Nolot Gugguut
Ostin muksulle kirpparilta Gugguun pöksyt. Tykkään vaatteiden simppelistä ulkonäöstä kovasti ja hyvän laatuiseltakin vaikuttavat, mutta huomasin että kynnys käyttää niitä kodin ulkopuolella on kova. Vaikkei muiden mielipiteillä pitäisi olla väliä, vaatteiden perusteella ihmiset muodostavat aina mielikuvan sinusta enkä välttämättä halua että minut leimataan tyypiksi joka jonottaa punavuoressa aamuseiskalta kadulla lastenvaatekaupan aukeamista. Tehkääpäs joku yksivärisiä hyvälaatuisia kivoilla leikkauksilla varustettuja vaatteita prismaan myyntiin, mielellään muualla kuin kaukoidässä, niin voin nolostelematta hakea omani.
Kommentit (36)
Se mikä näissä merkkivaateasioissa eniten ärsyttää on jatkuva arvostelu ja mollaaminen. Miksi on hyväksyttävää avoimesti ivata, arvostella ja naureskella toisten lasten vaatteille? Samaan aikaan kuitenkaan halpisvaatteista ei saa puolittaista sanaa sanoa. Ei pidä sitten vetää hernettä nenään jos teidän lastenne vaatteita arvostellaan samalla mitalla.
Minusta esim. valtaosa markettivaatteista on aivan järkyttävän rumia, ei minkään mallisia säkkejä ja ne saavat lapsen kuin lapsen näyttämään rähnäiseltä, oli vaatteet puhtaat tai ei. Inhoan kaiken maailman printtejä. Minusta ne ovat mauttomia, saavat vaatteet näyttämään lähinnä yöpuvuilta. Ei ihme ettei suomalaiset aikuisenakaan osaa pukeutua kun on lapsesta asti verhottu ihme viritelmiin, näyttäen siltä,että sitä on päällä mitä ensimmäisenä käteen nyt sattuu osumaan. Kaikki on virttyneen näköistä, värit kulahtaneita, ylä- ja alaosa ei mätsää millään tavalla ja usein vaate ei sovi tilanteeseen lainkaan. Kaikki repsottaa ja on homssuisen näköistä.
Enpä ole ennen tätä "ääneen" sanonut, mutta enää ei vissiin tarvitse olla asiasta hiljaa kun kerran muutkin avoimesti toisten lasten vaatteita haukkuvat. Tulkitsen tämän niin, että on ok halveksua myös niitä markettimerkkejä? Että kai sitä voi sitten ihan rehellinen olla ja sanoa, että kyllä ne fiksusti ja omaan silmään nätisti puetut lapset vaan paljon söpömpiä ja sievempiä ovat. Yleensä toki muutenkin huolitellumpia, puhtaamman ja hoidetumman näköisiä.
Gugguun suosio on kyllä ihan hullua. Itse muistan nähneeni niitä ensimmäisen kerran yli kolme vuotta sitten kesällä. Trendikkäästi puettu äiti ja kolme lasta päästä varpaisiin Gugguussa. Merkki oli helppo bongata, kun se törröttää siinä kainalon seudulla. Muistan sen tosi hyvin, sillä olin sillon raskaana ja yritin spottailla kivoja vaatteita lapselle. Gugguu tosin ei vakuuttanut yhtään. Lähinnä ihmettelin miten lapsilla oli sellaiset vaatteet, kun äiti oli niin viimeisen päälle laitettu.
Olen samaa mieltä 22 kanssa, että nätisti uudehkoihin nätteihin laadukkaisiin merkkivaatteisiin puetut lapset ovat paljon söpömpiä kuin muodottomiin markettivaatteisiin puetut. Tosin Gugguuta en edelleenkään laskisi näihin nätteihin vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan tässä ketjussa mainittuja merkkejä sen vuoksi, että ne säilyttävät kuntonsa ja niillä on tämän vuoksi jonkinlainen jälleenmyyntiarvo. Olen tehnyt jo kahdesti niin, kun oma lapseni on kasvanut yhdestä koosta ulos, että myyn pieneksi jääneet Mini Rodinit, Gugguut, Vimmat ja Paput (Popilta meillä on vain sukkia koska ne ovat Popilta ainoat mistä saa rahaa takaisin) ja näillä myynneillä rahoitan vähintään puoleksi seuraavan koon vaatteet.
On mukavaa pukea lapsi laadukkaisiin ja kivan näköisiin vaatteisiin. Ei minua haittaa vaikka joka toisella vastaantulijalla olisi samanlainen vaate, kyllä yhtä lailla H&M, Lindex ja KappAhl tulee vastaan siinä missä kalliimmatkin merkit. Me siis puetaan lapselle myös niitä lahjaksi saatuja ketjuliikkeiden vaatteita, sulassa sovussa merkkien kanssa.
Mitä väliä sillä on minkä hintaisia vaatteita lapsella on päällä? Kokeeko aloittaja jotain alemmuudentunnetta kun on noin merkkivaatevastainen?
Mä ymmärrän ton, jos sulla on aikaa tommoseen myymiseen eikä muutakaan tekemistä. Kun perheessä on useampi lapsi ja koko perhe harrastaa aktiivisesti, ei aikaa tommoiseen kerta kaikkiaan ole. Vaatteet ja niiden jälleenmyyntiarvo ei ole se päällimmäisin asia, kun on muutakin tekemistä.
Meidän tenavat - naapurin kakarat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhean kapeita malleja ja supertiukkaa trikoota, joka ei veny sitten yhtään. Miten noita edes saa lapselle puettua. Ihme hypetystä. Eikä minua ainakaan kiinnosta toisten Gugguut ja Vimmat ja Paput sitten ollenkaan. Eikä varmaan muitakaan.
Mikä ihme pökkelö se sinun lapsesi on jos ei normaalit vaatteet mahdu päälle? Vai etkö osaa ostaa oikean kokoisia? Kankealta kuulostaa lapsi jos ei kädet taivu paitaa laittamaan ilman, että vaate on joku lörppä lirukankainen ja mallia säkki.
Collegeista en niin välitä, mutta trikoot ovat huippulaatuisia. Ei nypyn nyppyä taikka venymää. Malli pysyy priimana pesusta toiseen, koska on napakkaa hyvää trikoota. Suurperheellisen pelastus kun ei tarvitse joka lapsen jälkeen viedä virttyneenä lumppuna poistoon.
Heikko itsetunto sinulla jos et voi kivoja housuja käyttää kun pelkäät mitä muut ajattelevat.
En ole tuo edellinen, mutta meidän tytöllekin ne on turhankin napakoita, meillä on pullea taapero ja Gugguun yläosat on joko liian kireitä ja sopivanpituisia hihoista ja helmasta tai sitten sopivan tiukkoja ja liian pitkiä. Kaikki vaatemitoitukset eivät vaan sovi kaikille lapsille.
Niin. No se ei sitten taas ole vaatteen vika tai tee merkistä noloa tai huonoa jos ei mahdu pullealle lapselle päälle.
No sanoinko että tekisi? Totesin vain, kun pohdit ylemmän kirjoittajan lapsen olevan kankea ihme pökkelö, kun Gugguun vaatteiden mitoitus ei ole sille sopiva. Ei se ole lapsen eikä vanhemmankaan vika, että jonkun vaatemerkin mitoitus ei sovi pyöreämmälle lapselle, joten sinun ei tarvitse alkaa kritisoimaan lasten ruumiinrakennetta tai notkeutta tuosta hyvästä.
No niin, kävin katsomassa gugguun sivuilla näitä vaatteita ja odotukset oli kovat kun täällä niin hehkutetaan. Nehän oli kammon näköisiä 😳 Ja ne pipot 😂 Oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan tässä ketjussa mainittuja merkkejä sen vuoksi, että ne säilyttävät kuntonsa ja niillä on tämän vuoksi jonkinlainen jälleenmyyntiarvo. Olen tehnyt jo kahdesti niin, kun oma lapseni on kasvanut yhdestä koosta ulos, että myyn pieneksi jääneet Mini Rodinit, Gugguut, Vimmat ja Paput (Popilta meillä on vain sukkia koska ne ovat Popilta ainoat mistä saa rahaa takaisin) ja näillä myynneillä rahoitan vähintään puoleksi seuraavan koon vaatteet.
On mukavaa pukea lapsi laadukkaisiin ja kivan näköisiin vaatteisiin. Ei minua haittaa vaikka joka toisella vastaantulijalla olisi samanlainen vaate, kyllä yhtä lailla H&M, Lindex ja KappAhl tulee vastaan siinä missä kalliimmatkin merkit. Me siis puetaan lapselle myös niitä lahjaksi saatuja ketjuliikkeiden vaatteita, sulassa sovussa merkkien kanssa.
Mitä väliä sillä on minkä hintaisia vaatteita lapsella on päällä? Kokeeko aloittaja jotain alemmuudentunnetta kun on noin merkkivaatevastainen?
Mä ymmärrän ton, jos sulla on aikaa tommoseen myymiseen eikä muutakaan tekemistä. Kun perheessä on useampi lapsi ja koko perhe harrastaa aktiivisesti, ei aikaa tommoiseen kerta kaikkiaan ole. Vaatteet ja niiden jälleenmyyntiarvo ei ole se päällimmäisin asia, kun on muutakin tekemistä.
Mäkin olen monesti miettinyt, että miten joillakin on aikaa ja kiinnostusta. Meillä on vain yksi lapsi, mutta ei minulla ole siltikään aikaa myydä lapsen vaatteita nettikirppiksillä ylihintaan ja postitella niitä. Livekirpparilla myin kerran ja jäin niin vähän plussalle, ettei se ole sen arvoista säätää viikkoa kaikkien meidän kolmen harrastuksia, töitä ja päiväkotijuttuja, että pääsee joku päivä tarkistamaan pöydän. Ei sen puoleen, että kiinnostaisikaan pyörittää elämää lastenvaatteiden ympärillä.
Tykkään kyllä parista lastenvaatemerkistä ja ostan aina uuden malliston ilmestyessä ne mistä tykkään ja nykyisin myös lapsi. Sitten, kun ne jäävät pieneksi, myyn siistikuntoiset pienituloiselle sukulaiselle 1-3€ kappalehintaan. Ulkovaatteista saatan pyytää 5€kpl. Ne harvat kulahtaneet heitän konttiin. Ja musta on ihan kivaa, että tämä pienituloinen sukulainen myy meidän vanhoja vaatteita eteenpäin voitolla. Esim Molon Rainbow-takista oli saanut 30€ voittoa.
Köyhät vinkuu:D ostakaa vaan niitä halpoja hm-rääsyjä, niin erotutte paremmin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen monesti miettinyt, että miten joillakin on aikaa ja kiinnostusta. Meillä on vain yksi lapsi, mutta ei minulla ole siltikään aikaa myydä lapsen vaatteita nettikirppiksillä ylihintaan ja postitella niitä. Livekirpparilla myin kerran ja jäin niin vähän plussalle, ettei se ole sen arvoista säätää viikkoa kaikkien meidän kolmen harrastuksia, töitä ja päiväkotijuttuja, että pääsee joku päivä tarkistamaan pöydän. Ei sen puoleen, että kiinnostaisikaan pyörittää elämää lastenvaatteiden ympärillä.
Tykkään kyllä parista lastenvaatemerkistä ja ostan aina uuden malliston ilmestyessä ne mistä tykkään ja nykyisin myös lapsi. Sitten, kun ne jäävät pieneksi, myyn siistikuntoiset pienituloiselle sukulaiselle 1-3€ kappalehintaan. Ulkovaatteista saatan pyytää 5€kpl. Ne harvat kulahtaneet heitän konttiin. Ja musta on ihan kivaa, että tämä pienituloinen sukulainen myy meidän vanhoja vaatteita eteenpäin voitolla. Esim Molon Rainbow-takista oli saanut 30€ voittoa.
Muakin ihmetyttää joidenkin myymisinto. Mulla on tuolla laatikollinen vauvanvaatteita myymättä. Onneksi ovat niitä kirppis/halpisrytkyjä, niin ei harmita niin paljon etten saa aikaiseksi näpytellä niitä nettiin tai kärrätä kirppikselle. Onneksi kaveripiirissä on taas kaksi uutta pikkuvauvaa, joiden vanhemmille voi tuputtaa noita. Jospa sen jälkeen saisin aikaiseksi viedä loput Fidalle tai kierrätykseen.
Nuo uudet toppahaalarit. Kivan näköiset, mutta oletteko muut kiinnittäneet huomiota, että ainakin kuvissa näyttää että selkämitta on todella lyhyt? Haarasauma siis ihan haaroissa kiinni. Aina kun sovitan lapsille toppahaalaria, kokeilen että seisaallaan haaroihin jää reilusti tyhjää ja kyykyssä selkämitta ei kinnaa. Haalarissa on oltava myös sen verran väljyyttä, että alle sopii vaatekerroksia ja jää vielä sitä tärkeintä eli lämmittävää ilmaa. Erityisen tärkeää vauvojen ja taaperoiden vaatteissa, jotka eivät liikkumalla tuota lämpöä tarpeeksi. Noissa näyttäisi olevan molemmat pielessä... Onhan se istuva (kapea) haalari kivan näköinen, mutta kyllä muiden ominaisuuksien pitäisi mennä edelle, ellei tarkoitus sitten olekin, että sillä haalarilla vain söpöstellään kaupungilla... :P
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muakin ihmetyttää joidenkin myymisinto. Mulla on tuolla laatikollinen vauvanvaatteita myymättä. Onneksi ovat niitä kirppis/halpisrytkyjä, niin ei harmita niin paljon etten saa aikaiseksi näpytellä niitä nettiin tai kärrätä kirppikselle. Onneksi kaveripiirissä on taas kaksi uutta pikkuvauvaa, joiden vanhemmille voi tuputtaa noita. Jospa sen jälkeen saisin aikaiseksi viedä loput Fidalle tai kierrätykseen.
Ja minä en taas ymmärrä miten jollakin ei ole aikaa esim kerran vuodessa viedä niitä vaatteita kirpparille? Ei mulla ainakaan olisi tiloja säilyttää monien vuosien vaatteita. Mullon kolme lasta ja aktiivisesti harrastetaan kaiken muun arjen päälle omakotitaloineen ja pihatöineen, ja silti en ole kokenut hommaa ylivoimaiseksi. 400-500€ tilitys/kerta on myös ihan kiva "palkka" tuosta vaivasta. Osa meidän vaatteista ja varusteista menee myös tarpeen mukaan kiertoon parille tuttavan tenavalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 4 lasta (10v. -1v.) ja vaatteet merkkiä ja ketjua, n. puolet ja puolet. Lapset harrastavat kilpatasolla (2 vanhinta ja harkkoja siksi useita viikossa), molemmat aikuiset olemme nyt töissä. Harrastaa ehdimme itsekin, sekä yksin että perheen kanssa. Ei ole mikään ongelma siinä sivussa hinnoitella muutamaa säkkiä vaatteita ja kipata kirppikselle kerran vuodessa. Siellä ovat ja suurin osa menee nopeasti kaupaksi kun ovat ajanmukaisia ja "merkkiä", myös hyvässä kunnossa säilyneitä. Yleensä sieltä tilitetään 400-800€ kun kerran vuodessa myyn pienet tai "väärän sukupuolen" vaatteet, sekä väärään vuodenaikaan sopivat pois. Sillä rahalla taas ostaa vaikka mitä kivaa, merkkivaatteet toki lähes aina alesta tai hyväkuntoisena käytettynä. Ketjuvaatteet saan kyllä myös myytyä, koska olen tarkka pesujen ja muun huollon kanssa, mutta aika nahkeasti niistä mitään maksetaan. Yhtään ei tee pahaa ostaa merkkivaatteita, ksoka käyttöhinta usein jää samaksi tai lähes samaksi kuin ketjukamallakin, alesta jos etenkin ostaa.
Köyhät ulisee uli uli uli. Gugguun vaatteet on laadukkaita ja niillä on hyvä jälleenmyyntiarvo vaikka ostaisi ne alunperin käytettynä, torissa ja kirppiksillä voi sitten uudestaan myydä joiden tuotolla saa lisää laatuvaatteita. Käytetystä lasten hm paidasta ei saa kuin euron pari.
Rikas hoitsu kirjoitti:
Köyhät ulisee uli uli uli. Gugguun vaatteet on laadukkaita ja niillä on hyvä jälleenmyyntiarvo vaikka ostaisi ne alunperin käytettynä, torissa ja kirppiksillä voi sitten uudestaan myydä joiden tuotolla saa lisää laatuvaatteita. Käytetystä lasten hm paidasta ei saa kuin euron pari.
Niin tässä olikin aika usea kommentoinut sitä että ei halua käyttöä aikaansa ja energiaansa nettikirppiksiin. En minäkään. Ostan aktiivisille pojille pääasiassa POPin ja Gapin vaatteita. Pysyvät hyvinä sen aikaa kun tarvii, ajavat asiansa. Ehjänähän ei säily juuri mikään, aina on polvet rikki.
En tiedä viittasitko minuun, aloittajaan, mutta ainakaan minä en morkkaa muiden lasten vaatteita vaan keskustelen mielikuvista mitä lasten vaatteet herättävät aikuisissa, ja sanotaan nyt vielä että vähän kieli poskessa avauksen tein. Kyllä meillä niitä kirpparihousuja käytetään. Ja tykkäsi gugguusta tai ei, keskustelut täällä sen osoittavat että aika agressiivisiakin tunteita pukeminen ja pukematta jättäminen herättää.