Mitä laittaisin herkullisiin kasvispihveihin?
Mitä laittaa kasvispihveihin? Minkälaisista te tykkäätte?
En ole kokannut kasvisruokaa...
Kommentit (18)
Mä laitoin eilen kesäkurpitsaa, porkkanaa ja halloumi-juustoa raasteena, sekaan 1-2 kananmunaa (jos ei ole vegaani). Ja lisäksi mausteita/yrttejä oman maun mukaan (suolaa ei tarvi, koska sitä on halloumissa). Söin tuorepastan ja tsatsikin kanssa, hyvää oli :)
Googleta mustapapupihvit, ihan parasta =)
Mustapapua olin minäkin tulossa ehdottamaan.
Tee jauhelihapihvien ohjeella, mutta korvaa jauheliha härkiksellä, soijarouheella, nyhtiksellä, quornilla tai vaikkapa raastetulla punajuurella.
Vierailija kirjoitti:
Pekonia <3
En oo varma sopiiko vegepekoni pihveihin, mutta tietysti aina voi kokeilla!
Tee pihvit soseutetuista kikherneistä. Taikinaan öljyä tai kermaa tarpeeksi.
Pihvien kylkeen kermaviilikastike tai tsatsiki. :)
Miksi kasvisruoan pitää muistuttaa/jäljitellä liharuokaa?
Sieniä, mieluiten suomalaisia metsäsieniä, mutta kyllä herkkusienet ja portobellotkin menee. Villisienistä lampaankäävät nyt ainakin on buenoja pihvisieniä
Punajuurta, porkkanaa ja perunaa esimerkiksi. Mausteita oman maun mukaan. Hyviä kokkailuhetkiä ja kokeilemisen iloa.
M
Lahna kirjoitti:
Sieniä, mieluiten suomalaisia metsäsieniä, mutta kyllä herkkusienet ja portobellotkin menee. Villisienistä lampaankäävät nyt ainakin on buenoja pihvisieniä
Miten teet?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kasvisruoan pitää muistuttaa/jäljitellä liharuokaa?
Miksi ei?
Pihvejä, lihapullia, nakkeja ja jauhelihaa jäljitteleviä kasvisruokia on helppo käyttää ja niistä voi tehdä vanhoja tuttuja ruokia, eikä kaikki ole lopettanut/vähentänyt lihan syömistä siksi että liha olisi pahaa. Kuka on päättänyt että vain lihaa saisi syödä esimerkiksi pyörykän mallisena.
Mustapavut ja sienet mainittiinkin jo, ite ehottaisin lisäks bataattiraastetta! Sikahyvää
Miksi mun kasvispihvit ei onnistu koskaan? Aina murenevat ja ovat yhdentekevän makuisia. Olen kokeillut lisätä kananmunaa, öljyä, manteli- tai korppujauhoa, tahinia, mikään ei auta. On kokeiltu valmistusta lettupannulla, paistinpannulla ja uunissa. Raaka-aineena olen käyttänyt ainakin mustapapuja, kidneypapuja ja linssejä.
Gourmet-kasviskokit, auttakaa!
Jauhelihaa, pekonia, väkevää juustoa raasteena tai Aura-juustoa.
LIHAA!
Vierailija kirjoitti:
Jauhelihaa, pekonia, väkevää juustoa raasteena tai Aura-juustoa.
LIHAA!
Miksi sekasyöjät aina tuputtaa niiden ruokia ja ruokavaliota muille :((
Pekonia <3