolon jälkeen. Pidä vaikka merisuolarakeita mukana, ne auttavat.

Vierailija
5/10 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi mitatessa oli 97/73. Joskus nopeasti ylös noustessa (varsinkin jos pää on ollut alaspäin) tuntuu, että silmissä pimenee. Pari kertaa olen pökertynyt, kun olen noussut yöllä vessaan ja lähtenyt liian nopeasti liikkeelle. Täytyy vain muistaa lähteä vähän rauhallisemmin. Ei muuta haittaa.

Vierailija
6/10 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkeily, pieni määrä alkoholia, sauna, lihasrelaksantit ja monet muut lääkkeet alentavat verenpainetta. Vältä näitä samanaikaisesti.

Mutta lakritsia voi syödä mielin määrin, kunhan muistaa sen laksatiivisen vsikutuksen, ihanaa!

Vierailija
7/10 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa altistaa matalat paineet verisuoniperäiselle dementialle. Löysin sellaisen artikkelin, kun ihmettelin miksi äitini nuppi on alkanut pettää seitsemänkymppisenä ja vaskulaarinen dementiahan se.

Olen päättänyt syödä lakua ja salmiakkia työkseni. Mulla myös usein paineet luokkaa 90 60.

Vierailija
8/10 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös luontaisesti todella matala verenpaine. Lääkärin mukaan on tyypillistä hoikilla ja pitkillä naisilla (olen kumpaakin), eikä vaivaa hänen mukaansa ole tarvetta medikalisoida, ellei esimerkiksi oireina ole jatkuvaa kaatuilua ja pyörtymistä.

Olen tullut vaivan kanssa hyvin toimeen lähinnä syömällä paljon lakua ja salmiakkia, myös ennaltaehkäisevästi.

Vierailija
9/10 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian alhainen verenpaine tarkoittaa kuolemaa. Jos se laskee siis nollaan.

Vierailija
10/10 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät lukemat. Samat kuin minulla. Nuorempana huimasi, mutta nyt keski-ikäisenä ei. Olisivatkohan liikkeeni vähän hidastuneet? Minulla huimaukseen vaikutti myös nälkä. Kenties matalahkot verensokeriarvot yhdistettynä matalaan verenpaineeseen huippaavat? Nykyisin syön tarpeeksi usein. Minulla oli joskus yläpaine jopa 90.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä