Loukkaannutteko, jos joku jonka kanssa ette viesteile/ole yhteydessä, poistaa teidät FB:sta?
Huomaatteko että kaverit ovat vähentyneet ja käytte listaa läpi kuka on poistanut teidät?
Kommentit (21)
En mutta en useimmiten huomaa kuka minut on poistanut. Huomaan kyllä heti jos kaverimäärä (nyt 89) on tippunut mutta nytkään en ole keksinyt kuka minut poisti vaikka tuosta pudotuksesta on jo useampi viikko.
Mutta tosiaan en loukkaannu koska itse poistaisin suurimman osan entisen elämäni vaiheiden kavereista jos kehtaisin :)
En, koska teen itse samaa. Oma raja menee n. 1-2 vuodessa, jos ko. henkilö ei ole tykännyt/kommentoinut, saati sitten vastannut mihinkään viestiini facessa, en näe mitään syytä siihen, miksi pitäisin nimeäni koristamassa hänen kaverilistaa. Jos taas jonkun sellaisen nimi katoaa sieltä, jonka ei mielestäni pitäisi, otan ensin ihan selvää siitä, onko hän vain lopettanut facebookissa.
En loukkaannu. Ja itse asiassa kyllä poistelenkin välillä sellaisia kavereita, joita en tapaa "livenä", jotka eivät koskaan tykkää tai kommentoi eivätkä itsekään julkaise mitään.
En loukkaannu, jos en ole aktiivisesti edes itse kommentoinut tai tykkäillut. Esim jos en ole puoleen vuoteen tai vuoteen tykännyt mistään postauksesta tai kommentoinut ikinä mitään, niin on ihan ymmärrettävää jos toinen vetää asiasta johtopäätökset, ja poistaa.
Sitten ihmettelisin, jos aktiivisesti osallistuisin kommentoimalla, tai tykkäämällä... Varsinkin jos kommentit eivät ole olleet ikäviä, rasistisia, yms.
En loukkaannu, joskus olen huomannut että joku on poistanut mutta en edes osaisi sanoa tarkkaa ajankohtaa milloin, viikko, kuukausi, puoli vuotta vaiko vuosi sitten?
Haluaisin poistaa läjän kavereita, joita on joskus tullut pyydettyä/ovat pyytäneet, vaikka ei olla sen läheisempiä kavereita. Tiedän ettei pitäisi tätä edes ylianalysoida, mutta jotenkin sitten mietin oisko nolostuttavaa nähdä sitten jossain poiston jälkeen. Jos toinen miettii poiston syitä... Itse ymmärtäisin juurikin poistoni jos ei olla läheisiä kavereita tai edes kommentoitaisi tykkäiltäisi puolin ja toisin FB:ssa - tietenkin jos joku oikea kaveri minut poistaisi niin voisin vähän pahastua. Toisaalta... Jos joku niistä jotka itse poistaisi pitääkin minua parempana kaverina kuin oletan. Nää taitaa olla näitä "Finnish Nightmare"-pohdiskeluja, huoh.
Minulla on itse asiassa sovellus, joka näyttää kuka on poistanut, eli ei tarvitse selailla kaverilistaa. En ole ihan varma miksi minulla se edes on, koska ei se mikään iso asia ole, enkä loukkaannu. Yleensä ne jotka ovat poistaneet, ovatkin olleet nimenomaan sellaisia, joiden kanssa ei ole pidetty enää aikoihin yhteyttä millään tavalla, ja harvemmin edes huomannut heidän päivityksiään yms. Siis toisin sanoen sellaisia, joiden poistumisella ei ole väliä. Jos joku läheinen kaveri poistaisi, niin varmaan kysyisin ihan suoraan että miksi, ihan siksi etten ole jotenkin tajuamattani loukannut tms. Niin ja itse siivoilen omaa kaverilistaani joskus myös, enkä usko että siitä kukaan on loukkaantunut, koska poistetut ovat tosiaan aina olleet sellaisia joiden kanssa ei enää missään tekemisissä olla.
En loukkaannu. Mun pitäisi itse asiassa tehdä suursiivous facessa. Mulla on kavereina mm. opiskeluaikaisia tyyppejä, joiden kanssa olen jonkun yksittäisen ryhmätyön joskus tehnyt. Olivat vielä eri opiskeluryhmästäkin eli ei edes luokkakavereita.
En loukkaannu. Olen itse poistanut sellaisia kenen kanssa en ole (enää) tekemisissä ja jotka eivät ikinä reagoi minun juttuihini ja myös moni kaveri on poistanut minut, oletan että samoista syistä, ollaan oltu esim. puolituttuja tai koulukavereita. Ihan normaalia toimintaa, en itse halua tuhatta puolituttua kaveriksi ja varmaan aika monella näin.
Käytän facea vain sellaiseen julkisten ryhmien tai poliitikkojen selailuun sekä viesteihin. Olen poistanut lähes kaikki kaverit, koska yhteen aikaan facesta oli melko tavalla harmia. Eli minut löytää facesta ja voi lähettää viestiä, jos on asiaa. Harmi kyllä monikaan ei viestiä osaa laittaa, vaan nakuttelee niitä kaveripyyntöjä. Jos koen, että viestimisen tarvetta on, laitan sitten itse viestin, jos hänellä se mahdollisuus on. En loukkaantunut itse, jos joku mut on facesta poistanut, miksi ihmeessä?
Onneksi Twitter on tässäkin älykkäämpi ja sallii sen, että itse saan päättää ketä haluan seurata ja ketä en. Ei tarvitse vinkua kenenkään kaveriksi, vaan saan itse valita kuka on mielenkiintoinen seurattava.
En minä loukkaannu. Useimmiten ajattelen, että tämä henkilö on siivonnut kaverilistaa vähän isommalla kädellä, joten siinä tuskin on mitään henkilökohtaista. Kerran kyllä menin rikki, kun deittailemani mies poisti minut kaverilistalta, kun juuri edellisenä päivänä oli nähty ja juteltu ihan normaalisti. En siitäkään sen kummemmin loukkaantunut, mutta surulliseksi tulin ja ihmettelin, eikö ollut pokkaa sanoa päin naamaa.
Kyllä ihmettelisin, koska mulla on hyvin tarkkaan valikoitu fb-kaveripiiri
Jos kerran se on joku kenen kanssa en viesti, niin en välttämättä edes huomaa asiaa. En kyttää kaverimäärääni.
Olen itsekin poistanut kaverilistalta ihmisiä. Alkuun tuli hyväksyttyä kaveripyyntöjä heppoisemmin perustein ja joidenkin kanssa suhde muuttunut.
No en loukkaannu ja itsekin poistelen ihmisia kenen kanssa en ole tekemisissä. Ihan turha pitää jotain tutuntuttuja kaverina. Muutenkin nyrkkisääntönä mulla että fbkaverit pitää olla sellaisia ketä oikeasti tunnen ja ketä olen tavannut. En lainkaan ymmärrä ihmisiä joilla on satoja ihmisiä kavereina fb:ssä
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Twitter on tässäkin älykkäämpi ja sallii sen, että itse saan päättää ketä haluan seurata ja ketä en. Ei tarvitse vinkua kenenkään kaveriksi, vaan saan itse valita kuka on mielenkiintoinen seurattava.
Twitterin rajoite on vain älyttömän lyhyt kommunikointitapa. Ärsyttää kommentointityyli: Juuri näin Alex! #hyvinsanottu #sitäjatätä #ottakaaopiksenne #hvkaikkimuut.
Itse etsin sellaista "sosiaalista" mediaa, jossa voisin seurata itseäni kiinnostavia aiheita ilman kommunikointia "tuttujen" kanssa. Jonkinlainen epäsosiaalinen media, jossa voisi laajalta alueelta seurata kattavia (puuttuu twitteristä) analyysejä ja ammattilaisten pohdintoja ilman, että on joku 30 vuoden takainen ala-asteen tuttu kyselemässä kuulumisia. Kun ei nyt ole tosiaankaan nähty 30 vuoteen, niin en ala sitä väliä kuromaan umpeen kertaamalla elämäntapahtumia nykyisin jo tuikituntemattoman ihmisen kanssa.
Facebookissa olen hyväksynyt kavereiksi kaikki jotka sitä ovat pyytäneet, mutta en kommentoi tai seuraa heitä mitenkään. Lähinnä kohteliaisuudesta hyväksyn kaveripyynnöt, koska ei minulla heitä vastaan ole ihmisinä mitään, ja tavatessa juttelen ihan mielelläni. Mutta en jaksa sosiaalistua netissä yhtään enempää, eikä ota millään tavalla itsetunnolle jos joku poistaa kavereista. Facebook noin muuten on kätevä tapa seurata mielenkiinnon kohteita, jos vain pääsisi siitä sosiaalipuolesta eroon.
En loukkaannu enkä käy usein edes katsomassa kaverimäärää. Itse poistelen pikkuhiljaa tuttuja siten, että kun FB ilmoittaa heidän syntymäpäivästään niin mikäli emme ole olleet pitkään aikaan yhteydessä eikä meitä enää mikään yhdistä niin napsautan pois.
En varmaan edes huomaisi että on poistanut. Ennen kuin pitkän ajan päästä. Ja sittenkin ihmettelisin että kukas se nyt edes oli...