Katsooko muut tätä Sukulan suojatit - sarjaa? Kommentoidaan tähän.
Voi noita nuoria. Sukula ällöttää mua, mutta aion katsoa.
Kommentit (403)
Vierailija kirjoitti:
Katsoin jo viimeisen jakson ruutu +:sta.
Uskon että kaikki neljä tulevat pärjäämään, jos eivät vain luovuta ensimmäisiin takaiskuihin, koska kaikilla niitä tulee. Toivottavasti Pernilla löytää työn kautta uusia ihmisiä elämään ja vaikka "kunnollisen" miehen ja sitä kautta uusia kavereita. Luultavasti nykyinen/ohjelman kuvauksien aikainen pubikaveriporukka ei ole sitä parasta mahdollista seuraa, jos itse haluua päästä jaloilleen. Uskon että työssä tulee pärjäämään mutta kaipaa kannustavia ja "normaaleja" ihmisiä ympärilleen.
Silver on jotenkin suloinen. Varmasti pärjää, kun saa tehdä työtä omalla persoonallaan. Matti vaikuttaa aika älykkäältä ja kriittiseltä. Varmasti tulee pärjäämään, jos osaisi olla rennompi itselleen ja muille ihmisille. Ehkä helpompi sanottu kuin tehty. Siis huomaa vain, että hän on hyvin ankara itselleen niin sama ajatusmaailma heijastuu myös muihin ihmisiin. Toivottavasti löytää oman porukkansa ja saa välit vaikka perheeseensä kuntoon, itse työ tuskin on ongelma hänelle.
Uskon että Roni tulee olemaan ihan pidetty työkaveri, koska on niin sosiaalinen ja puhelias.
Roni oli jättänyt saapumatta tapaamisen nuoriso-ohjaajan kanssa, jossa olisi kartoitettu hänen tulevaisuuttaan. Tuskinpa tulee ryhdistäytymään lähiaikoina, jollei itsellä ole minkäänlaista halua tai motivaatiota siihen. Varmasti tulisi pärjäämään mutta kaikkia ei valitettavasti voi auttaa, jos itse ei halua tehdä asian eteen mitään.
Viimeisessä jaksossa sivuttiin myös Tiian kuulumisia, lähinnä kertoi, että oli palannut poikaystävän kanssa yhteen ja..that's it. Ilmeisesti hänellä ei siis ollut minkäänlaisia tulevaisuudensuunnitelmia. Kaipa se on aika hankala ponnistaa, jos peruskoulukin on jäänyt kesken. :/
Julia oli aloittanut liiketalouden opiskelut.
Kiitos spoilauksesta, idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon että kaikki neljä tulevat pärjäämään, jos eivät vain luovuta ensimmäisiin takaiskuihin, koska kaikilla niitä tulee. Toivottavasti Pernilla löytää työn kautta uusia ihmisiä elämään ja vaikka "kunnollisen" miehen ja sitä kautta uusia kavereita. Luultavasti nykyinen/ohjelman kuvauksien aikainen pubikaveriporukka ei ole sitä parasta mahdollista seuraa, jos itse haluua päästä jaloilleen. Uskon että työssä tulee pärjäämään mutta kaipaa kannustavia ja "normaaleja" ihmisiä ympärilleen.
Silver on jotenkin suloinen. Varmasti pärjää, kun saa tehdä työtä omalla persoonallaan. Matti vaikuttaa aika älykkäältä ja kriittiseltä. Varmasti tulee pärjäämään, jos osaisi olla rennompi itselleen ja muille ihmisille. Ehkä helpompi sanottu kuin tehty. Siis huomaa vain, että hän on hyvin ankara itselleen niin sama ajatusmaailma heijastuu myös muihin ihmisiin. Toivottavasti löytää oman porukkansa ja saa välit vaikka perheeseensä kuntoon, itse työ tuskin on ongelma hänelle.
Uskon että Roni tulee olemaan ihan pidetty työkaveri, koska on niin sosiaalinen ja puhelias.
Roni oli jättänyt saapumatta tapaamisen nuoriso-ohjaajan kanssa, jossa olisi kartoitettu hänen tulevaisuuttaan. Tuskinpa tulee ryhdistäytymään lähiaikoina, jollei itsellä ole minkäänlaista halua tai motivaatiota siihen. Varmasti tulisi pärjäämään mutta kaikkia ei valitettavasti voi auttaa, jos itse ei halua tehdä asian eteen mitään.
Viimeisessä jaksossa sivuttiin myös Tiian kuulumisia, lähinnä kertoi, että oli palannut poikaystävän kanssa yhteen ja..that's it. Ilmeisesti hänellä ei siis ollut minkäänlaisia tulevaisuudensuunnitelmia. Kaipa se on aika hankala ponnistaa, jos peruskoulukin on jäänyt kesken. :/
Kiitos spoilauksesta, idiootti.
Pakottiko joku lukemaan ekaa lausetta pidemmälle? Idiootti.
Silver on aivan ihana, tietsä. Aluksi en tykännyt hänen tyylistään, tietsä, mutta Italian jaksoissa paljastui hänen fiksuutensa, halunsa oppia ja ymmärryksensä. Nyt mies uskaltaa sanoa mielipiteensä ja olla oma itsensä ilman "esiintymistä".
Pernilla on reipas ja päämäärätietoinen nainen, joka on kypsynyt sarjan aikana.
Roni on hyvä tyyppi, kunhan malttaa olla selittämättä liikaa.
Matti on mietiskelijä. Välillä myös synkistelijä. Kunhan hän oppii kuuntelemaan muita niin, ettei heti loukkaannu, hänestä tulee hyvä kokki.
Upeaa Pernilla ja Silver. Teillä on kaikki mahdollisuudet auki. :) hieno ohjelma koska tästä oli oikeaa hyötyä muutamille ihmisille! Eli jotain aitoa viihdearvon lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku nainen jaksaa katsella tuota Retua?
Siis miten tollasella flegmaattisella kastemadolla voi olla nainen? Onx se joku ihan kynnysmatto joka suostuu elättää tota lusmua ja viä telkkarissa kertoo että "tarjottimella on tullu kaikki valmiix eteen". Toivottavasti mimmi ei tuu paksuksi elämäntapa velttoilijalle.
Retu, Abdi ja Tiia olivat jotenkin käsittämättömän velttoja. Jokaisessa velttous ilmeni vähän eri tavalla. Retun taustalla saattaa olla päihdeongelma, Abdissa näkyy kulttuurin vaikutus. Kaikista surullisinta oli Tiian 1. jaksoon leikattu kommentti, jossa ohjelma oli "viimeinen mahdollisuus". Eikä tuon viimeisen oljenkorren hyväksi napannut tsempata paria päivää kauempaa.
Paras kuva jäi Ronista ja Pernillasta. Roni oli selkeästi aikuisin, ja ehkä vähän väärässä ohjelmassa. Pernilla taas oli suoraan lähiölapsuuden elänyt tyttö, jonka elämä on vähän vaakalaudalla lähteä ylös tai alaspäin. Toivottavasti ohjelma ja säännöllinen duuni tsemppaavat Pernillasta hyvän perus-duunarin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*Siis Retu oli jättänyt saapumatta.
Olin jo ihan että, mitämitä sille Ronille on käynyt, kun oli niin reipas tokavikassa jaksossa.
Tuli niin hyvä mieli näiden neljän suojatin puolesta. :) toivotaan että he nyt pysyvät tällä hyvällä linjalla.
Vierailija kirjoitti:
Silver heittää läppää. :)
Samanlainen velikulta ja vilkkusilmä oli jo nuorena miehenä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasiko mammat että Silver oli ollut linnan juhlissa :) ? Oli kehystettynä kutsu kotona. Jyrki kyseli että mistäs moinen, niin Sauli oli ollut jossain skeittitapahtumassa ja jutellut Silverin ja jonkun kaverin kanssa ja olivat sitten saaneet kutsun juhliin. Silver on kyllä jotenkin ihana.
Muistan, kun Silveriä haastateltiin juhlissa. Tiukkaa myötähäpeää. :D Ei varmaan kundi tiennyt, että joutuisi kameroiden eteen, kun ei ollut yhtään harjoitellut sitä perinteistä "veteraanit lotat liibalaaba tärkeä itsenäisyys olen ylpeä kunnioitan nönönöö" -litaniaa.
Höpö höpö. Hyvin se veti.
Hyvä Jyrki. Lisää tällaisia ohjelmia.
Abdi ja retu vois raavaina miehinä mennä vaikka töihin. Tosin somput vähemmän töitä tekee ja retu nyt perus lusmu joita kasvaa väkisin.
Tämä ei ole elävöittänyt vilkasta keskustelua. Oli kyllä parhaita tositv-ohjelmia, jossa ei ollut käsikirjoituksen makua. Tuo nuoriso-ohjaaja on kyllä ihana tyyppi, ei voi tuon enempää oikeaa olla kukaan valinnut. Pernilla sai mulla kyyneleet silmiin, jotenkin niin ihana kehittyminen ja ulkonäkökin muuttui aikuiseksi, ehkä elämäntapojen muututtuakin. Toivottavasti on saanut myös asunnon.
Pernilla ja Silver olivat ihan huippuja kehittyessään valtavasti. Roni oli jo valmiiksi aikuisin, toivottavasti polvi kestää työnteon. Matilla on selvästi jotain persoonassa (asperger?), joka vaikeuttaa sosiaalista toimintaa, mutta toivottavasti löytää itselleen sopivan lokeron. Juliankin lasken onnistujien joukkoon, koska on ainakin aloittanut opinnot (merkonomi) ja toivottavasti jaksaa käydä koulua ja löytää sieltä oman uran.
Mutta ne muut. Abdi selittää ja selittää, mutta mitään tulosta ei tule. Tiia on palannut miehen kanssa yhteen. Jaha. Varmaan sitten alkaa lapsia pukkaamaan, kun ei pää kestä työtä eikä koulua. Siinä hyvä kasvatusympäristö lapsille.
Ja Retu. Miten voi joku olla niin veltto? Varmaan polttelee tai käyttää jotain muuta, mutta miten ihmeessä joku työssäkäyvä nainen jaksaa katsella moista lapamatoa? En pysty ymmärtämään. Jotain velvotteita pitäisi olla työmarkkina/toimeentulotukeen tai millä ny eleleekään. Ei mennyt tapaamisiin. Ei pystynyt olemaan kuin päivän harjoittelussa. Jotenkin tuli mieleen, että tämäntapaisille lusmuille pitäisi olla niin että ne tuet on haettava joka päivä jostain tiskiltä, vähän kuin narkkareiden korvaushoito, eikä anneta tilille suoraan. Niin että olisi pakko nousta sängystä, pakko olla jossain sovittuna aikana, pakotettu rytmi. En usko, että Retusta tulee koskaan tuottavaa yhteiskunnan jäsentä. Parasta on varmaankin se, että tuontapaisilla harvoin on pitkä elinikä.
Ei nyt Retua aleta mollaamaan. Kyllä hän varmaan jotain tekemistä keksii. Jotain rauhallisemman tahtista kuin keittiötyö. Nyt vain ei tahdo olla töitä nuorille. Miksi pitäisi olla tekevinään jotakin, jos ei ole sellaista työtä jolla eläisi.
Kyllä pitää aikuisen ihmisen ottaa vastuu itsestään ja elämästään! Töitähän se Retu olisi saanut kun tapaamiseen olisi edes vaivautunut menemään nuoriso-ohjaajan kanssa. Ihan käsittämätöntä katsoa noin vetelää tyyppiä, saa niin kiehumaan, mutta samalla säälittää... Itse olen myös karusta lähiöstä duunariperheestä, mutta ei tulisi kuuloonkaan jäädä yhteiskunnan kasvatiksi. Puolet ystävistä mennyt päihteiden mukana, itse valinnut toisin ja taistellut tieni korkealle nuoresta iästäni huolimatta. Suomi on maa, jossa mielestäni voi valita, mutta hankalaa kyllä menestyä jos ei ole ympärillä minkäänlaista tukiverkostoa... Retua en kyllä kadehdi ja kokee varmasti syvällä sisimmässään itsensä aivan luuseriksi. Kun nainen ei jaksa enää elättää ja katsoa vierestä tätä lapamatoa niin jääkö elämään mitään sisältöä? SUUTUTTAA JA SURETTAA!!!
*Siis Retu oli jättänyt saapumatta.