Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko pitää tienata, että kannattaa käydä töissä?

Vierailija
01.10.2016 |

Pohdiskelin kuinka suuri palkka pitäisi olla, että kannattaa käydä töissä.
Oletetaan sinkku, asuntona yksiö, ei autoa. Vuokra 650e + sossusta discorahaa se 480e + sossu maksaa välttämättömät laskut sanotaan 50e. Näistä tulee 1180e / kk. Töissä käydessä sanotaan (ehkä hieman yläkanttiin) että 100e/kk matkakulut. Palkkaa pitäisi tulla käteen noin 1280e/kk, jotta päästään tasoihin eli jotain 1600e pitäisi olla palkka minimissään ja tällöin vasta päästään tasoihin. Jos palkka on 2000e niin käteen jää noin 1600e eli noin 300e enemmän kuin kotona huilatessa eli panostetulle työtunnille jää alle 2 euroa hintaa. Ei ihmetytä, ettei 20h/vko siivoustöihin löydy tekijöitä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä saa kontakteja joiden kautta voi saada lisää ja paremmin palkattuja töitä.

Vierailija
2/14 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä saa kontakteja joiden kautta voi saada lisää ja paremmin palkattuja töitä.

Hah, enpä oikein usko. Olen elämässäni ollut aika monessa työpaikassa enkä ikinä ole saanut uutta työtä edellisten töiden kontaktien kautta. Mutta se mitä jokaisesta työpaikasta saa, on työkokemus. Se on tärkeää tulevaisuuden kannalta.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa kannata töissä käydä.

Vierailija
4/14 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on sama logiikka kuin yhdeksän euron päivätöissä. Ne muut tulot on ikäänkuin oikeus, jota ei tarvi laskea.

Itse olen aina tehnyt töitä.

Vierailija
5/14 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kontakteja? 1. Luuletko että esim. siivooja saa solmittua kontakteja pomojen kanssa? Siivoustyössä on tehtävä siivoustyötä toisten kanssa hengaamisen sijasta. 

2. Jos kontakteja saisikin, luuletko että kukaan oikeasti arvostaisi siivoojaa ja palkkaisi tämän parempiin hommiin vain siksi että sattuu tietämään tyypin?

Vierailija
6/14 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö mä olen vissiin taas niitä tyhmiä työssäkäyviä, mutta itse olen siivooja, nettotulot 1400e pintaan. Ja todellakin koen tämän kannattavammaksi kuin kotona istumisen ja ilmaisen kaljarahan vitisemisen.

Vierailija
7/14 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran, että pakollisten menojen jälkeen jää discorahaa omasta takaa.

Vierailija
8/14 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ainakin kaipaan työyhteisöä ja tekemistä.Ei kaikkea voi mitata rahassa.On paljon mukavempi käydä töissä ja"kuulua" johonkin.Haluan myös omistaa jotain.Päivät pitkät kotona pyöriminen passivoi,ja töiden vastaanottamiselle syntyy kynnys,kun tarpeeksi kauan kotona makaa.

Vierailija
9/14 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite ainakin kaipaan työyhteisöä ja tekemistä.Ei kaikkea voi mitata rahassa.On paljon mukavempi käydä töissä ja"kuulua" johonkin.Haluan myös omistaa jotain.Päivät pitkät kotona pyöriminen passivoi,ja töiden vastaanottamiselle syntyy kynnys,kun tarpeeksi kauan kotona makaa.

Totta kai olen ihan samaa mieltä. Ideana olikin puhtaasti rahallisesti tarkastella asiaa.

-ap

Vierailija
10/14 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on viisas ja osaa laskea + tuntee faktat

Asia on juuri näin 👍

Vierailija
11/14 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kontakteja? 1. Luuletko että esim. siivooja saa solmittua kontakteja pomojen kanssa? Siivoustyössä on tehtävä siivoustyötä toisten kanssa hengaamisen sijasta. 

2. Jos kontakteja saisikin, luuletko että kukaan oikeasti arvostaisi siivoojaa ja palkkaisi tämän parempiin hommiin vain siksi että sattuu tietämään tyypin?

Aika moni yliopisto-opiskelija tekee siivoustöitä. Kyllä siinä jää muutama nimi mieleen tulevaisuutta ajatellen jos niin haluaa.

Hyvä, työporukassaan luotettava siivooja voi saada lisää siivouskeikkoja, tai ei ainakaan menetä ensimmäisenä töitään verrattuna johonkin joka on kerran sieltä sohvalta hätyytetty tuuraamaan.

Vierailija
12/14 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö mä olen vissiin taas niitä tyhmiä työssäkäyviä, mutta itse olen siivooja, nettotulot 1400e pintaan. Ja todellakin koen tämän kannattavammaksi kuin kotona istumisen ja ilmaisen kaljarahan vitisemisen.

Oikea asenne. Minäkään en ole koskaan laskenut että paljonko saisin sossusta ym. tukia. Aina olen omilla rahoillani elänyt ja velkani maksanut. Omistusasunto, vanha auto, perintömökki ja parinkymmenen tuhannen euron itse säästetty ja tuloillaan kasvanut sijoitusrahasto eläkepäivien pieneneviä tuloja korvaamaan, josta joskus lasken tuottoa ulos ja joskus ainoastaan sijoitan tuotot. Olen alle keskituloinen.

Vierailija
13/14 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt tehdä tästä mitään idealistista väittelyä ja kilpailla siitä kuka on jaloin työn raskaan raataja vaan pysytään niissä taloudellisissa faktoissa, kiitos.

Vierailija
14/14 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas pidän äärimmäisen tylsänä ihmistä, jonka mielestä vain työpaikalla voi tehdä kiinnostavia asioita. Jos et keksi mitään muuta tekemistä kuin makaaminen tai palkkatyö, niin et ole kovin hauskaa juttuseuraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi