Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielestäni jalankulkijalla pitäisi olla aina väistämisvelvollisuus autoilijaan nähden!

Vierailija
01.10.2016 |

Jos jalankulkija seisoo tien poskessa, niin on helvetin tyhmää, että koko autoletka pysähtyy sen takia, eikö säännöt pitäisi olla niin, että jalankulkija odottaa, että autoletka menee ohi, ja ylittää tien sitten kun autoja ei näy?

Koska jalankulkija pysähtyy näppärämmin kuin auto.
Koska autolla tulisi ajaa mahdollisimman vakaata nopeutta, että ajaminen olisi taloudellista.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

....ja jos on ruuhka-aika ja autoletkalle ei loppua näy?

Vierailija
2/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma? Ärsyttääkö kun ei ole autoa?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

....ja jos on ruuhka-aika ja autoletkalle ei loppua näy?

Kyllä se sieltä lopulta tulee.

ap

Vierailija
4/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, koko liikennesanakin kun kuitenkin tarkoittaa niitä autoja ja ne kaikki muuthan ovat vaan jotain maleksijoita, jotka ovat menossa ties minne pilveä polttelemaan tai mummoja potkimaan. 

Vierailija
5/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen samaa mieltä, on paljon järkevämpää että se jalankulkija odottaa muutaman sekunnin että se auto on mennyt ohitse kuin että se auto pysähtyy ja tuhlaa polttoainetta lähtemiseen paikaltaan..

Vierailija
6/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto on herkkä kapistus, se kärsii jatkuvan pysähtelyn takia. Lisäksi polttoainetta kuluu turhaan, kun joudut sitten taas kiihdyttämään uudelleen.

Itse en aina viitsisi pysähtyä, jos jalankulkija ei ole varsin hyppäämässä alle.

ap

Vierailija
7/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Mielipiteesi huomioitu. Jatkakaa.

Vierailija
8/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipaikkakunnallani lähestulkoon jokainen autoilija päästää jalankulkijat ensin. Osa pysähtyy jopa odottelemaan, että kävelijä saa rauhassa lähestyä suojatietä ja kulkea sen yli.

Omituista että monilla muilla paikkakunnilla tuollainen ei onnistu.

Vierailija
9/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto on herkkä kapistus, se kärsii jatkuvan pysähtelyn takia. Lisäksi polttoainetta kuluu turhaan, kun joudut sitten taas kiihdyttämään uudelleen.

Itse en aina viitsisi pysähtyä, jos jalankulkija ei ole varsin hyppäämässä alle.

ap

Jep, kannattaa jättää auto kokonaan kotiin, niin ei raukka kärsisi lainkaan. 

Vierailija
10/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas arvostan liikkuvaa ihmistä aina enemmän kuin autossa kököttävää, joten mielestäni autoilijan pitäisi olla aina väistämisvelvollinen.

Vierailija
11/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä.

Vierailija
12/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jep, kannattaa jättää auto kokonaan kotiin, niin ei raukka kärsisi lainkaan. 

Ei kun voi pyrkiä ajamaan mahdollisimman sujuvasti.

ap

Vierailija
13/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten vain äänestät vaaleissa ehdokasta joka on samaa mieltä. Liikenteessä millään mielipiteillä ei ole väliä. Liikennesääntöjä pitää noudattaa tai pysyä kotona.

Vierailija
14/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Mitä ihmettä sinä sössötät? Minkähän merkkisellä autolla ajelet, jos sun auto on "herkkä kapistus" ja kärsii pysähtelyistä :DD?

No, provo kai tämä on.

Vierailija
15/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo. Kyllä mua ainakin vitutti seistä 20min räntäsateessa joskus töiden jälkeen, kun en päässyt tien yli, kun liikenteessä oli "muutama" ap:n kanssa samoilla linjoilla oleva kuski. Bussikuski sitten vihdoin viimein päästi mut yli.

Niin ja normaalisti mulla meni kotimatkaan kävellen 5 minuuttia.

Vierailija
16/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo. Kyllä mua ainakin vitutti seistä 20min räntäsateessa joskus töiden jälkeen, kun en päässyt tien yli, kun liikenteessä oli "muutama" ap:n kanssa samoilla linjoilla oleva kuski. Bussikuski sitten vihdoin viimein päästi mut yli.

20 minuuttia? Tämä nyt ei mene muuta kuin oman avuttomuuden piikkiin.

Vierailija
17/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat kyllä syyttää itseäsi. Mikset vaan kävele sille suojatielle? Kyllä ne autot sitten antaa tietä ja pysähtyy.

Itse annan aina ja poikkeuksetta tietä jalankulkijalle mutta kun välillä tuntuu, että pitäisi nousta autosta taluttamaan niitä suojatielle, kun siellä vaan seisovat ja pällistelevät. Enkä tarvitse mitään kädenheilautusta kiitokseksi, noudatan vain tieliikennelakia.

Vierailija
18/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Idiootti. Just sunlaisen tyypin takia jäin auton alle alkuvuodesta. Kai tiedät että se on sitten aina sun vika, jos ajat siinä suojatiellä jonkun päälle? Yritä nyt odotella kiltisti niitä jalankulkijoita, ainakin niin kauan kunnes liikennesäännöt muuttuvat.

Vierailija
19/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 minuuttia? Tämä nyt ei mene muuta kuin oman avuttomuuden piikkiin.

Mieluummin olen hengissä kuin hyppään yhdenkään suojatielle kiihdyttävän auton eteen. Täytyyhän sitä paitsi auto saada nopeasti pois räntäsateesta ettei se vaan ruostu. Paskat jalankulkijoista.

Vierailija
20/36 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotipaikkakunnallani lähestulkoon jokainen autoilija päästää jalankulkijat ensin. Osa pysähtyy jopa odottelemaan, että kävelijä saa rauhassa lähestyä suojatietä ja kulkea sen yli.

Omituista että monilla muilla paikkakunnilla tuollainen ei onnistu.

Asutko Suomessa? Näin on lähes kaikissa muissa maissa, jopa Venäjällä,

vaikka siellä autot ajavat miten sattuvat. Suomessa edes suojatien eteen ei pysähdytä, vaan kiilataan muista autoista ohi.