Voiko kaupan kassalle huomauttaa hitaudesta?
Tunnen henkilön. Hän on omasta mielestään nopea ja ehtivä. Mutta usein kassalla hän riiputtaa tavaraa kädessään ja juttelee asiakkaiden kanssa nii ettei työ edisty. Tai täyttää tupakka tai veikkaushyllyä vaikka tavarani on jo hihnalla. Tekisi mieli sanoa Vauhtia!.
Kommentit (35)
Miksi et vaihda kassaa? MInä olen keränyt tavarani hihnalta ja sanonut, että anteeksi, en huomannut, että sinulla on kiireellisempää tekemistä ja tämä kassa on suljettu.
Voisitko löytää jonkun toisen keinon purkaa omaa pahaaoloasi?
Kyllä siinä usein menee jopa viisi minuuttia kun kassa juttelee. Hän pysähtyy juttelemaan asiakkaan kanssa vaikka on jonoa. Täällä harvoin kahta kassaa on joten kassan vaihto ei auta.
Tietysti voi. Kaikestahan voi ruikuttaa
Sun käsitys ajasta ei ole uskottavaa. Yksikään kauppa ei katsele kassaa joka juttelee viisiminuuttia seisottaen jonoa. Paska trolli.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä usein menee jopa viisi minuuttia kun kassa juttelee. Hän pysähtyy juttelemaan asiakkaan kanssa vaikka on jonoa. Täällä harvoin kahta kassaa on joten kassan vaihto ei auta.
Kaupan vaihto? Tyhmää pahoittaa mieltään noin mitättömästä asiasta.
Vaihda kauppaa, jos ei miellytä. Nuo juttutuokiot voivat olla joillekkin asiakkaille päivän ainoa ihmiskontakti. On vain kiva kun jossain jutellaan asiakkaan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä usein menee jopa viisi minuuttia kun kassa juttelee. Hän pysähtyy juttelemaan asiakkaan kanssa vaikka on jonoa. Täällä harvoin kahta kassaa on joten kassan vaihto ei auta.
Vaihda kauppaa.
Vierailija kirjoitti:
Sun käsitys ajasta ei ole uskottavaa. Yksikään kauppa ei katsele kassaa joka juttelee viisiminuuttia seisottaen jonoa. Paska trolli.
Paitsi jos jutustelija on kauppias itse tai kauppiaan puoliso tai muuten läheinen.
Kannattaa vaihtaa kauppaa. En useinkaan viitsi käydä Tikkurila Ylivedossa. Pihi k-kauppias pitää vain pientä osaa kassoista auki ja jonottaa asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vaihda kassaa? MInä olen keränyt tavarani hihnalta ja sanonut, että anteeksi, en huomannut, että sinulla on kiireellisempää tekemistä ja tämä kassa on suljettu.
Jos kassa toimii mielestäsi väärin niin siitä voi sanoa asiallisesti ja suoraan. Tuollainen passiivis-aggressiivinen tuhahtelu on ihan naurettavaa.
Täälläpäin ainakin kaikki isot asiat päätetään paikallisessa kaupassa. Siellä voi haukkua vaalit, poliittiset päätökset, urheilutulokset, nykäsen naisasiat ja salkkareiden juonenkäänteet. Olisi kauheaa jos kukaan ei uskaltaisi puhua toisilleen kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun käsitys ajasta ei ole uskottavaa. Yksikään kauppa ei katsele kassaa joka juttelee viisiminuuttia seisottaen jonoa. Paska trolli.
Paitsi jos jutustelija on kauppias itse tai kauppiaan puoliso tai muuten läheinen.
Varsinkaan sitten ei seisota maksavia asiakkaita turhaan jonossa. Tulosta pitää tulla, myyntiä pitää olla.
Kyse siis EI OLE perinteisestä jutustelusta kassalla asiakkaan kanssa vaan tälläisestä; jonossa ennen minua yksi ja yksi asiakas kassalla. Kassa ottaa tuotteen käteensä, puhuu asiakkaalle, vetää viivakoodin, juttelee, irrottaa tuotteen kädestään. Hän tavallaan kumartuu kassan yli kun juttelee. Tapa on ärsyttävä. Tai sitten hän täyttää tupakoita. Olen latonut ostokset hihnalle, kaikki siis, ja hän kääntyy ja alkaa sitten vasta rahastaa. Ärsyttävää.
Onpas ap:lla helppo elämä. Joskus ne asiakkaatkin jää selittämään eikä siinä oikein voi/kehtaa sanoa, että ole jo hiljaa kun muut joutuu odottamaan.
Kassan hitaus ei ärsytä vaan asikkaiden vaatoilu! Lukemattomissa paikoissa jäädään jaarittelemaan koko henkilöhistoria, vaikka iso jono on takana. Ajattele asiakkaana joskus muitakin eikä vain sitä omaa napaa!!!!
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vaihtaa kauppaa. En useinkaan viitsi käydä Tikkurila Ylivedossa. Pihi k-kauppias pitää vain pientä osaa kassoista auki ja jonottaa asiakkaita.
Siellä on kyllä tosi mukava kauppias ja aika paljon kassoja auki. Ja muutenkin hyvä meininki kun on mukavat työntekijät ja asiakkaita huomioidaan. En ole itse törmännyt sinun ongelmaasi.
T. Lähellä asuva asiakas
Nykyään kaikki kassat ovat melko hitaita. Jokainen tuote siirretään huolellisesti lukijasta, ja sitten vasta otetaan seuraava. Ehkä kauppa on kouluttanut työntekijänsä huolellisuutta korostaen, kun työskentely on niin hidasta. Itse kun olin aikoinaan kassalla, niin vetelin tuotteet vauhdikkaasti läpi, piippauksesta kyllä kuuli, menikö tuote ja ettei mennyt kahta kertaa. Minulla ei mennyt koskaan kahta kertaa, varmasti tuplatapahtumien taustalla on juuri tuo vitkastelu.
Ei kai tuosta hitaudesta auta valittaa. Kuten tämänkin ketjun kommenteista näkyy, suurin osa ihmisistä on sitä mieltä, että täytyy osata nauttia ja relata silloin, kun johonkin triviaaliin asiaan käytetään enemmän aikaa kuin tarvitsisi. Itse inhoan tehottomuutta ja siksi kärsivällisyys on yleensä kassajonossa koetuksella.
Miten haluaisit käyttää ne 8-10 sekuntia jotka teoreettisesti voisit siinä kassalla "voittaa" itsellesi?