Mitä työmarkkinaosapuolia on olemassa?
Kommentit (7)
SAK, STTK ja EK, Palta yms. Eli työnantajien ja työntekijöiden edustajat.
Somen Yrittäjät EI ole työmarkkinaosapuoli vaikka kovasti ääntä pitävätkin. Toivottavasti niistä ei koskaan sellaista tulekaan.
Vierailija kirjoitti:
Liian vaikea kysymys tälle palstalle, Googleta 😄
Ei löydy selvää vastausta googlettamalla, siksi kysyn täällä. Olen kai liian tyhmä googlelle :' D
Vierailija kirjoitti:
Somen Yrittäjät EI ole työmarkkinaosapuoli vaikka kovasti ääntä pitävätkin. Toivottavasti niistä ei koskaan sellaista tulekaan.
Jes, kiitoksia, mieteinkin että kai kysymyksellä tarkoitetaan näitä, mutta oli ihan pakko vielä varmistaa joltain viisaammalta :)
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat sulkea yhden toimijan ulos keskusteluista?
Vierailija kirjoitti:
Palta kuuluu EK:oon, joten sitä ei tarvitse mitenkään erikseen mainita. Sen sijaan työntekijäpuolelta unohdit mainita sellaisen suhteellisen vaikutusvaltaisen liiton kuin Akava.
Minusta Suomen Yrittäjien pitäisi ilman muuta olla työmarkkinaosapuoli. Heidän edustamiinsa yrityksiin uudet työpaikat syntyvät. Eivät minnekään muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat sulkea yhden toimijan ulos keskusteluista?
Koska SY on räksyttävä rakki, joka haluaisi kaikille 5e tuntipalkan mutta epäonnekseen ei pääse sellaista sanelemaan.
Ja olen itse yrittäjä joka välittää työntekijöistään.
Liian vaikea kysymys tälle palstalle, Googleta 😄