Katsooko muut tätä Sukulan suojatit - sarjaa? Kommentoidaan tähän.
Voi noita nuoria. Sukula ällöttää mua, mutta aion katsoa.
Kommentit (403)
Tahatonta komiikkaa tuon yhden jampan "Oxford university"-huppari.
Ensin niiden käskettiin laittaa sellaista arkiruokaa mitä ne itse normaalisti syö. Sieltä tuli roiskeläpän lämmitystä ja nakkikastiketta. Seuraavaksi Sukula julistaa kuinka nyt on hänen vuoronsa laittaa normaalia arkiruokaa jota hänen perheenesä syö. Sieltä tulee kolmen ruokalajin päivällinen fenkoleineen jota osallistujat ei edes osaa tavata (siis sitä fenkolia). Aika ylimielistä.
Vierailija kirjoitti:
Ensin niiden käskettiin laittaa sellaista arkiruokaa mitä ne itse normaalisti syö. Sieltä tuli roiskeläpän lämmitystä ja nakkikastiketta. Seuraavaksi Sukula julistaa kuinka nyt on hänen vuoronsa laittaa normaalia arkiruokaa jota hänen perheenesä syö. Sieltä tulee kolmen ruokalajin päivällinen fenkoleineen jota osallistujat ei edes osaa tavata (siis sitä fenkolia). Aika ylimielistä.
Sitten kun ne maisteli sitä Sukulan tekemää risottoa ja yksi jannu kysyi, että eikö riisin pitäisi olla kypsempää, Sukulan vastaus on lyhyt "ei, tää on hyvä näin" tjsp. Tuossa jos olisi ollut yhtään pedagogista silmää, olisi voinut vastata pidemmin ja kivemmin ja näin "palkita" jannun orastava mielenkiinto ruuanlaittoa kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keiden nuorten veikkaatte häippäsevän? Tästähän ottaa hatkat lähes puolet.
Veikkaan, että se pullukka on yksi joka häippää. Jos ei 9 vuoteen ole tehnyt mitään ja 25-vuotiaana ei ole edes yläkoulun päättötodistusta, niin tuskin se Sukulan lässytys enää mitään pelastaa.
No niin, pullukka lähti jo ovet paukkuen poraamaan kun muut laittoivat ruokaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun ne maisteli sitä Sukulan tekemää risottoa ja yksi jannu kysyi, että eikö riisin pitäisi olla kypsempää, Sukulan vastaus on lyhyt "ei, tää on hyvä näin" tjsp. Tuossa jos olisi ollut yhtään pedagogista silmää, olisi voinut vastata pidemmin ja kivemmin ja näin "palkita" jannun orastava mielenkiinto ruuanlaittoa kohtaan.
Sukula mokasi tilaisuuden rohkaista.
Sukula vois kysyy niiltä nuoriltakin, eikä vaan "tiätsä fenkoli tiätsä tällasta eiku tää on just sopivaa, ja sit mennää italiaa mun asunnolle tiätsä ja nyt sit jatkossa jos tulee riitaa ja tiätsä jokaisel on oikeus omaan mielipiteeseen paitsi jos puhutte mun keittämäst riisist"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukula mokasi tilaisuuden rohkaista.
Kyllä. Tuossa tilanteessa lyttäsi ehkä porukan arimman ihmisen.
No niin niitä veikkauksia ketkä lähtee.
Tässä oma villi veikkaus, saa nähdä osuuko yksikään oikeaan.
Toki toivoisi ettei kukaan heittäisi hukkaan näin hienoa tilaisuutta.
Eivt taida edes käsittää mibkä mahdollisuuden saavat- työpaikkaa tuodaan tarjottimella nenän eteen.
Tuo peruskoulun keskenjättänyt tippuu kyllä ensimmäisenä. Valitettavasti ei ole riittävää kypyyttä kohdata ihan arkiasioita ja itseänsä.
Adbi lopettaa myös- Vastuunkanto hakoteillä.
Sitten lopttaa se vaalea jannu joka sano, ettei ravintolatyö ole oikein hänen juttunsa. Miksi ihmeessä haki edes koko ohjelmaan ?
Neljännestä tippujasta ei hajuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Sukula vois kysyy niiltä nuoriltakin, eikä vaan "tiätsä fenkoli tiätsä tällasta eiku tää on just sopivaa, ja sit mennää italiaa mun asunnolle tiätsä ja nyt sit jatkossa jos tulee riitaa ja tiätsä jokaisel on oikeus omaan mielipiteeseen paitsi jos puhutte mun keittämäst riisist"
:'D
Vierailija kirjoitti:
Ylimielistä ??
Eikös tuo ollut ihan arkista ja näinhän asia on.
Olisko Sukulan pitänyt laittaa makaroilaatikkoa ettei tule toisille paha mieli?
Eipä tuon arkisempaa settiä olisi oikien voinut laittaa.
Alkupalana perus salatti eikä jälkiruakanakaan mitään makeaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä sosioekonomisessa ryhmässä josta nuo nuoret tulevat. Minusta tuo on (edelleen) ylimielistä kontekstia ajatellen.
Siis oliko tuon yhden nimi oikeasti Silver vai oliko itse vaihtanut siihen? En nähnyt alusta asti.
Aivan käsittämätöntä, että 24-vuotias ihminen poistuu ovet paukkuen ja kiroillen siksi, että oli eri mieltä jonkun kanssa ja se toinen oli jankuttanut ärsyttävästi! Huh huh. Minä saisin paukutella ovia ja kiukutella päivittäin työpaikalla noilla kriteereillä! Kassalipas kiinni ja ikkunalasit helisten kotimatkalle :D kuinka vieraantunut voi olla todellisuudesta.
Hullua on myös se, että olen saman ikäinen, ja olen ollut töissä (kokoaikaisena ja opintojen ohella) jo kuusi vuotta. Ja toinen vasta aloittaa. Tai ainakin yrittää.
Toivon kyllä tsemppiä näille kaikille. Jospa löytäisivät sen oman potentiaalinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä sosioekonomisessa ryhmässä josta nuo nuoret tulevat. Minusta tuo on (edelleen) ylimielistä kontekstia ajatellen.
Olen samaa mieltä. Ei köyhissä perheissä syödä noin "hienoa" ruokaa
Paksukainen ei jatka. Ei mitään sietoa arjelle, rutiineille ja ryhmässä toimimiselle. 9 vuotta kotona ilman että on ikinä ollut töissä... menetetty tapaus. Ei tule koskaan pääsemään työelämään.
Sietää taas olla itse iloinen omasta elämästä tuon ohjelman jälkeen...
Vaikea kyllä uskoa tuota Tiaa 24-vuotiaaksi, käytös on kuin pahimmassa murrosiässä. Yleensä tuohon ikään mennessä on jo ehtinyt aikuistua. Melko varmasti lähtee porukasta kesken, pää ei vain kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kyllä uskoa tuota Tiaa 24-vuotiaaksi, käytös on kuin pahimmassa murrosiässä. Yleensä tuohon ikään mennessä on jo ehtinyt aikuistua. Melko varmasti lähtee porukasta kesken, pää ei vain kestä.
No jos koulu on jäänyt 15-vuotiaana kesken ja sen jälkeen on keskittynyt lähinnä kotona hengaamiseen, ei mikään ihmekään ettei minkäänlaista aikuistumista ole päässyt tapahtumaan kun ei ole tullut niitä aikuistumisen eri askelia ja vastuuta (opinnot, työ jne).
Ei ole erityisesti kiinnostunut ravintola-alasta.
Jyrki Sukula on ponnistanut ravintolamaailman huipulle peruskoulupohjalta. Koulu ei juuri kiinnostanut Hyrylän poikaa, eivätkä tulevaisuuden näkymät olleet järin ruusuisia. 15-vuotiaana Jyrki onnekseen ajautui sellaisten ravintola-alan ammattilaisten huomaan, jotka antoivat pojalle mahdollisuuden ja ohjasivat oikeaan suuntaan. Nyt on Jyrkin vuoro auttaa muita ja laittaa hyvä kiertämään!
Alkaako usko oman alan löytymiseen loppua? Tuntuuko, että et ole saanut riittävästi tukea läheisiltäsi?
Etsimme 17-25-vuotiaita nuoria, jotka eivät vielä ole löytäneet suuntaansa opiskelujen tai työn parista. Jyrki Sukula antaa kahdeksalle nuorelle peruskoulutuksen ravintola-alan töihin ja lopuksi auttaa heitä löytämään työpaikan huippuammattilaisten ohjauksessa.
Nuorten opiskelusta ja työhön oppimisesta kuvataan Nelosella esitettävä ohjelmasarja. Kuvaukset ja työharjoittelut sijoittuvat huhtikuun ja elokuun väliseen aikaan. Etsimme nuoria, joilla ei ole vakituista työ- tai opiskelupaikkaa. Projekti toteutetaan yhteistyössä Helsingin nuorisoasiainkeskuksen kanssa.
http://www.nelonen.fi/uutiset/viihde/2105858-hei-nuori-ihminen-vailla-p…