Kuinka pidätte painon kurissa?
Täytyy sanoa että omat ruokailutottumukset niin päin honkia, että miten teillä pysyy paino kurissa? Mitäs kun karkkihammasta kolottaa?
Kommentit (27)
On sovittu painon kanssa, että sille tulee data-artistia, jäähyjä, ylimääräisiä kotitöitä,ja muuta perustettiin, jos ei pysy kurissa. Kotiaresti on myös hyvä keino ja viikkorahojen jäädyttäminen. Jos ei kuri löydy, niin johan on kumma.
Syömällä säännöllisesti,salitreenillä iso osuus.herkuttelen kuitenkin oikeastaan päivittäin,mutta vähän. Pitäisi syödä paljon enemmän että niitä lihaksiakin saisi aikaseksi,jännä juttu kun ei vaan oikeen uskalla.. 174cm ja 60kg.
Mulla ei ole koskaan ollut ongelmia painon kanssa mutta se ei tarkoita sitä ettenkö olisi voinut lihoa kuten muutkin jos olisin ollut huolimaton ruuan suhteen. Mulle tämä on ihan normaalia:
- hyvää terveellistä itsetehtyä ruokaa, 1xkk einespizza tai mäkkäriannos (lasten juustoateria)
- tasaiset ja säännölliset ateriavälit, pienet annokset
- karkkipäivä kuten lapsillakin (vaikka kuopuskin on jo 14v)
- käyn vaa'alla joka aamu
- matkojen ja illallisjuhlien jälkeen pidän seuraavalla viikolla 1-2 kevytpäivää (n 600-800 kcal) jolloin syön kuitenkin 1-2 lämmintä ateriaa mutta mahdollisimman kevyesti. Paino normalisoituu heti.
- sipsejä vain vappuna ja uutenavuonna (pikkupussi). Poppareita (ei mikro-) voin tehdä n kerran kuukaudessa itse.
- alkoholia vain vähän, sekin viiniä 1-2 lasillista viikonlopun ruuan kanssa. Ei koskaan olutta eikä siideriä
- ei kevyttuotteita, ei ruokakermoja tms keinoaineita. Maitotuotteissa luontaisesti rasvattomia (maustamattomia) tuotteita kyllä
- jokaisen suupalan pitää olla nautinto, ei vain mättöä!
- liikuntaa jonkin verran
- syön sen minkä kulutan
Liikkumalla ja syömällä terveellisesti. Syön salaatin aina ensin, niin lihaan siirtyessä nälkä ei ole enää niin suuri, että sortuisin ahmimaan ähkyyn. Pidän jääkaapissa koko ajan varalla mandariineja, omppuja tai marjoja ja kuivakaapissa cashew-pähkinöitä karkinhimon varalta. Limsaa juon aika usein, tosin nyt olen vähentänyt. Niille, joilla ei ole varaa kalliisiin urheiluharrastuksiin, suosittelen lenkkeilyä ja hyötyliikuntaa, joka myös on halvempaa, kuin autoilu.
Valisen herkuksi aina irtikset tai salmiakin - en suklaata tai rasvaista
En syö illalla. Jos on nälkä, otan vain puolikkaan leivän.
Syön lautasmallin mukaisesti.
N48
Yksi helpoimpia konsteja on olla pitämättä kotona mitään karkkihyllyjä. Ei tule mielitekoihin niin helposti sorruttua kun ei niitä kotona ole. Ja vaikka kotona asuisi muitakin, ei se ole kenellekään terveellistä syödä makeaa joka päivä. Karkkia voi ostaa joskus ja jouluna, eikä säilyttää jatkuvasti kaapeissa.