Teennäinen, uskomuksiaan tuputtava ja itsekäs anoppi
Täällä voi purkaa kiukkuaan anoppiin. Tietää, että löytyy kohtalotovereita 😄
Anoppini on hirvittävän teennäinen. Kotoisin pikkuiselta maatilalta Sisä-Suomesta, mutta jutuissa kaikki muuttuu aina hienommaksi ja paremmaksi. Ränsistynyt navetta on "viehättävä vanha eläinsuoja" , mutainen järvipahainen "ihastuttava vesistö" ja vanha kärttyisä alkoholisoitunut isävainaa "huumorintajuinen ja nokkela savolaismies" jne. Muiden ja erityisesti minun perheeni asiat eivät kiinnosta, eikä niitä arvosteta pätkääkään. Hän edellyttää minun istuvan kuuntelemassa hänen kirjoittamansa (jep) elämäkerran yksityiskohtia, tarinoita kouluvuosilta ja menneestä työelämästä.
Tämä vielä menettelisi, ollaanhan me kaikki omia persooniamme ja se tekee maailmasta mielenkiintoisemman. Olen kuitenkin hermostunut anoppini kaikenlaiseen huuhaa-läppään, jota hän kertoo totena lapsilleni. Enkeli-hoidot, jälleensyntymä (hän ja muut sukulaisensa ovat kaikki ollet jotain hienoa edellisessä elämässään), homeopatia, reiki, korvavalot, varvuilla ennustaminen ja vesijohtoon liitettävä gie-vesiaktivoija muutamia juttuja nyt mainitakseni. En pidä siitä, että hän syöttää tätä pajunköyttä lapsilleni, mutta en voi estää häntä puhumastakaan. Jos huomautan asiasta, anoppi aökas itkeä tihrustaa, koska "on enempi tunneihminen kuin joku muu (=minä)".
Yksi lapsenlapsista on yli muiden - on tullut ulkonäöltä sukuun ja ehkä tuntuu siksikin läheisemmältä. Omat lapseni vaikuttavat kärsivän tästä vertailusta. Minulle tuler niin paha mieli heidän puolestasn, että mieluusti välttelen anopill käyntiä.
Miten ihmeessä jaksaa vaikean anopin kanssa? Miten sinä klaaraat?
Kommentit (12)
Kuulostaa mun ex-anopilta. Tosin olisin mieluummin ottanut vastaan homeopatiat, reikit yms, kuin uskonnon tuputtamisen.
Ei oltu koskaan samalla aaltopituudella, ja olen enemmän kuin helpottunut, ettei ole tarvinnut vuosiin olla tekemisissä.
Älä mene sinne, kirjoittele vaikka näitä anoppiprovoja sillä aikaa.
Se nainen kasvatti miehen, jonka valitsit lastesi isäksi. Ei ehkä ole kovin kaksinen aivotoiminta sinullakaan, koska tuskin tuollainen nainen sen paremmin osasi lastaankaan kasvattaa.
Mieheni on ehkä juuri taustansa vuoksi älykäs ja kriittinen erilaisille uskomuksille. Äiti on kuitenkin äiti, ei hän voi vähän erikoista äitiään hylätäkään.
Olisiko pitänyt vain hylätä mies ja etsiä uusi tillle, koska vaikea äiti?
Oletko joku ateisti itse? Anna naisen selittää ja tutki vaikka kännykkää sen aikaa.
Ap, minä selviän sillä, että olen eri mieltä, jos siltä tuntuu. Ihan evvk, pahoittaako mielensä. Ei, en ole tyly tai epäkohtelias, olen vaan eri mieltä. Ja jos joku on loukkaava, sanon sen ääneen.
Eli: "minä en usko lainkaan tuollaseen." "Minusta tuo on täysin epätieteellistä ja asiakkaiden huijaamista."
Ja jos joku pitkään satuilee elämästään ja ihmisistä, joita en tunne, vaihdan puheenaihetta tai menen tekemään jotakin muuta. Toki nyt normaaliin kohteliaisuuteen kuuluu jonkin aikaa kuunnella, mutta kyllä anopillekin voi sanoa, että "Maire, olet jo kertonut tuosta." Tai sanoa, että "jopa oli aikamoinen työpaikka sinulla, mutta nyt taidan mennä ja keittää meille kahvit."
Sitä paitsi sinne anoppilaan voi välillä lähettää pelkän miehen. Hänen kotinsahan se on. Miksi sinun edes pitäisi aina olla mukana?
Kiitos rakentavista neuvoista! Saan taas voimaa olla omaa mieltäni asiassa. Uskomatonta, miten taannun anoppilassa tossukaksi, vaikka teen ihan vaativaa työtä arkisin ja ilmaisen oman mielipiteeni normaalisti jämäkästi. Anoppilassa istun hiljaa ja annan ihmisen jyrätä minut.
Ap, se on inhimillistä, että iäkkäälle ihmiselle, sukulaisellekaan, arkailee sanoa vastaan.
Mutta mietipä toisesta näkökulmasta. Kenelle tahansa muulle ihmiselle sinä jo sanoisit mielipiteesi, miksi anoppia pitää erityisesti varoa? Kyllä sen eri mieltä olemisenkin voi sanoa asiallisesri ja riitaa haastamatta.
Sitä paitsi se, että ET ole eri mieltä, ja hilloat vitutuksen sisääsi, pilaa välinne paljon tehokkaammin (on jo niin tehnytkin) kuin se, että pidät puolesi. Tai vähintäänkin lopputulos ei ole sen kummempi, koska tuommoinen nöyristely saa sinut vihaamaan anoppia.
Joten rohkeasti vaan panemaan anopille rajoja ; )
7
seksi 18-30 vuotiaan urheilijatytön kanssa, jolla on pieni kapea ja tiukka perse ja luomut rinnat. Ei ollenskaan tatskoja tai lävistyksiä ja kauniit kapeat kasvot. Pyllyyn pieni tappi tai muu laite hyvällä liukkarilla ja munalla pillua hitaasti naisin takaa.
Tutustukaa anoppiinne ennen miehen kanssa yhteen menoa. Ei nyt kellään voi sellainen hinku olla naimisiin että pilaa omansa, miehensä, lastensa ja anoppinsa elämän kaunaisella jankutuksella, en tykkää sun äidistäsi.
Luulin ensin, että joku on tehnyt aloituksen minun anopistani, mutta tuostahan puuttui manipulointi, valehtelu ja sokerikuorutuksen alla kihisevä pahansuopuus. Sekä se, että käy kostoiskuun, jos joku on erimieltä.
Kai näillä jumalista energiaa jakavilla on joku salainen sisarkunta. Eikö niitä vain voisi koota nippuun ja lähettää jonnekin ulkosaaristoon ( ei nettiä, ei kännyköitä, yhteysalus kulkee kerran viikossa). Seilin saari, minne ennen lähetettiin leprasairaat, ei käy, koska se kai nykyään on joku suojelukohde.
Ap:lle: annatko kenenkä tahansa psykoosipotilaan lähestyä lapsiasi, vai pelkästään anopin? Suosittelen muuttoa jonnekin, josta matka-aika ko. rouvan luo on vähintään 5 tuntia ja hankala.
Joulukortti kerran vuodessa.