Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA RAHAA-ASIASSA

hheellpp
02.10.2016 |

eli olen 14-vuotias tyttö, ja perheessämme on suht tiukkaa rahan suhteen. veljeni lähti vaihtoon amerikkaan kesällä, ja vanhempani ovat menossa lomalle amerikkaan pääsiäisenä katsomaan veljeäni. he ilmoittivat minulle ja mullle veljilleni, että mukaan saa lähteä, jos maksaa itse lenoliput. muilla veljilläni rahaa kyllä löytyy, koska ovat aikuisia kaikki. elikkäs siis mulla olis puoli vuotta aikaa suunilleen saada kerättyä kasaan 200e. oisko kellään vinkkejä kuinka saisin rahat kasaan !?!?!!?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se nyt niin että vanhemmat ei maksa lentolippuja, niiden tehtävähän on elättää sua? Vai oliko vaan huono provo?

Vierailija
2/16 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 ei oo paljon rahaa, saa vaikka marjoja poimimalla mutta kahdella sadalla ei kyllä hankita edes menolippua mihinkään Yhdysvaltojen kaupunkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sorisorisori korjaan, siis 2000e pitäis saada :D AP

Vierailija
4/16 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 e ei pääse Atlantin yli varsinkin jos lähtöpäivä on lähellä lippujen ostohetkeä, on jatkolentoa tms. ja vielä pyhien aikaan. Pelkän menolipun osto olisi myös hyvin huono idea koska siitä pääsee sitten heti paluulennolle jo maahan saapuessa.

Vierailija
5/16 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP mihin vanhemmat ajatteli sijoittaa sinut jos sinulla ei ole rahaa? Tuskin ihan laillista jättää 14v yksin kotiin matkan ajaksi?

Vierailija
6/16 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

se olikin 2000e terv ap

Vierailija
7/16 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks säästökikka, tehokas sellainen, on pitää taukoa huumeista. Tai siis, että et itse osta. Jos joku tarjoaa, niin saa ottaa vastaan. Ja jos myyt ne, niin et ainoastaan säästä vaan myös tienaat.

Vierailija
8/16 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en mä nyt yksin kotiin jäis, isovanhellimme luultavasti menisin..

Vierailija
9/16 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pliis, oon ihan oikeesti 14v ja haluun päästä veljen luo, en mikää nisti... jos tulis ees yks kunnon vastaus.

Vierailija
10/16 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 vuotiaan on mahdotonta kerätä 2000e rahaa puolessa vuodessa.

Vierailija
11/16 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP mihin vanhemmat ajatteli sijoittaa sinut jos sinulla ei ole rahaa? Tuskin ihan laillista jättää 14v yksin kotiin matkan ajaksi?

Anteeksi, mutta mistä lähtien Suomessa on ollut laitonta jättää 14v. yksin kotiin esim. 4-7 päiväksi? Kaivahan nyt esiin se lainkohta...

Fiksua se ei ehkä ole, mutta ei laitontakaan.

Vierailija
12/16 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin lasten vahtina, koiran ulkoiluttajan, lehtien haravoidaan voi tienata jotakin.

Vierailija
13/16 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet sitten myöhemmin kesätyörahoista tai opintolainalla ihan itseksesi sinne Amerikkaan, ilman vanhempia.

Vierailija
14/16 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitteille pano

Vierailija
15/16 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempas on kusipäitä. Mä en lähtis tuollaisten kanssa minnekään, vaikka saisinkin rahat kasaan.

Vierailija
16/16 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta mistä lähtien Suomessa on ollut laitonta jättää 14v. yksin kotiin esim. 4-7 päiväksi? Kaivahan nyt esiin se lainkohta...

Fiksua se ei ehkä ole, mutta ei laitontakaan.

En tiedä onko vai ei, siksi sanoin "tuskin". On aikakin uutisissa ollut juttuja kun vanhemmat saa tuomion kun on lapset jättänyt yksin kotiin baarireissun ajaksi, tosin nuoremmat lapset kysessä. Jossain siis menee se maaginen ikäraja jolloin heitteillepano on rikos. Jos olet toiselle mantereelle matkalla niin menee helposti yli viikko, koska jos lennot vie 2 päivää ajasta.