Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eron harkitseminen jokaisessa parisuhteessa

Vierailija
02.10.2016 |

Mikä ihme mua vaivaa, parisuhteessa ollessani mietin aina ''pitäiskö erota, pitäiskö erota...''. En osaa olla rauhassa ja tyytyväinen, vaan jatkuvat eronpohtimisharkinnat pyörivät mielessä kokoajan. En kuitenkaan viihdy sinkkuna, sillä se on hermoja raastavaa touhua. Mutta ei tämä parisuhteessa oleminenkaan ole kovin hauskaa, kun kokoajan päässä pyörii eroaminen. Erosin edellisestä miehestäni ilman mitään ''hyvää'' syytä, annoin koko suhteen ajan päässä pyörineille eroajatuksille voiton. Oli siinä miehessä tietysti omat huonot puolensa, mutta olisin kuitenkin viihtynyt sen kanssa pidempääkin. Eikä kukaan ole täydellinen.

Joskus jopa jo tapailuvaiheessa alkaa nuo eropohdinnat pyörimään mielessä, vaikka suhde ei ole mitenkään vakava. Haluaisin vain nauttia rauhassa parisuhteesta, ilman noita eropohdintoja :(

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noita kaikki välillä miettiin, mutta ei niille ole pakko antaa periksi. Tee vaikka itsellesi lista hyvistä syistä pysyä suhteessa, jos alkuhuuman jälkeen alkaakin mietityttää. Alkurakastuminen on satunnaista, mutta rakkauden pysyvyys on myös valintakysymys, johon voi omalla asennoitumisella vaikuttaa.

Vierailija
2/21 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tällä hetkellä eroajatusten ''syynä'' on se, että pelkään, ettei mies rakasta minua tarpeeksi ja haluaisi olla mieluummin jonkun toisen kanssa. 

En jaksa tätä päätäni, joka ei suvaitse minun olla onnellinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta se on joillakin. Tuo on opittu toimintatapa, eli kun vähän tulee ongelmia niin ratkotaan ne helpolla ratkaisulla, eli erolla. Sitten vähän ajan päästä kaduttaa. Voi kuulostaa vähän yliampuvalta, mutta ei välttämättä olisi pahaksi jos kävisit kerran pari juttelemassa aiheeseen erikoistuneen psykologin kanssa tai omatoimisesti perehtyisit kirjallisuuteen.. M28

Vierailija
4/21 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmosta se on joillakin. Tuo on opittu toimintatapa, eli kun vähän tulee ongelmia niin ratkotaan ne helpolla ratkaisulla, eli erolla. Sitten vähän ajan päästä kaduttaa. Voi kuulostaa vähän yliampuvalta, mutta ei välttämättä olisi pahaksi jos kävisit kerran pari juttelemassa aiheeseen erikoistuneen psykologin kanssa tai omatoimisesti perehtyisit kirjallisuuteen.. M28

Eipä kyllä koskaan ole eroaminen kaduttanut (pääni osaa kyllä laittaa sen toisen näytämään huonolta vaihtoehdolta), surettaa vain sen toisen osapuolen puolesta, jonka joudun jättämään. Käyn kyllä psykologilla juttelemassa muista ongelmistani, mutta täytyy varmaan kokeilla ottaa tämä asia esille siellä.

Vierailija
5/21 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, millaisia juttuja sulla muuten pyörii mielessä? Onko sun helppoa jatkaa samaa harrastusta, suorittaa loppuun aloitetut opinnot, pysyä samassa työpaikassa? Kyllästytkö helposti?

Vierailija
6/21 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannut tuota viestiäsi nro 2 mutta meinasin kirjoittaa, että joskus olen kuullut, että jotkut hyvässä suhteessa olevat naiset saattavat lopettaa suhteen, koska pelkäävät tulevansa jätetyiksi.. Tuo kuulostaa varsin omituiselta, mutta johtunee siitä, että tällaiset naiset ovat joskus menettäneet läheisen ihmisen traagisesti... Onko sinun historiassasi tuollaista? Oletko tullut jätetyksi rumasti tai onko esim isäsi kuollut Yht äkkiä?

Vierailija
7/21 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, millaisia juttuja sulla muuten pyörii mielessä? Onko sun helppoa jatkaa samaa harrastusta, suorittaa loppuun aloitetut opinnot, pysyä samassa työpaikassa? Kyllästytkö helposti?

Mielenkiinto harrastuksiini on vähän aaltoilevaa, mutta pystyn kyllä pitkäjänteisesti jossakin jutussa, mistä olen kiinnostunut. On vain kausia, jolloin ei nappaa homma yhtään ja sitten taas niin, että keskityn siihen ja vain siihen. Opinnot kyllä suoritan ja töissä pysyn, vaikka nekään ei aina kiinnostaisikaan. Tähän auttaa se, etten halua vaikuttaa luuserilta ja haluan saada itseni jollain tavalla ''muistetuksi'' kuoleman jälkeenkin -> haluan olla menestyksekäs. Masennus- ja ahdistuneisuushäiriö vain vähän vaikeuttaa tätä tavoitetta, mutta en todellakaan anna sen voittaa minua missään. Olen pitkälti ajatusmaailmassani tulevaisuudessa elävä, joten pyrin nykyhetkellä valmistamaan itselleni hyvät olot tulevaisuudessa.

Vierailija
8/21 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En huomannut tuota viestiäsi nro 2 mutta meinasin kirjoittaa, että joskus olen kuullut, että jotkut hyvässä suhteessa olevat naiset saattavat lopettaa suhteen, koska pelkäävät tulevansa jätetyiksi.. Tuo kuulostaa varsin omituiselta, mutta johtunee siitä, että tällaiset naiset ovat joskus menettäneet läheisen ihmisen traagisesti... Onko sinun historiassasi tuollaista? Oletko tullut jätetyksi rumasti tai onko esim isäsi kuollut Yht äkkiä?

Ei ole mitään tuollaista, että minut olisi hylätty. Toisaalta vanhempani erosivat ollessani ala-asteella ja siitä lähtien olen hoitanut koulun ja kaiken täysin itsenäisesti, ilman, että vanhempani patistelevat ja puuttuvat asiaan millään tavalla. Ehkä siinä voisi olla se hylkäämiskokemus, jäin yksin vanhempieni juostessa uusien puolisoiden perässä ja hoitaessaan pikkusiskojani. 

Vierailija
9/21 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on rocd (relationship ocd)?

Vierailija
10/21 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vaikuttaa tuo vanhempiesi ero. ja myös se, että mietit tulevaisuutta paljon. Jos pystyisit elämään nykyhetkessä, ehkä nauttisit myös parisuhteessa enemmän, et pelkäisi jätetyksi tulemista niin paljon (sitä tuo varmaan, ja yleensä pohjimmiltaan on, hylätyksi tulemisen pelkoa, siis vaikka et tietoisesti pelkäisi sitä).

Vierailija
11/21 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään tuollaista, että minut olisi hylätty. Toisaalta vanhempani erosivat ollessani ala-asteella ja siitä lähtien olen hoitanut koulun ja kaiken täysin itsenäisesti, ilman, että vanhempani patistelevat ja puuttuvat asiaan millään tavalla. Ehkä siinä voisi olla se hylkäämiskokemus, jäin yksin vanhempieni juostessa uusien puolisoiden perässä ja hoitaessaan pikkusiskojani. 

Selvästi kirjoitat tapahtumista siihen sävyyn, että ne sinua vaivaavat. Ehkä ne tapahtumat olisi syytä purkaa jotenkin. M28

Vierailija
12/21 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja et ole ainut....kaikki naiset ajattelevat lakkaamatta eroa....jopa hyvissä suhteissa. Näin kertovat tutkimukset. Mitä tästä voisi päätellä? Itse yh-isänä ainakin että moisiin tuuliviiriin ei voi luottaa. Naiset tarjoavat paskoja suhteita. Eikä tätä pidä ymmärtää väärin minulla ei ole mitään naisia vastaan...yh- isänä mulla ei oo mitään yhteistä miesten kaa. Mut naisissa on yks vika he masturboivat eroajatuksilla ja sitä myöten myös ottavat niitä. Tutkimukset osoittaa et myös selviävät eroistaan hyvin joten mikäs on erotessa. Mut kun sattuu olemaan mies ja se ketä kyykytetään niin eihän tää touhu hyvältä näytä. Eipä ihme et moni mies haluaa naisesta vain seksiä....tätähän naiset jaksaa toistaa. Naiset ei pysty sitoutumaan suhteisiinsa mikä tekee heistä epäluotettavia...

Vierailija
13/21 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja et ole ainut....kaikki naiset ajattelevat lakkaamatta eroa....jopa hyvissä suhteissa. Näin kertovat tutkimukset. Mitä tästä voisi päätellä? Itse yh-isänä ainakin että moisiin tuuliviiriin ei voi luottaa. Naiset tarjoavat paskoja suhteita. Eikä tätä pidä ymmärtää väärin minulla ei ole mitään naisia vastaan...yh- isänä mulla ei oo mitään yhteistä miesten kaa. Mut naisissa on yks vika he masturboivat eroajatuksilla ja sitä myöten myös ottavat niitä. Tutkimukset osoittaa et myös selviävät eroistaan hyvin joten mikäs on erotessa. Mut kun sattuu olemaan mies ja se ketä kyykytetään niin eihän tää touhu hyvältä näytä. Eipä ihme et moni mies haluaa naisesta vain seksiä....tätähän naiset jaksaa toistaa. Naiset ei pysty sitoutumaan suhteisiinsa mikä tekee heistä epäluotettavia...

Onneksi kukaan ei pakota sinua olemaan naisten kanssa

Vierailija
14/21 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap. ollut samanlainen kaikissa suhteissani siinä mielessä, että olen pyöritellyt eroa mielessä aina, kunnes olen siihen päätynyt, itsekseen tai yhdessä. Vastakin koin suhteessa pitkään kriisiä siitä, lähtisinkö omille teille vai en. Kysymys ei ole ollut niinkään menneistä kokemuksista omassa elämässäni, vaan siitä, mitä odotan tulevaisuudelta parisuhteessa(kin). 

Jatkuvassa epätietoisuudessa eläminen on niin raskasta ja vaikuttaa muihin elämän osa-alueisiin, että päädyin sellaiseen ratkaisuun, että elän parisuhteessa täysillä, kunnes joskus se ero tulee. Ja sitä todennäköisemmin se tulee, jos haikailee toisenlaista elämää.

Nyt keskityn päivä kerrallaan omaan suhteeseen, pyrin nauttimaan ja vaalimaan joka hetkeä sekä puolisoani, joka meidän kaikkien tavoin ansaitsee kaiken mahdollisen. Olen itse vastuussa vain omasta itsestäni, joten jos teen parhaani, eikä näytä että kumppani tekee omaa parastaan, niin arvioin tilanteen uudestaan. Näillä mennään -ratkaisu siis.

Vierailija
15/21 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on rocd (relationship ocd)?

pitääkin perehtyä tähän

Vierailija
16/21 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki naiset lakkaamatta? Nyt äkkiä lähteet kehiin. Eli ne tutkimukset? M28

Vierailija
17/21 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samanlaista käyttäytymistä ja ajattelua itsellänikin. Löytyisikö täältä tukihenkilöä privana joka kamppailee myös ROCD tyyppisen oireilun kanssa?

Vierailija
18/21 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki naiset lakkaamatta? Nyt äkkiä lähteet kehiin. Eli ne tutkimukset? M28

M taitaa olla N.

Vierailija
19/21 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs läksit,,, kikkelis kokkelis51

Vierailija
20/21 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olisin kuitenkin viihtynyt sen kanssa pidempäänkin" kiteyttää melko hyvin asenteesi parisuhteita kohtaan. Sinun on hyödyttävä, sinun on viihdyttävä. Et taida osata ajatella, että mitä hyvää teidän kahden välinen parisuhde antaa teille molemmille. Et ole valmis ottamaan vastuuta omasta elämästäsi vaan suuntaat huomiosi muiden ihmisten "virheisiin" (puoliso, vanhempien avioero). Sanoistasi paistaa itsekkyys.