APUA,harrastus jännittää!!
siis. Olen harrastanut ennen aktiivisesti erästä harrastusta. Olen ollut vuosia harrastamatta sitä, ja kaipaan toimintaa kovasti. Nyt olen pitkästä aikaa uskaltautumassa mukaan harrastustoimintaan, mutta kaikki ihmiset ovat vaihtuneet, laji on kehittynyt, asiat muuttuneet.. pelkään etten enää sovi joukkoon. Haluan todella mennä mukaan, sillä harrastus oli aikanaan iso osa minua ja on osa identiteettiäni.. miksi pelkään lähteä toimintaan enää mukaan? Eniten pelkään sitä, että harrastusryhmässä on "sisäpiiri" johon en mahdu mukaan, pelkään että muut arvostelevat varusteitani ja taitojani..pelkään jopa että joku sanoo minulle etten kuulu harrastuksen pariin ihan ollenkaan.
Ymmärrän että tämä on ihan tyhmä pelko, mutta miten voittaa tällainen? Ihailen lajin harrastajia ja tunnen, että paikkani on siellä. Miksi annan tämän pelon, etten tulekaan hyväksytyksi, vaikuttaa itseeni niin paljon? Pelkään että minut nauretaan ulos sieltä..
Minulla on itsetunto-ongelmia ja viimeksi kun puhuin lajista vanhan harrastustutun kanssa, hän viittasi omaan omistautumiseeni lajille tyylillä " jos se laji olisi sinulle oikeasti tärkeä, olisit jatkanut sitä, ja ethän koskaan edes halunnut kilpailla". Jotenkin nuo tutun sanat jäivät mieleen, että ihan kuin minulla ei olisi oikeutta olla mukana harrastuksessa täysillä.. tiedän että se on vain hänen mielipiteensä, eikä lajissa todellakaan kaikki kilpaile. Mutta hän kuitenkin on jatkanut sitä ja kun puhuin aloittamisesta, koin että harrastustuttuni siis jotenkin teilasi minut, ja se nyt kummittelee mielessä.
Niin auttakaa siis ja sanokaa jotain kannustavaa.. onko kukaan jännittänyt tällaista ikinä? Ja entä jos käykin niin, että menen sinne harrastukseen ja joku onkin minulle törkeä.. miksi annan muitten mielipiteiden vaikuttaa siihen mitä itse haluan tehdä? Äh!!!
Otsikko oli niin tylsä ettei kukaan edes lue tätä..