Kastelahja ideoita
Hei.
Kummiksi pyydettiin ja nyt mietin että voiko kastelahjaksi antaa muutakin kuin perinteisiä kummilahjoja?
Ja onko ideoita mitä se voisi olla? Pyyntö tuli lyhyellä varoitusajalla joten en montaa kymppiä voi valitettavasti lahjaan käyttää.
Kommentit (4)
Ei tarvitse olla perinteistä. Tunnet vanhemmat ja ehkä osaat sanoa sen perusteella, mitä he arvostavat. Lahja voi olla sellainenkin, jota vauva tarvitsee hieman isompana, vaikkapa joku hyvä lastenkirja. Jos lapsi on esikoinen, kyllä se kummilusikka voi olla ihan kiva juttu toisten mielestä, ja jos ei ole esikoinen, voi ehkä kysäistä, onko muilla lapsilla kummilusikat. Mun mielestä voi myös ylipäätään kysyä, olisko vanhemmilla toiveita. Kastelahja voi olla myös käytännöllinen! Esim. astiasetit ovat suosittuja.
Meillä on ollut tapana ostaa pieni puukko ja kaivertaa lapsen nimi siihen. Tulee isompana käyttöön makkaranpaisto ja kalaretkillä. Tosin tämä nyt on pohjoisen tapa. :) Josko city-lapselle joku monitoimityökalu tai linkkuveitsi? :) Monien mielestä ehkä enempi pojille silti. :)
Muumi-aterimet voisi olla myös kivoja, neljän setti (haarukka, veitsi ja kaksi eri kokoista lusikkaa) maksaa kolmekymppiä. Myös paksu satukirja, laadukas valokuvakehys tai lastenastiasto sopisi.
Perinteisetkin on ihan kivoja. Tyttövauvalle voisin ostaa esim. kauniin kaulakorun, jota voi alussa käyttää äiti ja tyttö voi itse käyttää isona. Joku ajaton malli. Olisi ihana ajatus itsekin käyttää kaulakorua jonka on saanut itse kastelahjaksi.
Pojalle en nyt keksi mitään kummempaa. Valokuvakehys-albumi on minusta hauska, varsinkin jos siihen laittaa kuvan kuukausittain alle 1-vuotiaasta ja sen jälkeen synttärikuvan niin paljon kuin albumiin mahtuu.