Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minusta on tullut työttömyyden myötä passiivinen laiskimus

Vierailija
28.09.2016 |

Laiska olen ollut aina, mutta tämä työttömyys pahensi sitä. Jäin siis kesän lopussa työttömäksi ja ajattelin, että nyt sitten on aikaa tehdä vaikka mitä. Noh, mitään en saa aikaan. Työhakemuksia saan kirjoitettua, mutta muuten makaan sohvalla ja selaan nettiä. Koti näyttää ihan hirveältä ja kaupassa käyminenkin on niin raskasta. Olen säälittävä. Nyt pitäisi laittaa pyykit koneeseen, mutta en vain jaksaisi. :(

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minustakin, vaikka pyykit pesinkin eilen ja nyt on soppa hellalla. Aikaisemmin oli liikenteessä 14-16 tuntia päivässä. Nyt menee 14 tuntia sohvalla.

Vierailija
2/37 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla, mut ei se työttömyydestäni johdu. Välillä on sellasia aikakausia ettei mikään huvita, kauppaan kans pitäis mennä mutta ei vaan saa  jotenkin aikaseks lähtee sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unirytmikin on päin peetä, kun tykkään nukkua pitkään. En näe kyllä järkeä nousta aikaisin jos ei ole mitään menoja. Ap

Vierailija
4/37 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Työttömyys passivoittaa ihan kamalasti ja varsinkin, jos ei ole ketään kaveria päivisin, jonka kanssa vaikka kahvitella tai käydä kävelyllä tai ihan mitä vaan. 

Vierailija
5/37 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Eka vuosi meni touhutessa kaikkea innoissaan kun on viimein aikaa. Tämän toisen työttömyysvuoden olenkin käyttänyt sohvalla. Yritän edelleen opiskella ja käydä lenkillä mutta se mikä oli viime vuonna hauskaa, on nyt raskasta ja vastenmielistä.

Vierailija
6/37 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Ei edes töitä huvita tehdä. Ainut mitää huvittaa tehdä, on roikkua täällä ja valittaa pienevistä tuista. En jaksa poimia edes litraa puolukoita. Olen luuseri.. Voi kun valtio lopettaisi tukien maksamisen, niin alkaisi elämä uudestaan. Olisi pakko mennä töihin ansaitsemaan oma elantonsa - niin kuin ennen vanhaan. Nyt olen vain katkeroitunut ja väsynyt kyynikko, jolla ei ole edes lokin verran arvo. Siitäkin on sentään jotain hyötyä, kun lannoittaa kakallaan luontoa. 

Vierailija
7/37 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi työtön kans, joka voi samaistua. Olen tahtomattani liusunut asenteeseen että ei jaksa stressata ja kyllä huomennakin ehtii.

Toisaalta viime talvena meinasin tulla hulluksi kun stressasin työttömyyttäni niin paljon. Kesän olin töissä nollatunti sopimuksella ja se opetti että en enää moiseen suostu, mielummin olen työttömänä kun teen kuutena päivänä viikossa 3-4 tunnin vuoroja paskaduunia. Toivottavasti pääsen ensi vuonna kouluun.

Vierailija
8/37 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin pyykit koneeseen. Nyt voinkin lusmuta taas loppupäivän. :D

Vierailija
9/37 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut aina aika passiivinen laiskimus. Laiskuus väistyy vain silloin, kun tekeminen on jotain mieluisaa. Minusta näin on aika mukavaa. :)

Vierailija
10/37 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi. Laiska ja sen lisäksi masentunut. Työhakemusten kanssa on vähän niin ja näin, jaksan niihin kyllä panostaa mutta aika arvoton olo tulee, kun niistä ei mitään kuulu takaisin. Työtön kesäkuun lopusta, sitä ennen opiskelija ja aktiivisesti työtä hakenut vuoden alusta. Yritin päästä erään hankkeen järjestämään valmennukseen työttömille työnhakijoille, ei siis mitään työvoimakoulutusta vaan työnhakua ja palkatonta työharjoittelua, mutta en päässyt sinnekään! Olen joku maailman suurin luuseri, kun en ole kelvollinen edes siihen.

Vierailija
11/37 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joka paikkakin jo ihan jumissa, kun istun aamusta iltaan samassa asennossa koneella... Välillä käyn ruokaa tekemässä tai muuta pakollista kotihommaa, mutta KAIKKI ylimääräinen aika menee tässä. Ja sitä ylimääräistä aikaa tuntuu olevan ihan liikaa, kun niitä pakollisiakaan juttuja ei enää kiinnosta tehdä kuin hätäisesti.

Päätä särkee, silmät kuivuu, niskat jumittaa niin, että päässä huippaa, veri ei kierrä kunnolla jne. jne. Kyllä tämä sairastuttaa ja pahasti pian.

Vierailija
12/37 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minustakin. Pyrin kuitenkin pienin askelein ahkeruuteen joka päivä.

** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Kristuksessa Jeesuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii iankaikkisen elämän – kuka onkaan. **

Vierailija
13/37 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minustakin. Pyrin kuitenkin pienin askelein ahkeruuteen joka päivä.

** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Kristuksessa Jeesuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii iankaikkisen elämän – kuka onkaan. **

Voi musu parkoja.

Vierailija
14/37 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin pyykit koneeseen. Nyt voinkin lusmuta taas loppupäivän. :D

Laita hereet likoamaan aamuksi. Huomenna sitten keittelet soppaa koko päivän pienellä lämmöllä.

Vierailija
15/37 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeepä pahaa lukea tätä ketjua. Nuoret, terveet ihmiset ruikuttamassa kuinka ei jaksa muuta kuin maata sohvalla. Hävetkää. 

Vierailija
16/37 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon pitkällä saikkella leikkauksesta toipuessa. Saikkeraha on pieni, vielä 5 kk:tta lusmuilua. Mä oikeastaan tykkään löhötä vaan kotona. Apua!

Vierailija
17/37 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on joka paikkakin jo ihan jumissa, kun istun aamusta iltaan samassa asennossa koneella... Välillä käyn ruokaa tekemässä tai muuta pakollista kotihommaa, mutta KAIKKI ylimääräinen aika menee tässä. Ja sitä ylimääräistä aikaa tuntuu olevan ihan liikaa, kun niitä pakollisiakaan juttuja ei enää kiinnosta tehdä kuin hätäisesti.

Päätä särkee, silmät kuivuu, niskat jumittaa niin, että päässä huippaa, veri ei kierrä kunnolla jne. jne. Kyllä tämä sairastuttaa ja pahasti pian.

Voin samaistua kommentteihin. Olen vaihtamassa alaa, oman alan työ jo niin nähty, töihin kova hinku kunpa tietäisi mikä ala. Ajatuksia virkistääkseen tietsikka kiinni, ja ulkoilemaan, katsomaan syksyn värikkäitä lehtiä, ulkoilun jälkeen maistuu ruoka, ja mieli on virkeä, tänään tosin sataa vettä, sateenvarjo ja saappaat on onneksi.

Vierailija
18/37 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekeepä pahaa lukea tätä ketjua. Nuoret, terveet ihmiset ruikuttamassa kuinka ei jaksa muuta kuin maata sohvalla. Hävetkää. 

Oletko itse työtön?

Vierailija
19/37 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon pitkällä saikkella leikkauksesta toipuessa. Saikkeraha on pieni, vielä 5 kk:tta lusmuilua. Mä oikeastaan tykkään löhötä vaan kotona. Apua!

Se on vain paha että lisäksi kotona ollessa lihoo helposti kun on paikoillaan ja jääkaappi lähellä.  Ainoa konsti on että ei söisi että ei kertakaikkiaan osta mitään mieleistä.  Lisäksi olen yrittänyt siirtää syömisen iltaan, kun on helpompaa olla syömättä päivällä.

Vierailija
20/37 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Samaistun niin tuohon, että pakolliset hommat teen hutaisemalla. Nytkin mukamas siivoilin ja tiskasin, mutta kyllähän tuossa sohvannurkassa on silti kasa pyykkiä. Vien sen siitä kohta. Niin varmaan. Ja minullakin on päänsärkyä tässä koneella olosta, kun makaan tässä niin huonossa asennossa. Läppäri on siis sohvalla. Selkää särkee myös.