Missä ovat medium-mallit?
Sellaiset normaalipainoiset mallit, eivät tikkulaihat tai plus-kokoiset. En halua jotain läskiä matruunaa julistamaan ruumispositiivisuutta, sillä en pidä lihavaa naista yhtään sen parempana esikuvana kuin tikkulaihaakaan.
Kommentit (6)
Jossakin Hobbyhallin mainoskuvastoissa tosiaan. Perus mainosmalleilta nyt ei vaadita mitään kovin hoikkaa vartta. En ymmärrä sitä ihme vinkumista, että "catwalk mallit on liian laihoja". Sellaista se on; jos haluat alalle, täytyy olla laiha ja omaksua elintavat, joilla pitää laihuutta terveellisesti yllä. Uskokaa tai älkää - se on ihan mahdollista. Itse todellakin mielummin katselen niitä laihoja upeita olentoja, jotka on kuin toisesta maailmasta kuin jotain tavistallaajia. Kyllä laihuus (sanotaanko painoindeksi 15-18) vaan on visuaalisesti silmää miellyttävää. Niin moni näyttää siinä paljossa paljon freesimmältä, uniikimmalta, nuoremmalta... kaikin tavoin paremmalta.
Heitä kutsutaan XL-malleiksi. Enkä nyt puhu mistään Tess Hollidaysta, vai mitä noita on, vaan "perus-XL -malleista".
Vierailija kirjoitti:
Heitä kutsutaan XL-malleiksi. Enkä nyt puhu mistään Tess Hollidaysta, vai mitä noita on, vaan "perus-XL -malleista".
http://www.hm.com/fi/product/37784?article=37784-C
Onhan esim. tuo Menkkahaukan matami nyt isompi kuin M, varmasti tuon XL. Tess Holliday onkin sitten useamman X:n malli...
Eikös (mainos)mallien pääasiallinen tehtävä ole esitellä vaatteita? Mielellään tosiaan näkisi, miten tietty vaate istuu ja miltä se näyttää normaalipainoisen (medium) kokoisen päällä koossa m-l. Ikävä kyllä, suurin osa naisista edustaa juuri tätä kokoluokkaa eikä xxs-xxl kokoja. Mitä se minua kuluttajana ja potentiaalisena ostajana hyödyttää, jos näen jonkun vaatteen tikkulaihan tai ylilihavan päällä, koska en itsekään noihin kumpaakaan kategoriaan kuulu? Miksi on vaan ne ääripäät eikä mitään siltä väliltä?
Niillä, ketkä on dislikettäny tota mun edellistä kommenttia, ei ole minkäännäköistä visuaalista silmää.
Anttilan kataloogissa. RIP.