Kaverin lapsella todettiin lukihäiriö...
Ja ilmeisesti nyt hänellä epäillään jotain muutakin oppimiseen vaikuttavaa/neurologista häiriötä. Ihmettelen suuresti, tämä lapsi vaikuttaa täysin normaalille ja saa hyviä numeroita koulussa. Voiko nuo oikeasti olla niin "lievänä" ettei ne vaikuta sen kummemmin? Olen kuitenkin viettänyt paljon aikaa tuon lapsen kanssa, en ole itse huomannut mitään. En tarkoita tätä pahalla, kysyn ihan mielenkiinnosta.
Kommentit (7)
Oma lukihäiriöni alkoi vaikuttaa numeroihin vasta lukiossa. Siihen asti pärjäsin hyvin, koska minulla on hyvä muisti ja opin helposti.
Ajattele että lukihäiriö on samanlainen ominaisuus kuin värisokeus. Pääset helpommalla.
On hyvä että todetaan virallisesti. Näin hän saa esim kokeissa lisäaikaa. Se voi olla lievä jolloin opiskelu vaan vie ehkä enemmän aikaa ja esim kirjoittaminen vaikuttaa huolimattomalta.
No oletko neurologi, foniatri tai joku erityisopettaja?
Mullakin on kuullun ymmärtämisen vaikeus, mutta keskiarvo ollut aina 9-10 välillä, mutta tiedätkö, millä epämukavuusalueella olen joutunut kouluni viettämään? Ja minkälaista huonommuutta olen esim. kielten opiskelussa kokenut?
2, aloitti juuri lukion. Unohdin mainita aloituksesaa että kyseessä on siis jo vähän vanhempi "lapsi", sori!
-Ap
Ei näy välttämättä mitenkään päällepäin