Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen entinen kiusaaja ja sain kuulla kiusattuni kouluaikaisesta siiviili elämästä jotain aika kamalaa ja nyt hävettää oikeasti...

Vierailija
29.09.2016 |

Kiusasin yläasteiässä erästä poikaa.
Hän oli hiljainen, ujo ja arka sekä hitaasti kehittynyt, pienikokoinen.

Nyt on siis jo ihan aikuinen mies( 25v)

Kiusasin häntä kaikenlaisesta koko yläaste ajan vaikutti hitaalta ja tyhmältä.

Sain kuitenkin yhden tutun kautta kuulla jtn aika kauheaa.

Oltiin yksissä juhlissa joissa yksi tuttu nainen, joka siis seurustelee tämän ks. Kiusattuni kanssa kertoi ystävälleen kiusattuni lapsuudesta.

He luulivat, ettei kukaan kuulle, mutta satuiniin kuulemaan.

Tätä kyseistä miestä/poikaa oli syrjitty ja kiusattu koko lapsuutensa jo ennen yläastetta.
Sen päälle hän koki jatkuvaa perheväkivaltaa ja isän alkoholiongelmia kotona.
Hän sai useasti köniä isältää ja eli muutenkin pelossa sillä isä hakkasi myös äitiä ja esiintyi erittäin vakavaa väkivaltaa. Hänen äitinsä taas uhkaili itsemurhalla ja pari kertaa yritti sitä.
Hän oli myös kerran isää karkuun juostessa juossut kovaa kompastunut pyörätelineeseen ja lyönnyt pään helvetin kovaa betoni tolppaan. Tämä oli tapahtunut 11 vuotiaana. Hänelle oli tullut siitä aivotärhdys eikä häntä viety edes lääkäriin.
Oli oksennellut ja tuskaillut kovissa kivuissa ja sitten lopulta alkanut toipumaan siitä itsekseen.

Tuo kuitenkin oli ilmeisesti jättänyt jtn vauriota johonkin mistä ongelmat osittain johtuivat.

Hän ei kuitenkaan ole loppujen lopuksi todellakaan mitenkään vajaa niin kuin toisin luulin joskus.
Näiden lisäksi on juossut karkuun isäänsä joka tuli perässä haulikon kanssa ja joutunut hyväksi käytön uhriksi.

Nämä kaikki olivat jo tapahtunut yläaste iässä, kun minä aloin kiusaamaan häntä päivittäin.
Kaikki oikeastaan vittuilivat hänelle ja niin minäkin. Mistä olisi voinnut tietää, että kyse on jostain tuollaisesta?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täällä haukutaan nyt että ap on ihmispaska kiusaaja ja sitten te haukkujat menette johonkin toiseen ketjuun haukkumaan läskejä/kauniita/mamuja/natseja/suwacceja/persuja/kokkareita/vihervassareita/masentuneita/jännämiehiä/kilttimiehiä/kananpersehiuksisia/silikonitissisiä/taviksia/julkkiksia jne.

Helppo on aina toiset tuomita.

Vierailija
22/37 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä että osaat katua, vaikka sitten sen takia että sillä kiusatulla oli huonot kotiolot. Ehkä voit joskus esittää tälle kiusatulle anteeksipyynnön käytöksestäsi. Muistat ehkä muutenkin että tänä päivänäkin tapaamillasi ihmisillä voi olla elämässään monenlaista taakkaa, eikä sen lisääminen millään tavalla ole koskaan oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yläasteaikainen kiusaajani on nykyään juoppo. Karma kostaa. Mutta en nyt kuitenkaan sanoisi että olen iloinen kiusaajani nykyoloista.

Ja kyllä, minullakin oli lapsena / nuorena sellaiset kotiolot, jotka varmasti tekivät minusta"vajaan" oloisen, mutta en nyt kuitenkaan ymmärrä miksi joku hyvistä kotioloista tulevakaan olisi ansainnut saamani kohtelun kiusaajaltani?!

Vierailija
24/37 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo.

Vierailija
25/37 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vieläkään ole tajunnut, että kiusaaminen on aina väärin.

Minua suututtaa ihmiset, jotka kiusaavat toisia. Näillä ihmisillä on taustalla on empatian puute, tahallinen halu satuttaa toista, nautinnon saaminen toisen kärsimyksistä. Miten ihmeessä kiusaaminen saataisiin kitkettyä kouluista ja muualtakin. Tuntuu, että kiusaajat ovat niin kovapäisiä, että tarvittaisiin kovia otteita, jotta heidät saataisiin näkemään toimintansa vakavuus. 

Vierailija
26/37 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vain kumma, kun tuota koulukiusaamista ei saada loppumaan. Jos KAIKKI VANHEMMAT oikeasti välittäisivät lapsistaan ja kasvattasivat ne rakastavassa, turvallisessa ja rajat asettavassa kodissa, koko kiusaamisongelmaa ei olisi. Toisaalta, jos kiusatun perhe puolustaisi lastaan leijonaemon tavoin, ongelma pienenisi... ja jos opettajat ihan oikeasti valvoisivat välitunneillakin sitä koulun toimintaa eivätkä vain joisi kahvia ja söisi pullaa, niin hoitaisivat omat velvollisuutensa. Kyllä tässä moni muukin taho on syyllinen kiusaajan lisäksi.     

Vierailija
27/37 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin se yleensä menee. Siis jos lapsella on kotona hyvät oltavat, niin miksi se olisi hiljainen ja outo koulussa? 

Kotiolot eivät vaikuta hiljaisuuteen ja outouteen. Miksi ihmeessä vaikuttaisivat? Minulla oli hyvät kotiolot, ja olen aina ollut hiljainen ja outo.

Vierailija
28/37 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet kousatut ovat kadehdittuja, hyviä koululaisia, mutta liian sivistyneitä tapellakseen wt-porukan kanssa.

Ei kenelläkään ole oikeutta kiusata ketään, olipa tausta mikä tahansa. Normaali hyvässä kodissa kasvatettu (rakkautta ja rajoja ja turvallisutta) ei halua kiusata muita. Voi katsoa peiliin, jos haluaa... No onneksi se Karman laki on aika hyvä, joten kiusaajien ennusteet ovat usein huonoja (psykopaatteja/narsisteja...), mutta kun se johtuukin edellisestä sukupolvesta, niin asiaan pitäisi puuttua jo ennen lasten hankintaa: lapsenteko luvanvaraiseksi.

Jos henkilö on fiksu ja saanut hyvät eväät elämään, niin ei vain pärjää koulutehtävissä, mutta myös ihmissuhteissa. Jopa sen "wt-porukan" kanssa.

Minä luulen vähän että kummallakin, kiusaajilla ja kiusatuilla on jonkinlaisia ongelmia. 

Vierailija
29/37 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä että kadut, mut sun olis pitänyt älytä tehdä se jo paljon aikaisemmin.

Vierailija
30/37 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sinä kohtaat vielä elämässäsi paljon tuskaa ja kärsimystä! Tosin en tiedä voiko noin kylmä ja epäinhimillinen olento edes tuntea mitään? No jos sairastuisit vaikka johonkin fyysisesti tosi kivuliaaseen sairauteen! Toivotaan <3

Kyllä karma yleensä kostaa läheisen tahi omalle kohdalle sattuvalla ennenaikaisella kuolemalla tai sairaudella.

Vierailija
31/37 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli melkein vastaavanlaiset kotiolot, tosin mua ei käytetty seksualisesti hyväksi. Muakin kiusattiin tosi paljon ja siitä oikeasti jää traumoja! Mä en esimerkiksi uskalla/halua ystävystyä kenenkään kanssa, oon ihan yksin tässä maailmassa, en ole yhteydessä edes sukuun.

Vierailija
32/37 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti AP tajuaa vetää itsensä hirteen. Sinulla ei ole oikeutta kävellä näillä kaduilla.

Vierailija
33/37 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kiusasit? Mitä sait siitä? Kiusaatko vielä esim. netissä tai töissä? Onko sinulla lapsia? Kasvatako heistä kiusaajia? Millaisen esimerkin annat heille?

Vierailija
34/37 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet kousatut ovat kadehdittuja, hyviä koululaisia, mutta liian sivistyneitä tapellakseen wt-porukan kanssa.

Ei kenelläkään ole oikeutta kiusata ketään, olipa tausta mikä tahansa. Normaali hyvässä kodissa kasvatettu (rakkautta ja rajoja ja turvallisutta) ei halua kiusata muita. Voi katsoa peiliin, jos haluaa... No onneksi se Karman laki on aika hyvä, joten kiusaajien ennusteet ovat usein huonoja (psykopaatteja/narsisteja...), mutta kun se johtuukin edellisestä sukupolvesta, niin asiaan pitäisi puuttua jo ennen lasten hankintaa: lapsenteko luvanvaraiseksi.

Jos henkilö on fiksu ja saanut hyvät eväät elämään, niin ei vain pärjää koulutehtävissä, mutta myös ihmissuhteissa. Jopa sen "wt-porukan" kanssa.

Minä luulen vähän että kummallakin, kiusaajilla ja kiusatuilla on jonkinlaisia ongelmia. 

Ei pidä paikkaansa. Minulla ei ollut mitään ongelmia enkä ollut mistään kohtaa outo vaan umpitavallinen, silti mua kiusattiin. Ongelmat on tasan tarkkaan kiusaajan päässä eikä missään muualla.

Vierailija
35/37 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin oli melkein vastaavanlaiset kotiolot, tosin mua ei käytetty seksualisesti hyväksi. Muakin kiusattiin tosi paljon ja siitä oikeasti jää traumoja! Mä en esimerkiksi uskalla/halua ystävystyä kenenkään kanssa, oon ihan yksin tässä maailmassa, en ole yhteydessä edes sukuun.

Minullakin on sama tausta, ja olen myös pelännyt todella paljon ystävystyä ihmisten kanssa, pelkäsin jopa mennä ulos ovesta niin paljon että oksensin. Mutta onnistuin kuitenkin kohtaamaan pelkoni, ja elän todella paljon mukavampaa elämää nyt. Olen tavannut niin monia mukavia, kivoja ja hauskoja ihmisiä, että on ollut sen arvoista. Toivon että sä pystyt myös kohtaamaan ja voittamaan pelkosi :) Sitten huomaatkin loppujenlopuksi, ettei se ollutkaan niin pelottavaa :)

Vierailija
36/37 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalinta tässä on se, että tuskin olet edelleenkään mikään miellyttävä tyyppi. Tulitko kerjäämään sääliä? Kaiken tuon jälkeen?

Olet kuvottava.

Vierailija
37/37 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kadut vasta nyt kun tiedät kiusattusi taustoja? Et siis aiemmin katunut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi