Naiset merkitsee statustaan koruilla
Mitä enemmän ja kalliimpia sormuksia, koruja ja muita helyjä ja mitä muhkeampi tukka, niin sitä korkeampi status naisten keskinäisessä hierarkiassa. Miehet ei ehkä kiinnitä niihin niin huomiota, mutta toiset naiset lukee koruista hyvinkin tarkkaan naisten keskinäisen nokkimisjärjestyksen.
Kommentit (14)
Täällä elävä poikkeus teoriasi luhistamaan.
No näin ei todellakaan ole. T. Nainen
No ehkä brittiläisillä mustalaisilla.
Koska olet nähnyt suomalaisilla naisilla isot hiukset sitte 80-luvun, ja yleensä koskaan paljon/näyttäviä aitoja koruja (muilla kuin mustalaisilla)
Tämän on tabuaihe josta ei saa puhua. Siksi täälläkin sitä vastustellaan.
Vierailija kirjoitti:
Koska olet nähnyt suomalaisilla naisilla isot hiukset sitte 80-luvun, ja yleensä koskaan paljon/näyttäviä aitoja koruja (muilla kuin mustalaisilla)
Isot korut, isot hameet, iso ego.
Hai, myö ollaa kuningattarii!
Onko naisilla joku nokkimisjärjestys? En ole koskaan kiinnittänyt asiaan huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Tämän on tabuaihe josta ei saa puhua. Siksi täälläkin sitä vastustellaan.
Kylmäsavulohi on hyvää. Jos vastustat tätä, tämä on tabu.
Elätkö jenkkisaippuaoopperamaailmassa kenties? :)
Oikeassa elämässä myös bisnesmaailmassa ja politiikassa on ihan erilainen ulkonäköhierarkia. Tutki lehtiä ja ylläty! Puhumattakaan ns. tavallisista ihmisistä.
Sally Spectra on alfanaaraista suurin!
No sanoisin kyllä että ihan päin vastoin. Ainakin nuorten naisten keskuudessa "luonnollisuustrendi" meneillään. Mitä luonnon kauniimmalta näyttää (vaikka se vaatisi todella tarkan contour -meikin) mitä luonnollisempi, täydellinen tuhkanvaalea blondi (vaikka se vaatii useamman kampaamokäynnin) ja mitä terveellisemmin ja puhtaammin syö (puhdistamon uberkalliit lisäravinteet) niin sitä "korkeampi status"
Vierailija kirjoitti:
Täsmälleen näin. Ap:n ajatus on hieman kaukaa haettu Suomessa.
No ei minua ainakaan kukaan ole kohdellut eri tavalla kuin ennen sen jälkeen kuin aloin käyttää perimiäni sukukoruja. Ja hyvä niin. Koruilla on minulle tunnearvoa tietysti ja totta kai ovat myös kauniita. Käytän niitä nyt, kun olen elossa ja minun jälkeeni ne menevät suvussa eteenpäin. En todellakaan halua korujeni vuoksi erikoissuhtautumista muilta ihmisiltä.
Kyllä mä olen taipuvainen uskomaan, että tuollaista trendiä on korkeassa asemassa olevien naisten keskuudessa Korkeiden virkamiesten ja myös poliitikkojen. Enemmän ehkä iäkkäämpien kuin ihan nuorten. Merja Kyllösestäkin on tullut kuin joulukuusi viime vuosien aikana. Hän nyt ei vielä iäkäs ole, mutta joulukuusimaisuus on lisääntynyt.
Missä maailmassa sinä oikein elät :D