43-vuotias, vielä ovuloit?
Minä vähän epäilen, että harvemmin. Ehkä joskus.
Kommentit (27)
Ihan säännöllisesti kerran kuussa.
Vuotta jää vajaaksi, mutta ovuloin kellontarkasti.
Mulle tehtiin munanjohtimien katkaisu ja ennakkotarkastuksessa gynekologi päivitteli nuoren oloisia munasarjoja
Olen 47v. ja tikuttanu usemman kerran vuoden aikana, niin kyllä ovuloin.
En tiedä, mutta mulla on edelleen kellontarkat kuukautiset. Ainoa ero, että nykyään saattaa olla parin viikon mittaisia, ts. vaihdevuosioireita ja ikää on 52 täytettynä.
Vaimoni on pari vuotta vanhempi ja ovuloi. Silloin pitää olla käytettävissä tai minun käy huonosti......
45v., edelleen ovuloin. Välillä on turhankin kivuliasta.
Mistä sen tietää varmaksi? Mulla on ns. ovulaatiokipuja ja lievää alavatsan turvotusta, onko se siis varma merkki ovulaatiosta? Olen 47 v ja todella toivoisin, että en enää ovuloisi. Meidän suvussa vaihdevuodet tulevat hyvin myöhään, lähempänä kuuttakymmentä. Siskolleni (55 v) oli sanottu, että paikat on niin hyvässä kunnossa, että voisi vaikka lapsen pyöräyttää.
En tiedä. Kohtu ja toisen puolen munasarjat on poistettu ja endometrioosikin siivottu lähiaikoina.
49v ja kyllä. Kövin juuri mittauttamassa hotmonitasot, arvo olk 3, normaali taisi olka jotain 1-4 luokkaa. Kun lähestyy vaihdevuosia, on arvo jotain 30 ja vaihdevuosien ollessa täysillä päällä 100 and up.
42v. ja ei yhtään mitään tietoa ovuloinko vai en. Ikinä en ole ymmärtänyt tätä, että mistä sen itse ilman mitään testejä hoksaisi. Kuukautiset ovat kyllä säännölliset ja kestävät keskimäärin 5 pv., mutta ovulointi on kysymysmerkki.
Te, jotka tunnette ovulaation, miltä se tuntuu esim. verrattuna kuukautiskipuihin? Onko tunne samanlainen vai eri paikassa? Itse en huomaa yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka tunnette ovulaation, miltä se tuntuu esim. verrattuna kuukautiskipuihin? Onko tunne samanlainen vai eri paikassa? Itse en huomaa yhtään mitään.
Itsellä ei ole kipuja, mutta pimpan turvotus, märkyys, panetus.
Sehän on tutkimuksissa todettu, että kierto ja näennäinen ovulaatio saattavat jatkua vielä pitkään sen jälkeenkin, kun hedelmällisyys on laskenut tai ohi. Yli 45-vuotiaista naisista edes 10÷ ei kykene enää raskautumaan luonnollisesti.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on tutkimuksissa todettu, että kierto ja näennäinen ovulaatio saattavat jatkua vielä pitkään sen jälkeenkin, kun hedelmällisyys on laskenut tai ohi. Yli 45-vuotiaista naisista edes 10÷ ei kykene enää raskautumaan luonnollisesti.
Miksi lestoilla on ihan normaalia, että vielä yli 45-v saavat lapsia? Miten tuo on tutkittu? Vastahan oli jossain, että naisten hedelmällisyys nousee juuri ennen vaihdevuosia jopa 30-vuotiaan tasolle. Kuinka moni yli 45-v edes yrittää raskautua? On varmasti todella harvinaista ja lähinnä raskaudet ovat varmasti vahinkoja tai sitten just noita lestojen raskauksia, eli sanoisin, että aika hankala aihe tutkia. Elämäntavat ilmeisesti vaikuttavat tähänkin todella paljon, koska luonnonkansojen keskuudessa yli 50-vuotiaanakin on ihan tavallista synnyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen tietää varmaksi? Mulla on ns. ovulaatiokipuja ja lievää alavatsan turvotusta, onko se siis varma merkki ovulaatiosta? Olen 47 v ja todella toivoisin, että en enää ovuloisi. Meidän suvussa vaihdevuodet tulevat hyvin myöhään, lähempänä kuuttakymmentä. Siskolleni (55 v) oli sanottu, että paikat on niin hyvässä kunnossa, että voisi vaikka lapsen pyöräyttää.
Meillä sama juttu eli vaihdevuodet tulee kuusikymppisenä. Menkat ovat harmittomat, mutta olisihan se kiva niistä päästä jo eroon ja vapaaksi.
47 ja edelleen, valitettavasti.