Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä kurahousukammo yleensä alkaa?

Vierailija
29.09.2016 |

Aiemmin on käyttänyt ihan mielellään, mutta nyt esikouluikäisenä ruvennut kiukuttelemaan, kun pitäisi ruveta pukemaan kurahaalareita jalkaan. Kuuluukohan tuo ikään?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kouluikä viimeistään kun kammo tulee. Tai ehkä eka-tokaluokkalaisille vielä kelpaa kotipihalle?

Vierailija
2/7 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä, nyt olen 47 eikä vielä ole alkanut. Mutta kaipa se on hyvin yksilökohtaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kurahousut on ollut aina vain päiväkotivaatteet ja kotona on ollut käytössä vain kuorivaatteet. Viisivuotias ei liiemmin arvosta kurahousujen nykimistä niiden samojen kuorivaatteiden päälle päikyssä, mutta olen selittänyt päiväkodissa olevan eri säännöt kuin kotona. Olen selittänyt, että ne kurahousut saa helpommin kuivaksi kuin kuorihousut ja kun päiväkodissa on niin paljon lapsia, ei tädeillä ole aikaa kuivattaa kaikkien housuja eri tavalla. Ihan hyvin on tehonnut ainakin toistaiseksi lapseen. Ei kuulemma ruikuta enää päiväkodissa kurahousuista. Ehkä teilläkin auttaisi kurahousujen käytön perusteleminen lapselle.

Vierailija
4/7 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalainen tuskin lähtisi kuriksilla kouluun, mutta ulos pukee ne ihan mielellään.

Vierailija
5/7 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekaluokkalainen tuskin lähtisi kuriksilla kouluun, mutta ulos pukee ne ihan mielellään.

Mikä teillä on käytäntönä tuossa eli päättääkö lapsi itse vai käsketkö laittamaan?

Vierailija
6/7 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä teilläkin auttaisi kurahousujen käytön perusteleminen lapselle.

Ei kai sitä tarvitse sen enempää perustella kuin että piha on märkä ja silloin laitetaan kurahousut.

Vierailija
7/7 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä ikärajoja sadevarusteiden käyttämisessä. Kyllä sadehousut ja -takki ovat tarpeelliset ihan aikuisellekin. Kun polkee pyörällä 6 km kaatosateessa töihin niin on muuten aivan likomärkänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi