Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieheltä voi odottaa?

Vierailija
01.10.2016 |

Olen ummikko miesten kanssa tapailussa ja seurustelussa. Bi-seksuaalina päädyin suhteeseen teininä naisen kanssa (olen itse nainen) ja se suhde kesti viitisen vuotta. Tapailin vain naisia välissä ja toinen pidempi suhteeni naisen kanssa päättyi keväällä. Nyt olen tavannut miehen. Minä, 32-vuotias sosiaalisesti taitava nainen joudun myöntämään etten tiedä miehistä mitään.

Suhteemme on alkutaipaleella ja olen aivan ihmeissäni joistain asioista. Nämä asiat pistävät myös epäilemään, välittääkö hän minusta. Naisten kanssa suhde on ollut verbaalisesti niin tunnerikasta. On ollut heti selvää että tykätään, ikävöidään, halutaan, luotetaan jne. Nyt jouduin ihan kysymään mieheltä tykkääkö hän minusta. Sanoi tykkäävänsä. Keskustelu ei jatkunut. Kerran hän sanoi minua kauniiksi. Siinä kaikki. Olen yrittänyt pari kertaa onkia jotain fiiliksiä hänestä irti mutta ei irtoa. Naisen kanssa viestitellessä tulee sydämiä, viestittelyt päättyvät aina siihen kuinka välittää toisesta jne. Mies sanoo menevänsä johonkin ja että palataan. No kerran on tullut pusuhymiö. Koskettelua on vain vähän. Kerran on kuljettu käsi kädessä. Suudelmat rajoittuvat sänkypuuhiin tai jos hän lähtee aiemmin töihin niin voi tulla antamaan suudelman sänkyyn minulle.

Olen ihan sekaisin. Välittääkö hän minusta edes kun ei tunne näy minulle? Mitä voin mieheltä odottaa? Hän haluaa vain iltaisin seksiä nukkumaanmennessä, onko se normaalia? Minulle tavallista on ollut pari kertaa päivässä eikä hommat ole olleet sänkyyn sidottuja. En haluaisi yleistää sukupuolen perusteella, mutta auttakaa minua ymmärtämään mieheni aivoituksia!?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät ymmärrä JOIDENKIN miesten tunnekylmyyttä, joten jospa miehet vastaisivat tähän. Mielelläni lukisin minäkin, tosin enää en lähde suhteeseen missä en koe saavani tarpeeksi rakkautta.

Vierailija
2/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa lähinnä läheisriippuvaiselta. Miehet eivät ole naisia ja lisäksi miesten keskenkin on eroavaisuuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa auttaa, mutta nainen kumppanina naiselle kuulostaa hyvältä! Kunpa voisikin muuttaa seksuaalisuuttaan. :)

Vierailija
4/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme juttu että homppeleiden jutut on aina seksiä...

Vierailija
5/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieruja ja röyhtäyksiä.

M

Vierailija
6/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideaalitilanteessa mieheltä voi odottaa emotionaalista saavutettavuutta, henkistä tukea, läsnäoloa, hellyyttä ja läheisyyttä.

Tosielämässä kannattaa varautua (keskinkertaseen) seksiin ja tunnemaailmaltaan sulkeutuneeseen jöröön. Neljä viidestä rotjakkeesta tuhlaa vaa kumppaninsa aikaa.

M19

Vierailija
7/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät ymmärrä JOIDENKIN miesten tunnekylmyyttä, joten jospa miehet vastaisivat tähän. Mielelläni lukisin minäkin, tosin enää en lähde suhteeseen missä en koe saavani tarpeeksi rakkautta.

Tunnekylmyyttä ovat vähäiset hymiöt? 😂

Ap on kuitenkin jo ihan aikuinen nainen ja kuullostaa teiniltä.

Vierailija
8/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet tarvitsevat paljon hoivaa ja lämpöä naisilta.

Vierailija
9/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alkaa tuossa iässä olla enää turha opetella vastakkaisen sukupuolen kanssa olemista.

Vierailija
10/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisiahan ne on. Tämä vahvisti käsitystäni siitä, että vika todellakin on miehissä!

Vierailija
11/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä alkaa tuossa iässä olla enää turha opetella vastakkaisen sukupuolen kanssa olemista.

Ei vaan ihan helvetin mielenkiintoista! Mä varmaan aapeenä palaisin naisten pariin ja ihmettelisin, kuka ihme haluaa vapaaehtoisesti seurustella yhdenkään miehen kanssa :D

Vierailija
12/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai läheisriippuvuutta, kirjoitti eräs. Läheisriippuvuus ilmenee monella tavalla ja Suomessa aiempien sukupolvien suuren alkoholinkäytön vuoksi, en ihmettelisi jos kaikki suomalaiset saisivat läheisriippuvuus-diagnoosin. Ei se ole sitä, että kokee ja haluaa parisuhteen erottuvan kaveruudesta muutenkin kuin siten, että parisuhteessa on seksiä. Jospa se ero on taas sukupuolissa. Naiset kokee kaveruutena sen minkä miehet suurina näyttöinä intohimosta. Tosin omalle kohdalle on sattunut jo neljä miestä, jotka osoittavat samanlaista välittämistä kuin itsekin osoitan. Ja näillä miehillä on ollut itsetunto kunnossa ja maskuliinisuus ei syö feminiisiä puolia kokonaan, koska onhan meissä kaikissa maskuliininen ja feminiininen puoli. He ova olleet ns "tavallisia" miehiä niin ulkonäöllisesti kuin sisäisestikin. Romanttisia ja välittäviä. + hymiöitä viesteissä :D

Vierailija
13/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnekylmyyttä ovat vähäiset hymiöt? 😂

Ap on kuitenkin jo ihan aikuinen nainen ja kuullostaa teiniltä.

Käytät hymiötä? Näyttääksesi tunteesi lukijoille? Vai miksi?

Vierailija
14/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni olet väärän miehen kanssa. Olen ollut kahdessa pitkässä suhteessa ja eronnut vuosi sitten. Olen tapaillut useampia miehiä tuon jälkeen (ei seksiä edes läheskään kaikkien kanssa). Viimeisin tapailu loppui juuri minun aloitteestani. Syy oli se, ettei mieheen saanut tunneyhteyttä. Sydämiä, pusuja, rakas-viestejä kyllä tuli useinkin, mutta en kokenut niitä aidoksi. Tunteet ei välittynyt seksissäkään, vaikka se hyvää olikin. Miehellä oli ilmeisesti viritelmää muuallekin ja se selitti osittain tuon tunnepuolen vajeen. Muutenkin pari tapaamista vaan sattui unohtumaan. En tyydy huonoon suhteeseen, ajanhukkaa. Toivotin miehelle hyvät jatkot selittäättä yhtään mitään.

Vierailija
15/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisiahan ne on. Tämä vahvisti käsitystäni siitä, että vika todellakin on miehissä!

Ymmärrät varmaan, että miehetkin ylenkatsovat naisissa tiettyjä vakioita ja siten "vika on aina naisissa". Tämä on kuitenkin vain niiden ihmisten ajattelutapa, joilla on vaikeuksia hahmottaa ihmisen psykofyysistä kokonaisuutta ja sukupuolten vivahde-eroja. Muut ovat ihan tyytyväisiä parisuhteeseensa.

Vierailija
16/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut mitään yksiselitteistä vastausta, mutta enpä sitä uskonutkaan. Tuo on niin yksilöllistä, tiedän. Oli sitten kyse miehestä tai naisesta... Eniten tältä keskustelulta ehkä kaipaan varmuutta siitä, että jollain toisella olisi samanlaisia kokemuksia ja mies olisi osoittanut lopulta rakkautta.

Läheisriippuvainen en koe olevani. Olen vain hyvin ihastunut, hämmentynyt ja pelkään sydänsuruja. Pelkään näkeväni tässä jotain, mitä oikeasti ei olekaan ja minuun sattuu, kun totuus selviää. Noin pienet eleet ja tunteiden osoitukset tyypillisesti ihastuneena voin tulkita kuten haluaisin niiden olevan. Ja pystyisinkö elämään suhteessa, joka ei olisi tunnerikasta?

17/17 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunikointitavat ovat yksiöllisiä. Jotakuta naista vastaavasti ahdistaisi jatkuva pusuhymiöiden käyttö ja tunnelässytys. Ei tässä ole mitään yhtä oikeaa tapaa. Tee tarpeesi selväksi ja kerro, miten haluaisit niihin vastattavan.