Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

11 vk, paljon verta mutta ei keskenmeno!

06.03.2006 |

Onko kenelläkään sattunut samaa? Aikaisemmissa raskauksissa ei koskaan vuotoa. Nyt piti 3 sidettä vaihtaa ja hyytynyt veriklöntti tuli myös. Olin varma keskenmenosta, mutta ultrassa näkyi terve liikkuva sikiö! Melkoinen juttu...nyt on maha ja selkä kipeät vähän.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tämä raskaus alkoi kaksosina ja toinen oli mennyt kesken ihan alussa, ultrassa ei näkynyt ketään siinä pussissa. Kesken jäänyt ei tullut ulos, vaan jäi kohtuun. Syntyy sitten samalla kun siskonsa/veljensä. Äitipolin mukaan tämä on yllättävän yleistä, mutta yleisempää on, että kuollut sikiö tulee ulos.

Nyt ei muuta kuin lepoa vaan ja onnittelut liikkuvaisen vauvan löytymisestä :)

Vierailija
2/4 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi näin kolmannessa raskaudessa, olin aivan varma, että kesken tuli, mutta eipä tullutkaan. Kahdessa ensimmäisessä ei mitään vuotoja ollut, joten tuntui kauhealta. Vuodon vuoksi kävin sitten keskussairaalan ultrassa 12-13 vkolla, jolloin todettiin, että kaikki on ok. Ultrassa näkyi arpeumaa istukan reunoilla, joka ilmeisesti oli seurausta vuodoista, mutta ei haitannut mitenkään istukan toimintaa. Kätilö sanoi, että on melko yleistä kuitenkin. Heti vuodon jälkeen tilanne tarkistettiin paikallisessa neuvolassa ja kun sudän äänet kuuluivat oli huojentunut olo ja keskssairaalan ultraus sai olon rauhottumaan.

Onnea odotukseen.

Kretu 18+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin todettiin alkuraskaudessa kaksi siköpussia, joista toinen jatkoi matkaa ja toinen menehtyi. Tämäkään ei vuotanut ulos, kuten ei heddastiinallakaan, vaikka kuulemma yleensä niin käy. Luulenpa siis, että sulla oli kyse kanssa kaksosista, joista toisessa ilm. elinvoimaa ja tkaa ja toisessa ei.

onnea odotukseen!

sitruska rv 22+1

Vierailija
4/4 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tätä keskustelua, kun asia koskettaa minuakin..

Mulla oli runsas verenvuoto viikoilla 11+2, syyksi silloin ajateltiin olevan etisistukka. Vauva voi hyvin. Nyt menin tarkistua/np ultraan ja etisistukka ei olekaan ongelmani vaan se, että kohdun limakalvon alle on jäänyt verta. Jostain syystä kaksi viikkoa sitten limakalvo? on alkanut vuotamaan ja kaikki veri ei ole tullut pois vaan jäänyt limakalvon alle. Onko teillä ollut sama tilanne vai onko veri ollut siis kohdussa? Meille ei paljon annettu toivoa vauvan selviämisestä, päivä kerrallaan mennään ja toivotaan.. Mahdollinen tulehdus on suurin riski, silloin tulee kohtutulehdus ja se on kuulemma vauvan menoa.. Nyt vauva voi hyvin.. Epätoivo on mielessä, vaikka miten yrittää toivoa.. ;( Tarkistus kahden viikon kuluttua.