Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nolot Gugguut

Vierailija
02.10.2016 |

Ostin muksulle kirpparilta Gugguun pöksyt. Tykkään vaatteiden simppelistä ulkonäöstä kovasti ja hyvän laatuiseltakin vaikuttavat, mutta huomasin että kynnys käyttää niitä kodin ulkopuolella on kova. Vaikkei muiden mielipiteillä pitäisi olla väliä, vaatteiden perusteella ihmiset muodostavat aina mielikuvan sinusta enkä välttämättä halua että minut leimataan tyypiksi joka jonottaa punavuoressa aamuseiskalta kadulla lastenvaatekaupan aukeamista. Tehkääpäs joku yksivärisiä hyvälaatuisia kivoilla leikkauksilla varustettuja vaatteita prismaan myyntiin, mielellään muualla kuin kaukoidässä, niin voin nolostelematta hakea omani.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean kapeita malleja ja supertiukkaa trikoota, joka ei veny sitten yhtään. Miten noita edes saa lapselle puettua. Ihme hypetystä. Eikä minua ainakaan kiinnosta toisten Gugguut ja Vimmat ja Paput sitten ollenkaan. Eikä varmaan muitakaan.

Vierailija
2/36 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minusta on nolompaa viedä lapsi jossain H&M:n lapsityövoimalla tehdyissä vaatteissa mihinkään. Saavat noita välillä lahjaksi.

En ole otsekään minkään merkin fanaattinen äiti, enkä usko noita muutenkaan paljoa olevan, tältä palstalta saa vain eri käsityksen. Toki siis, onhan noitakin äitejä, mutta vähemmän kun meitä, jotka "ostamme mitä sattuu löytymään", emmekä jonota aamusta asti. Itse ostelen esim Ballotista Ideaparkista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin viime keväänä pipon ja huivin tytölleni. Muakin hävetti aluksi laittaa niitä lapselle, kun niillä saa vähän sellaisen lastenvaatemaanikon maineen. Varsinkin, kun ne pipot ja huivit myydään aina loppuun. Itse osuin sinne sivuille selailemaan sattumalta sellaisena päivänä, että sai ennakkotilata. Samalla tavalla sattumalta osuin nyt syksyllä ja kohta tytöllä on kesä- ja talviversiot pipoista ja huiveista. Ja ehkä minunkin häpeäni on vähän vähentynyt. Ovat kyllä hyvälaatuisia ja merinovillat ihan edullisiakin. Muut Gugguun vaatteet eivät ole yhtään minun makuuni.

Vierailija
4/36 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen kauppa se on kun kaikki siit jauhaa täällä?

Vierailija
5/36 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustan uuden merkin. Sen nimi on GuGGu-Böö. Voi viddu.

Vierailija
6/36 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin etten ole ainoa! Ja kysehän ei ole siis siitä että suurin osa käyttäjistä on jotain maanikoita vaan se, että sellaiseksi helposti leimautuu.

Ja kysyjälle, gugguu ei ole kauppa vaan suomalainen vaatemerkki jonka vaatteet ovat kalliita mutta ilmeisen haluttuja, koska niitä tosiaan jonotetaan julkaisupäivänä kauppojen ulkopuolella ilman jäämisen pelossa.

http://www.hs.fi/m/talous/a1472618595598

Vierailija
7/36 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhean kapeita malleja ja supertiukkaa trikoota, joka ei veny sitten yhtään. Miten noita edes saa lapselle puettua. Ihme hypetystä. Eikä minua ainakaan kiinnosta toisten Gugguut ja Vimmat ja Paput sitten ollenkaan. Eikä varmaan muitakaan.

Mikä ihme pökkelö se sinun lapsesi on jos ei normaalit vaatteet mahdu päälle? Vai etkö osaa ostaa oikean kokoisia? Kankealta kuulostaa lapsi jos ei kädet taivu paitaa laittamaan ilman, että vaate on joku lörppä lirukankainen ja mallia säkki.

Collegeista en niin välitä, mutta trikoot ovat huippulaatuisia. Ei nypyn nyppyä taikka venymää. Malli pysyy priimana pesusta toiseen, koska on napakkaa hyvää trikoota. Suurperheellisen pelastus kun ei tarvitse joka lapsen jälkeen viedä virttyneenä lumppuna poistoon.

Heikko itsetunto sinulla jos et voi kivoja housuja käyttää kun pelkäät mitä muut ajattelevat.

Vierailija
8/36 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme pökkelö se sinun lapsesi on jos ei normaalit vaatteet mahdu päälle? Vai etkö osaa ostaa oikean kokoisia? Kankealta kuulostaa lapsi jos ei kädet taivu paitaa laittamaan ilman, että vaate on joku lörppä lirukankainen ja mallia säkki.

Collegeista en niin välitä, mutta trikoot ovat huippulaatuisia. Ei nypyn nyppyä taikka venymää. Malli pysyy priimana pesusta toiseen, koska on napakkaa hyvää trikoota. Suurperheellisen pelastus kun ei tarvitse joka lapsen jälkeen viedä virttyneenä lumppuna poistoon.

Heikko itsetunto sinulla jos et voi kivoja housuja käyttää kun pelkäät mitä muut ajattelevat.

En ole tuo edellinen, mutta meidän tytöllekin ne on turhankin napakoita, meillä on pullea taapero ja Gugguun yläosat on joko liian kireitä ja sopivanpituisia hihoista ja helmasta tai sitten sopivan tiukkoja ja liian pitkiä. Kaikki vaatemitoitukset eivät vaan sovi kaikille lapsille. 

Vierailija
9/36 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jaksaa jotain merkkejä lasten vaatteista bongata, en minä ainakaan. Piti käydä ihan googlettamassa ja joo, liian tylsiä meidän makuun ja näyttävät ihan perus trikoovaatteilta. Ssn kuin näytät gugguu-pöksyjä kodin ulkopuolella, ei paljoa kiinnosta.

Vierailija
10/36 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo edellinen, mutta meidän tytöllekin ne on turhankin napakoita, meillä on pullea taapero ja Gugguun yläosat on joko liian kireitä ja sopivanpituisia hihoista ja helmasta tai sitten sopivan tiukkoja ja liian pitkiä. Kaikki vaatemitoitukset eivät vaan sovi kaikille lapsille. 

Niin. No se ei sitten taas ole vaatteen vika tai tee merkistä noloa tai huonoa jos ei mahdu pullealle lapselle päälle.

Vierailija
11/36 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaapa vähän kiinnostaa koska mainitsit kyseiset merkit!

Vierailija
12/36 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa on pikemminkin se, että aikuinen ihminen ei kehtaa käyttää jotain vaatetta leimautumisen pelossa :D Luulin, että nämä ongelmat koskevat lähinnä teinejä. Mitä sillä on sinulle väliä jos joku tuntematon luulee sinua merkkivaateihmiseksi? Kai tutut tietävät miten asiat on ja tuntemattomien mielipiteistä ei varmaan tarvitse välittää tai häiriintyä, vai? Elämä on aika hankalaa jos kaikessa pitää ajatella mitä muut nyt tästäkin ajattelevat.

Vierailija
13/36 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuosta HM: n lapsityövoimasta ei ikinä puhuta missään kansainvälisessä luotettavassa mediassa? Vain Suomessa ja vain jossain vauva-palstalla? Perätön juoru ja kateelliset suomalaiset.

Vierailija
14/36 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas, vanha ketju nostettu taas pinnalle.

http://www.vauva.fi/keskustelu/2655732/okei-nyt-minakin-jarkytyin-laste…

Aika paljon tämän ketjun perusteella ne housut kuitenkin tunteita ja kuvitelmia herättävät kanssaäideissä. Meille ei myönnetä kotivakuutusta, menen tämän takia töihin lapsen ollessa 9kk, lapsi ei viihdy vaatteissaan, hän ei saa leikkiä eikä syödä rauhassa, yritän nousta muiden äitien yläpuolelle ja kaiken lisäksi olen ylipainoinen ja pukeudun kaapuun (kaikki poimittu ylläolevasta ketjusta). Kovalta kuulostaa elämäni.

Vierailija
15/36 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmetteln tän merkin suosiota. No, olen jo vanha. Mun lasten aikaan Me&I oli se ylihinnoiteltu trikoojuttu.

Mutta siis (anteeksi), kun noi näyttää trikooalusvaatteilta, joihin on ommeltu hervoton lappu kainalon saumaan. Sitten oli joku sellainen Prisman balettipuvun näköinen mekko, joka on ilmeinen hitti. Onko nää tarkoitettu siis ihan vauvoille? Alle 100 cm? Kuvissa oli kuitenkin leikki-ikäisiä niissä kalsarikostyymeissä. Kuvissa myös kaikkien lasten vaatteet jotenkin tosi liian ison näköisiä. Pitää ilmeisesti ostaa kasvunvaraa?

Vaikka nyt nää housut? Mitä vikaa on vanhassa kunnon Black Horse -kalsareissa verrattuna noihin "leggingseihin"?

https://www.gugguu.com/shop/housut.html

Vierailija
16/36 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minustakin nuo merkkiäidit on noloja. Helsingissä näkee päivittäin lapsia jotka on päästä varpaisiin puettu merkkeihin kuten MiniRodini, Gugguu, POP (vaikka tämä viimeinen nyt onkin arkimerkki). Ei lapset ainakaan erotu massasta kun kymmenestä yhdeksällä on se sama pico takki ainoastaan väri vaihtelee. 

Kuinkas moni h&m:ää parjaava äiti voi varmuudella sanoa että tietää alkuperän kaikissa omissa ja lastensa vaatteissa, kengissä ja kodin tekstiileissä? Ei h&m ole ainoa ketju jolla on epäilyttävää taustaa vaan mm. maailman kuulut Nike ja Next ovat myös olleet otsikoissa samasta aiheesta. 

Vierailija
17/36 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka nyt nää housut? Mitä vikaa on vanhassa kunnon Black Horse -kalsareissa verrattuna noihin "leggingseihin"?

:D

Toi sepalus tarttuu ikävästi joka paikkaan tytön leikkiessä. Siksi nämä on minusta pienellä tytöllä nätimmät.

https://www.gugguu.com/shop/housut/trikoo-pantsit/trikoopantsit-9581.ht…

Vierailija
18/36 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan tässä ketjussa mainittuja merkkejä sen vuoksi, että ne säilyttävät kuntonsa ja niillä on tämän vuoksi jonkinlainen jälleenmyyntiarvo. Olen tehnyt jo kahdesti niin, kun oma lapseni on kasvanut yhdestä koosta ulos, että myyn pieneksi jääneet Mini Rodinit, Gugguut, Vimmat ja Paput (Popilta meillä on vain sukkia koska ne ovat Popilta ainoat mistä saa rahaa takaisin) ja näillä myynneillä rahoitan vähintään puoleksi seuraavan koon vaatteet.

On mukavaa pukea lapsi laadukkaisiin ja kivan näköisiin vaatteisiin. Ei minua haittaa vaikka joka toisella vastaantulijalla olisi samanlainen vaate, kyllä yhtä lailla H&M, Lindex ja KappAhl tulee vastaan siinä missä kalliimmatkin merkit. Me siis puetaan lapselle myös niitä lahjaksi saatuja ketjuliikkeiden vaatteita, sulassa sovussa merkkien kanssa.

Mitä väliä sillä on minkä hintaisia vaatteita lapsella on päällä? Kokeeko aloittaja jotain alemmuudentunnetta kun on noin merkkivaatevastainen?

Vierailija
19/36 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D

Toi sepalus tarttuu ikävästi joka paikkaan tytön leikkiessä. Siksi nämä on minusta pienellä tytöllä nätimmät.

https://www.gugguu.com/shop/housut/trikoo-pantsit/trikoopantsit-9581.ht…

Joo, sepalus on tietty tytöllä vähän outo, mutta onko noi sun linkkaamat housut sun mielestä oikeasti nätit? Mä en laittaisi edes ilmaiseksi lapselleni, tosi kummallinen leikkaus ja tollanen vaippamainen toi haaraosa.

Selvisi muuten tästä ketjusta sekin, miksi noi vaatteet kuvausmallien päällä näyttää liian isoilta. Ilmeisesti kapea mitoitus, eli noilla tavallisen pullukoilla malleilla on pakko olla kahta kokoa isompi vaatetus, jossa sitten saumakohdat vekittää makkaroille.

Nää "mekot" on tyrmistyttävintä:

https://www.gugguu.com/shop/mekot.html

Ensimmäiset tavallisia pitkähihaisia trikoopaitoja vähän pidempänä mallina ja sitten tää balettipuku :)

Onneksi ei ole enää taaperoita :) Onko tääkin muuten joku tällainen kustujuttu vai ostaako porukka näitä ihan vapaaehtoisesti?

Vierailija
20/36 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hirveää että aikuinen äiti-ihminen arvostelee sitä mitä pienellä lapsella on päällään. Toivottavasti et opeta kurjaa käytöstäsi eteenpäin omille lapsillesi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän