Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katsooko muut tätä Sukulan suojatit - sarjaa? Kommentoidaan tähän.

Vierailija
28.09.2016 |

Voi noita nuoria. Sukula ällöttää mua, mutta aion katsoa.

Kommentit (403)

Vierailija
241/403 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moniko on jo lopettanut?

Tähän mennessä yksi. Totesi 2. jakson alussa, että lopettaa ohjelmassa olevien ihmisten takia ja koska ei halua olla tv:ssä.

Vierailija
242/403 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukula latistaa vain joidenkin nuorten heikkoa itsetuntoa entisestään. Sukulassa itsessään on kyllä hyvin vahvasti sellaisia kiusaajan piirteitä. Sukula ei ilmeistä päätellen oikein olisi jaksanut kuunnella ammatti-ihmisen mielipiteitä nuorten tilanteista versus Sukulan opit. Ei se, että itse on jotakin kokenut tee vielä ihmisestä ammattilaista kohtaamaan toisten ihmisten samanlaisia ongelmia. Vertaistukiryhmiä monenlaisiin asioihin on paljon, mutta ei se takaa sitä, että siellä aina osattaisiin kohdata yksilön ongelmat valitettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/403 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todella, että jokainen noista erilaisista nuorista löytää sen oman jutun ja hyvän suunnan elämälleen. Tämä yhteiskunta kärsii syrjäytymisen takia.

Vierailija
244/403 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin jaksso oli surullista katsottavaa. Ensinnäkin Sukula vastuutti nuoret heti aamusta alkaen omasta huonotuulisuudestaan.

Kuitenkaan työelämässä kukaan, edes pomo, ei voi ilmoitusasiana möläyttää työkavereille, että tänään pidätte turpanne kiinni, mä oon huonolla tuulella. Jokainen joutuu kamppailemaan oman huonon tuulensa kanssa ihan itse, muuta työyhteisöä ei voi valjastaa palvomaan toisen tunnetiloja.

Tämä oli erityinen virhe siksikin, että todennäköisesti nimenomaan huonoista oloista lähteneen nuoret ovat jo pienestä pitäen kuulleet samaa kotonaan, eli joutuneet myötäilemään toisten tunnetiloja. Ja samalla heidän suurin ongelmansa on juuri se, etteivät itse osaa käsitellä omia tunnetilojaan ilman, että antavat sen vaikuttaa myös muihin.

Sukula toimi tässä siis juuri kuten keskenkasvuinen kersa, jolla nyt vaan sattuu olemaan muihin nähden hieman enemmän valtaa, tyyliin "koska olen huonolla tuulella, niin te saatte kärsiä, jos satun flippaamaan!"

Toinen juttu mitä en ymmärrä on Sukulan lasten rooli ohjelmassa. Kaltoinkohdellut nuoret paistelevat iskän pikkuprinsessoille lättyjä ja iskä samalla hakkua naputtaa nuoria samalla kun prinsessat toimuvat makutuomareina. Mikä tarkoitus tällä on? Onko tarkoitus alleviivata nuorten kurjaa lapsuutta tuomalla Sukulan omat hemmotellut kultamussukat framille? Vai mitä helvettiä?

Vierailija
245/403 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
246/403 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukula latistaa vain joidenkin nuorten heikkoa itsetuntoa entisestään. Sukulassa itsessään on kyllä hyvin vahvasti sellaisia kiusaajan piirteitä. Sukula ei ilmeistä päätellen oikein olisi jaksanut kuunnella ammatti-ihmisen mielipiteitä nuorten tilanteista versus Sukulan opit. Ei se, että itse on jotakin kokenut tee vielä ihmisestä ammattilaista kohtaamaan toisten ihmisten samanlaisia ongelmia. Vertaistukiryhmiä monenlaisiin asioihin on paljon, mutta ei se takaa sitä, että siellä aina osattaisiin kohdata yksilön ongelmat valitettavasti.

Joskus ne "samaa kokeneet" ovat toisilleen niitä häijyimpiä.

Kun minä olen selvinnyt, niin mikä on tekosyysi ette sinä selviä? -ajatelma on tässä aika kuvaava.

Kun hommat vaan ei ole niin yksinkertaisia. Paskassakin lapsuudessa se yksi turvallinen aikuinen (esim. opettaja) voi olla avaintekijä sille, että nuori selviää. Jos sitä yhtäkään ei ole, niin huonompi tilanne.

Vierailija
247/403 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää Silver on sitten jotenkin oksettava tyyppi, suorastaan pelottavan näkönen. Hyi olkoon!

Vierailija
248/403 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinan opetus? kirjoitti:

Viimeisin jaksso oli surullista katsottavaa. Ensinnäkin Sukula vastuutti nuoret heti aamusta alkaen omasta huonotuulisuudestaan.

Kuitenkaan työelämässä kukaan, edes pomo, ei voi ilmoitusasiana möläyttää työkavereille, että tänään pidätte turpanne kiinni, mä oon huonolla tuulella. Jokainen joutuu kamppailemaan oman huonon tuulensa kanssa ihan itse, muuta työyhteisöä ei voi valjastaa palvomaan toisen tunnetiloja.

Tämä oli erityinen virhe siksikin, että todennäköisesti nimenomaan huonoista oloista lähteneen nuoret ovat jo pienestä pitäen kuulleet samaa kotonaan, eli joutuneet myötäilemään toisten tunnetiloja. Ja samalla heidän suurin ongelmansa on juuri se, etteivät itse osaa käsitellä omia tunnetilojaan ilman, että antavat sen vaikuttaa myös muihin.

Sukula toimi tässä siis juuri kuten keskenkasvuinen kersa, jolla nyt vaan sattuu olemaan muihin nähden hieman enemmän valtaa, tyyliin "koska olen huonolla tuulella, niin te saatte kärsiä, jos satun flippaamaan!"

Toinen juttu mitä en ymmärrä on Sukulan lasten rooli ohjelmassa. Kaltoinkohdellut nuoret paistelevat iskän pikkuprinsessoille lättyjä ja iskä samalla hakkua naputtaa nuoria samalla kun prinsessat toimuvat makutuomareina. Mikä tarkoitus tällä on? Onko tarkoitus alleviivata nuorten kurjaa lapsuutta tuomalla Sukulan omat hemmotellut kultamussukat framille? Vai mitä helvettiä?

Samaa mieltä, paitsi siinä

asiassa ettemme toisaalta tiedä mitä näiden nuorten menneisyydessä on. On heitä, jotka kärsii lapsuuden traumoista mutta myös heitä, jotka omalla perseilyllään ovat pilanneet kaiken. On paljon nuoria, jotka syrjäytyy vaikka lähtökohtaisesti se perhe olisi kannustava ja ns.'Normaali

Vierailija
249/403 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, taas mennään. Lupaava alku kun kertojaääni kertoo, että "Jyrkin kärsivällisyyttä koitellaan".

Vierailija
250/403 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukula kieltää kiukuttelemasta sen jälkeen kun on itse kiukutellut. Ihailtavaa logiikkaa!

Vierailija
251/403 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäpä sen sanoit. Siellä pojat nyt kantavat prinsessojen koulureppuja-ja kasseja kouluun. Kyllä noista nuorista vielä hyviä palvelijoita saadaan tuolle wannabe-paremmalle väelle.

Vierailija
252/403 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäpä sen sanoit. Siellä pojat nyt kantavat prinsessojen koulureppuja-ja kasseja kouluun. Kyllä noista nuorista vielä hyviä palvelijoita saadaan tuolle wannabe-paremmalle väelle.

Downton Abbey.

Vierailija
253/403 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamisen jäljet näkyvät, sekä kiusatuilla että kiusaajilla menee heikosti elämässä.

T. Erkkaope

Vierailija
254/403 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et selvästikään tunne ravintolamaailmaa yhtään. Jos sinne mielii, on kestettävä juuri tuollaista, että mesu on tänään pahalla päälä, turvat on pidettävä tukossa.

Ihan esimerkkinä maailman parhaan ravintolan Noman Rene Redzep on käytännössä ihan raivohullu jätkä. Huutaa, paiskoo, räyhää. Ja sinne jonotetaan _palkattomaan_ harjoitteluun. Tulijoita on enemmän kuin voivat ikinä ottaa.

Vierailija
255/403 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abdi puhuu kuin räppäisi, pää keinuu puolelta toiselle, puhe menee rytmissä ja kädet tekee kliseemäisiä mooveja.

Vierailija
256/403 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaamisen jäljet näkyvät, sekä kiusatuilla että kiusaajilla menee heikosti elämässä.

T. Erkkaope

Niin kuin nyt vaikka Sukulalla tai Stubbilla?

Vierailija
257/403 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Erkkaope

Niin kuin nyt vaikka Sukulalla tai Stubbilla?

Poikkeuksia toki aina löytyy. Kuitenkin tutkimusten mukaan etenkin kiusaajat pärjäävät heikosti elämässä.

T. Erkkaope

Vierailija
258/403 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, taas mennään. Lupaava alku kun kertojaääni kertoo, että "Jyrkin kärsivällisyyttä koitellaan".

Mutta hyvinhän se sitten meni!

Vierailija
259/403 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pernillan posket näyttää siltä että oksentelu on käynyt tutuksi :(

Vierailija
260/403 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta Jyrki on jotenkin hellyyttävä <3