Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole nähnyt lapsiani neljään viikkoon.

Vierailija
30.09.2016 |

Voisinko mennä vaikka tokaluokkalaisen koululle ja nuoremman päiväkodille keskellä päivää ja näin nähdä lapseni. Meillä on yhteishuoltajuus ja käräjäoikeuden vahvistama sopimus tapaamisista. Entinen mies on nyt omalla päätöksellä vaan ilmoittanut, että ovat siellä ja siellä viikonloput. Eli jättänyt tapaamissopimukset täysin huomiotta. Kirveelläkään ei irtoa vastauksia, että miten ensiviikonloppu, miten syysloma jne. Soitin tänään sosiaalitoimeen ja harmikseni ovat juuri tänään koulutuksessa, eli en saa asiaa eteenpäin kuin vasta maanantaina.
En myöskään meinaa ikinä saada lapsia puhelimeen, hyvä jos kaksikertaa viikossa onnistuu. Mies myös pönöttää vieressä usein ja "kontrolloi" puhelua näin. On myös kieltänyt lasta puhamasta pelaamisesta, joka on siis meille mieluisa yhteinen keskustelun aihe :/ Olen nyt säästänyt kaikki viestit mitä ollaan vaihdettu ja aion jatkossa nauhoittaa kaikki vähäiset puhelinkeskustelut, jos niitä nyt edes tulee. Onko neuvoja miten edetä asiassa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys lastenvalvojaan. Tuosta sovittujen tapaamisten estämisestä voi oikeus määrätä lähivanhemmalle uhkasakkoa.

Vierailija
2/12 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin minäkin ajattelin, tänään jo yritin soittaa sinne. Valitettavasti uhkasakko on vessapaperia, luottotiedot menny tällä ja ei sitä vois jotkut sakkoukaasit vähempää kiinnostaa.

Tämä muutos on nyt ihan viimeaikojen juttu, aiemmin kaikki on sujunut hyvin.

Itseä ahdistaa, että onko siellä oikeasti jokin vikana, kun kaikki on yhtäkkiä niin vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveää, että on eroperheitä, joissa lapset ovat pelkkä koston väline suhteessa ex-puolisoon. :( Vai 

Vierailija
4/12 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapset ovat isällä enemmän? Voisiko tähän tapaamisten ja puheluiden kontrollointiin olla sama syy kuin tuohon asumisjärjestelyyn?

Vierailija
5/12 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet etä-äiti? Jos sulla on sopimus tapaamisista, niin haet lapset itse koulusta, päiväkodista. Sillä sipuli!

Vierailija
6/12 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit mennä tapaamaan lastasi vaikkapa, kun päiväkoti ulkoilee puistossa, mutta sinun pitää sopia siitä päiväkodin kanssa etukäteen. Yleensä ymmärtävät hyvin lapsen etua tavata vanhempaansa, jos toinen vanhempi on vaikea tapaamisten osalta. Älä kuitenkaan sopimatta ilmaannu paikalle.

Vierailija
7/12 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen etä-äiti. Lapset isällä arkisin siksi, että ero oli riitaisa, olin väsynyt, itsetunto tallottu. Pelkäsin miestäni, pelkään vieläkin ja yritän välttää riitoja viimeiseen saakka. Ei ole ollut väkivaltainen, kyse on henkisestä puolesta. Päätökseen vaikutti myös se, että minä muutin pois, lapset jäivät tuttuun päiväkotiin ja omaan kotiin. Tästä on siis jo useampi vuosi.

Aikaisemmin tapaamiset sujuivat, lapset tulivat mielellään puhelimeen jne. Tämä muutos on viimeisen 5 viikon aikana tapahtunut.

sitä ennen kommunikaatio on toiminut suht hyvin. Mies on sanonut aina, jos jokin asia häiritsee, jos on halunnut, että jotain tehdään jollain tietyllä tapaa.

On siis itse tuonut lapset minulle ja minä palauttanut su-iltana takaisin.

Ap

Vierailija
8/12 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit mennä tapaamaan lastasi vaikkapa, kun päiväkoti ulkoilee puistossa, mutta sinun pitää sopia siitä päiväkodin kanssa etukäteen. Yleensä ymmärtävät hyvin lapsen etua tavata vanhempaansa, jos toinen vanhempi on vaikea tapaamisten osalta. Älä kuitenkaan sopimatta ilmaannu paikalle.

Tätä juuri ajattelin, että soitan päiväkodille ja selitän tilanteen. Otan tarvittaessa vaikka tapaamispäätöspaperit mukaan jne. En jatellut ilmestyä tuosta noin vain :) Koululla on helpompi, voin mennä välitunnilla.

Ap

Vierailija
9/12 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä juuri ajattelin, että soitan päiväkodille ja selitän tilanteen. Otan tarvittaessa vaikka tapaamispäätöspaperit mukaan jne. En jatellut ilmestyä tuosta noin vain :) Koululla on helpompi, voin mennä välitunnilla.

Ap

Koulukin kannattaa kyllä pitää tietoisena, etteivät ihmettele kuka aikuinen siellä nurkilla pyörii. Luulevat vielä, että trokaat lapsille nappeja. Et kertonut lastesi sukupuolia, mutta tokaluokkalaista poikaa voi nolottaa, jos äiti ilmaantuu joka päivä pihalle. Ei välttämättä kehtaa sinulle sanoa, mutta voi kärsiä muiden lasten irvinnästä. 

Vierailija
10/12 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuo äkillinen muutos mielestäsi johtuu jos tähän asti on sujunut asiat sovitusti? Oletko alkanut seurustella ja exäsi ei siedä sitä? Voitko hyvin? Onko exäsi perustellut miksi lapset eivät voi tulla? Kai nyt jonkin syyn löydät? Jos kaikk on mielestäsi ok, kävisin kyllä jututtamassa lapsia, onko kaikki hyvin. Ja lapsethan voi myös oireilla asiaa koulussa ja pk:ssa, joten heillekin tieto on tärkeä. Voihan olla myös, että exälläsi on jokin ongelma mitä salailee tuolla tavoin, joten olisi hyvä varmistaa, että kaikki on ok.

Vierailija
11/12 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole alkanut seurustelemaan, eikä mitään muitakaan muutoksia ole.

Ei ole perustellut, ovat olleet mummolassa ja hänen itsensä kanssa. Oman kertomasa mukaan.

Viimeisin viesti oli lyhyt ja ytimekäs "Ei tule" ja siinä ne perustelut.

Plus, että näitä vastauksia on joutunut nyhtämään, kysymään monena päivänä peräkkäin.

Aion kyllä soittaa vielä miehen äidillekin ja kysellä, että onko hän tietoinen tästä, ollaan oltu ihan hyvissä väleissä, niin uskaltaa soittaa.

Kysyin jo, että onko jossain jotain mikä häiritsee, ei vastausta siihenkään.

En halua ruveta syyttelemään exän kumppania tai ketään muutakaan, että missä vika olisi, kun en yksinkertaisesti tiedä. Muutos on niin äkillinen, että olen siitäkin vähän järkyttynyt. Olen tottunut siihen ,että meillä tieto kulkee. Soitin päiväkodille ja onneksi sieltä sanottiin, että lapsi voi heidän näkemyksen mukaan hyvin ja järjetetään maanantaina sitten sos.toimen kautta tapaaminen, että pääsen puhumaan lapseni kanssa. Isomman kanssa on helpompi, kun voin nähdä hänet ilman suurempia järjestelyjä.

Ap

Vierailija
12/12 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae lähihuoltajuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän