Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsooko muut tätä Sukulan suojatit - sarjaa? Kommentoidaan tähän.

Vierailija
28.09.2016 |

Voi noita nuoria. Sukula ällöttää mua, mutta aion katsoa.

Kommentit (403)

Vierailija
341/403 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietittiin samaa... Oiskohan silverillä kiinnostus ja taidot enemmän tarjoilupuoleen ravintola-alalla?

Saikohan Roni sushipaikasta jo töitä :)

Nähdään syksyllä viittasi kyllä siihen, tai sitten voi olla tuossa vaiheessa jo sovittu oppisopimus sinne. Hyviä kyllä teki, vaikka oli alkuun epävarma itsestään, eikös se Roni ollut, joka vertaili itseään muihin? 

Pernillalla tuntuu, että äänikin on muuttunut aikuisemmaksi. Jotenkin sellainen itsevarmuus on löytynyt.

Vierailija
342/403 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Julialle taphtui? Näin vain lopun ja oli jo poissa jaksosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/403 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä Julialle taphtui? Näin vain lopun ja oli jo poissa jaksosta.

Oli jättänyt tulematta töihin ilmottamatta. Ei päässyt harjoittelua läpi, koska oli aivan liikaa poissaoloja. Sanoi syyksi ystävän kuoleman. Mutta työnantaja oli sitä mieltä, että jos hän olisi kertonut tästä, niin tilanteeseen olisi voitu hakea ratkaisua mutta ilmoittamatta jättäminen, niin automaattinen keskeytys.

Vierailija
344/403 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni joku kirjoittaja ketjussa aiemmin mainitsi, että Silver oli ollut kirjoittajan käynnillä tarjoilijana Rosterissa.

Pernillalle unohdettu sanoa, ettei kannata laittaa raitavaatteita kuvauksiin? :>

Vierailija
345/403 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty ymmärtämään tätä kaikkien keskeyttäjien kohdalla ilmennyttä ongelmaa, että ei vaan mennä töihin eikä edes ilmoiteta tai olla tavoitettavissa, jos työpaikalta soitetaan. Jotenkin sitä on itse aikanaan niin oppinut siihen, että AINA ilmoitetaan, jos tulee jotain esteitä tai edes on myöhässä, ja ne syyt ja esteet pitää olla vakavia eikä mitään "pelasin yön enkä jaksanut herätä". Ei olisi omassa nuoruudessa tullut mieleenkään jättää työpäivää väliin ja olla ilmoittamatta, eikä tulisi vieläkään.

Retu ja heti alkuun kesken jättänyt Tiia (vai Tia) ovat kyllä melko menetetyn oloisia tapauksia. Tällä Julialla näytti jo hyvältä, mutta ihmeesti heitti sitten kuitenkin kesken. Vaikka onkin jo täysi-ikäinen, tällaisissa voisi auttaa sellainen puuttuva nuorisotyö, jossa heti poissaolon ilmaannuttua nuorisotyöntekijä menisi ihan kotiin asti katsomaan mistä on kyse ja patistamaan töihin. Miksi esimerkiksi tässä sarjassa mukana oleva nuorisotyöntekijä ei niin tehnyt, kun sellainen kerran mukana on? Kuuluisi mielestäni tehtäviinsä. Ei varmaan tiennyt, kun tuntui Jyrkillekin tulevan yllärinä - miksi, työnantaja ei ilmoittanut heti kun poissaoloja alkaa tulla eikä tavoiteta? Olisi voitu ehkä pelastaa vielä mukaan.

Näillä lopuilla on vielä mahdollisuus, jos ei esimerkiksi Matti(?) nyt sitten jätä masennuskautena kesken. Toivottavasti on hoitokontaktissa. Pernilla vaikuttaa lahjakkaimmalta ja toivottavasti pääsee elämässä eteenpäin ja vahvistuu.

Vierailija
346/403 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti nuo vielä mukana olevat ainakin näyttävät yrittävän joten hieno homma siinä mielessä.

Ei tuo hommat kesken jättävä nuori ole mikään uusi ilmiö. Niitä on ollut ennenkin nettiä ja tietokonepelejä. Aiemmin vaan porukka veti kaljaa ja jätti saapumatta töihin tai ilmoittamatta.

En tiedä mitä noille voisi tai pitäisi tehdä. Jotenkin ihminen pitäisi saada itse haluamaan muutosta niin paljon että sen myös tekisi mutta ihmistä ei voi oikeasti ulkopuolelta pakottaa muuttumaan. Pakotus eli "motivointi" kuten työkkärissä sanottaisiin saattaa pikemminkin ajaa tuollaisen entistä syvemmälle kuoreensa puolustusasemiin. Moralisointi ja syyllistämien ei auta yhtään sen enempää.

Vierailija
347/403 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

!!! JUONIPALJASTUS !!!

Kävin uteliaisuuttani katsomassa, josko jäljellä olevat nuoret löytyisivät Facebookista ja tätä kautta saisi osviittaa siitä, mitä heille nykyään kuuluu. Ilokseni sain huomata, että kaikki neljä olivat löytäneet työpaikan/oppisopimuspaikan. Kuinka iloiseksi tulinkaan heidän puolestaan! :)

Vierailija
348/403 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ohjelma on mukaansa tempaava ja kiinnostava. Sukula suhtautuu nuoriin suorasukaisesti eikä lässytä ja silittele silkkihanskoilla. Olen jäänyt koukkuun kyseiseen ohjelmaan. Työelämä ei ole  puiden halaamista vaan TYÖTÄ.  Elämä on yhtä aaltoliikettä ja liian moni jää sinne pohjalle makaamaan, odottelemaan ihmettä tai lottovoittoa kuten Retu. Vain yrittämällä voi onnistua. Sääliksi käy nykynuoret jotka ovat tottuneet joutilaaseen elämään mistään ponnistelematta.

Vierailija
349/403 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää Sukulan yliopistin läpikäyneet paljastetaan siinä kuvassa, missä Jyrki seisoo etualalla rappukäytävässä (?) ja nuoret sitten sijoitettu hänen "taakseen". Tia jää lähes kokonaan Jyrkin taakse piiloon, eli eka dropout. Julia viimeinen suuri pettymys myös jää lähes Jyrkin taakse.

Roni, Pernilla, Silver ja Matti ovat selkeesti etualalla. Sitä seurasin jo ensimmäisestä jaksosta, että saas nähdä jääkö noi jäljelle? No, jäi.

Mietin vaan, että onko se kuvattu silloin alussa Kontulassa ekaa jaksoa kuvatessa. :D Aika moinen sattuma olis.

Julian ja Retun lopettamisesta. Nää nuoret on tottuneet, ettei he ole mitään. Mistään ei muka tarvii kantaa vastuuta, voi vaan olla ja jättää tekemättä. Se on helppoa olla paska ja muut tekee päätökset puolesta. Eli siis antaa tässä tapauksessa potkut.

Julia oli paljon kauniimpi ilman niitä kammottavia tekoripsiä.

Miksei Silver tehnyt ruokaa? Oliko se Rosterissa vaan kiireblokkaajana(tiedän, että on nyt vakkari), eihän sieltä kuvattu pätkiäkään. Pääasia on, että nuori herra on tyytyväinen ja kääntänyt elämänsä kulun.

Mun mielestä Jyrki oli liian tuttavallinen, kun Pernillaa halaili ja suukotti päälaelle. Mulle jäi "likainen" katku siitä. Vaikka Pernilla näytti olevan, että asia ok, eikä mitään pikkutyttömäistä ihastumista siitä näkynyt. Hyvä niin. Tää on varmasti vaan mun päässä. Mutta en tykkäis, jos pomo tulis noin iholle.

Meillä Pernilla ja Jyrkikin lentäis ulos keittiöstä. Niiden tukat roikkuu liikaa kasvoilla - ruuan päällä.

Matti on mielenkiintoinen tyyppi. Todella itsekriittinen ja analyyttinen. Tietää missä menee ja miten menee. "yritän olla normaali" Mä näen paljon itseäni.

Ronille oli mahtava puhe sieltä Hanko sushista. "kun olet hiljaa ja kuuntelet" :D Ihanasti osas jannu itelleen nauraa.

Saihan tuossa edes neljän nuoren elämä järjestymään paremmin. Se vaatii paljon tulla myöntämään kameroiden eteen, että olen luuseri. Eikun elämä nosteeseen. Neljä on paremmin kuin ei mitään. Turhaan Jyrki siitä itseään ruoski, että vain neljä pääsi maaliin. Siellähän oli ihmisiä vastassa, joilla omat mielipiteet, kaikkea risaa ei voi korjata.

Meinaakohan Jyrki toista kautta lähteä filmaamaan?

Vierailija
350/403 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roni nyt on vähän eri sarjassa. On selvästi järkevä tyyppi - hänellä on ammattikin ja hänellähän on ongelmiin erilainen syy kuin muilla, koska toipuu onnettomuudesta. Selkeästi sosiaalinen tapaus. Roni on itse asiassa aika tyypillinen työttömien edustaja, joka ei jostain syystä pysty toimimaan entisessä ammatissaan ja on töissä kyllä tolkku, kun vain töitä saa. 

Silver ei ehkä ole keittiössä ollut omimmillaan, mutta onhan se hieno homma, että on löytynyt tarjoilijan paikka. Ihan hyvä, että muitakin ammatteja nuorille löytyi. Tämä on mielestäni yksi parhaista tosi-tv-ohjelmista, mitä on ollut. Toivottavasti tulisi toinekin kausi. Mielestäni kun ottaa taustat huomioon, 50 % työllistymisaste on aika hyvä. Pernillankin tausta on aika rankka, joten aika mahtava kehittyminen. Matilla saattaa olla vähän aspergerpiirteitä. Noita masennuskausia saattaa tulla siinä vaiheessa, kun joku juttu on loppumassa, eikä vielä tiedä tulevasta. Jos saa töitä lievässä vaiheessa, tulevaisuus voi näyttää hyvältä. 

Vierailija
351/403 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuisessa esittelyssä sanotaan näin: 

”Ohjelma näyttää polun alkupään. Nuoret tutustuvat alaan ja löytävät oman mukavuusalueensa, johon sitten lähtevät syventymään”, sanoo Sukula.

”Etsimme yhdessä nuorten vahvuudet. En lähde pakottamaan ihmistä keittiöön, jos harjoittelujakso osoittaa, ettei hänestä siihen ole. Joku sosiaalisesti lahjakas nuori voi sen sijaan päätyä vaikka salin puolelle tarjoilemaan”, sanoo Sukula

Lähde: http://www.hs.fi/ruoka/a1456112924194

Vierailija
352/403 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä oli kiva katsoa näitä neljää nuorta tekemässä ruokaa tai kattamassa (silver). Jokainen onnistui tosi hyvin tehtävässä! Erityisesti iloitsin Ronin sushin teosta, koska italiassa oli vähän huolissaan pärjääkö ja oppiiko tarpeeksi nopeasti. Ihana tietää, että Jyrki oli onnistunut löytämään hänelle oikein sopivan paikan, missä pomon kanssa selkeästi tulevat hyvin juttuun :D

Pernillasta ja Silveristä tiesin ja uskoin, että he pärjää ja handlaa homman hienosti vaikka jännittää ja stressaa. Matinkin ruuanlaittotaitoon luotin ja onneksi onnistui nappiin, paremmin kuin mitä hän itse uskalsi myöntää tai uskoa. Toivottavasti hän on päässyt sisään työporukkaan, kun vähän heräsi huoli viime jaksot katsottuani. Hän on niin huolellinen ja tarkka, varmaan perfektionisti ettei tyydy kuin erinomaiseen.

Tsemppiä teille Matti, Pernilla, Roni ja Silver, jos tällä palstalla luette! :)

Vierailija
353/403 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan toivon, että Pernilla lukisikin näitä. Onhan täällä muutama asiatonkin viesti, mutta täällä hän on saanut kovasti kehuja, mitä paitsi on lapsena jäänyt. Jos luet, älä välitä asiattomuuksista, sinusta tykätään ja ohjelman facebook-sivuilla Pernilla onkin kommentoinut jotain, eli niitä ainakin lukee. 

Vierailija
354/403 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas tuli jotenkin niin hyvä mieli siitä, kun Jyrki rohkaisi Pernillaa ja kannusti kun itseluottamus taas horjui. Joskus lämmin halaus on enemmän kun kaikki sanat. Muutenkin upea muutos Pernillassa! Se into joka hehkuu hänestä ja tosi paljon lisääntynyt itsevarmuus - pikku hiljaa hän on käsittänyt että hei mä handlaan tämän.

Toivon todella kaikkea hyvää nuorille, upeaa että he ovat saaneet uuden suunnan elämälleen. Jyrkiltä ja ohjelman tiimiltä hieno tulos jos yksikin sohvankuluttaja sosiaalituilla elämjäjä saadaan jaloilleen.

Vierailija
355/403 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pernilla pääsee vielä pitkälle kun vaan pitää oikean kurssin tiukasti nyt. Huomaa joo kuinka hän on saanut ihan erilaisen ryhdin, katsoo selkä suorassa suoraan eteen ja puhuu selvästi eikä enää piipitä ja pälyile. Toivottavasti huono seura ei saa hyvää alkua lässähtämään.

En aluksi innostunut ajatuksesta että Jyrki ohjaa nuoria, mutta nyt olen huomannut että hän on itse asiassa tosi hyvä tähän ohjelmaan. Sopivan rosoinen ja suora persoona, mutta tarvittaessa tosi inhimillinen ja empaattinen.

Vierailija
356/403 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa. Ootte lukenu liikaa Harlequin-kirjoja kun näitte jotain pervoa Jyrkin ja Pernillan halauksessa... -_- Joissain asiossa on menty pelottavan ääripäähän, kun kaksi ihmistä ei voi koskeakaan toisiaan, ilman että joku heiluttaa ahdistelija-korttia. Vakava asia, kyllä, mutta turhasta huutelu tympii.

Vierailija
357/403 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silver kommentoinut nyt ohjelmaa omilla avoimilla Face-sivuillaan, samoin muut. Liikaa kuulemma keskitytty draamaan ja epäonnistumisiin ja näinhän se varmastikin tositeeveessä onkin :( 

Vierailija
358/403 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää, tälle nykynuorisolle! Tulee vielä ankeat ajat teille!

Vierailija
359/403 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdettähän tämä on eikä mikään dokumentti..

Vierailija
360/403 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan mietin että tarvitseeko kaikkien painaa pitkää päivää porvarin ikeessä? Ei minun mielestäni siinä Retun hommassa mitään vikaa ole, yöllä pelaaminen on tosi jees.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi