Ohjaileekohan Jumala meitä samalla tavalla kuin me pelaamme simsiä?
Kommentit (35)
Emt, mutta välillä kuvittelen sellaisia kykymittareita ja niiden kehittymistä. Ja rakkauspisteitä!
Ihmisethän on sosiaalisesti ohjelmoituja. Muotien seuraaminen on yksi selkein ja näkyvin ilmiö, mutta myös käyttäytyminen, arvot ja asenteet on pitkälti ympäristöstä omaksuttuja tavallaan valmiita ohjelmointeja.
Luin joskus sellaisesta eläinkokeesta että jotain hiirtä opittiin ohjailemaan kiinnittämällä aivoon jotain piuhoja ja teorian mukaan tämä hiiri ei itse tajua että häntä ohjaillaan. On myös huomattu aivokuvantamisessa että jos ihminen vaikka liikuttaa kättä, niin se liike tapahtuu ennen kuin ihminen tulee tietoiseksi siitä. Eli jos meitä ohjaillaan niin emme välttämättä sitä tiedosta ja luulemme, että toimimme itse. Onko se sitten jumala vai alienit vai jotain muuta. Tiedä häntä.
EMT, mä ainakin harrastan huomattavasti vähemmän seksiä kuin mun simit.
Eli julma on jumala jos näin on.
Jumala laittoi lapsen kohti kiitävän pakettiauton eteen ja antoi toiselle luusyövän. Lol, Jumalalla on huumorintajua.
Vierailija kirjoitti:
Jumala laittoi lapsen kohti kiitävän pakettiauton eteen ja antoi toiselle luusyövän. Lol, Jumalalla on huumorintajua.
Ns. ikuisuuden näkökulmasta yksittäisen ihmisen elämällä ei ole niin suuri merkitys.
Mikä niistä? Vai vuorotteleekohan ne? Että anna mää pelaan välillä, kuulekko Allahi?
Vierailija kirjoitti:
Mikä niistä? Vai vuorotteleekohan ne? Että anna mää pelaan välillä, kuulekko Allahi?
Miksi oletat että todellinen jumala (jos sellainen on) on joku niistä ihmisten keksimistä tai nimeämistä?
Vierailija kirjoitti:
Jumala katsoo asioita iankaikkisuuden vinkkelistä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmekkös meillä on välillä huonoja päiviä jos tappelee keskenään kumpi saa pelata ja kumpi ei :D
Kyllä. Suuret muinaiset pitää meitä pelinappuloina kosmisessa pelissään.
Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailmankaikkeus tarvitsee siis veriuhrinsa. Mitä nuorempi ja viattomampi, sitä parempi. Täytyy sanoa, että tuolta narsistiselta sadistilta ei huumorintajua puutu.
Mitenkäs Joulupukki ja Pääsiäispupu?
En ohjaile, on katsos sellainen vähän yksityiskohtaisempi käyttöjärjestelmä. Mutta periaatteessa olet oikeassa. No, pitää palata hommiin. Kiirettä pitää kun teitä on jo aika monta miljardia, ja sitten vielä kaikki muut maailmat päälle... hups, ei ehdi avautua. Palaan hommiin, ap.
ps kun olet menossa työhaastatteluun ja äitisi ehdottaa että älä mene, älä kuuntele häntä. Tää on tällainen vapaaseen tahtoon liittyvä juttu joka vaikuttaa tulevaisuuteesi, ja ajattelin antaa vinkin kun olet elänyt noinkin siivosti.
Pienet vihreät miehet meitä ohjailee : http://www.tiede.fi/keskustelu/747/ketju/elammeko_simulaattorissa
Vapaa tahto ja se että jumala tietää kaiken mitä on tulee tapahtumaan on mahdoton yhtälö. Jos jumala tietää kaiken mitä tulee tapahtumaan ei voi olla vapaata tahtoa vaan maailma on staattinen on sama mitä yrität, kaikki on ennalta laskettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletat että todellinen jumala (jos sellainen on) on joku niistä ihmisten keksimistä tai nimeämistä?
Ei ole kuin yksi Jumala ja hän on meneisyydessä ilmaissut itsensä ja tehnyt ihmeitä. Tästä on tehty kirja, missä tapahtumat on kerrottu.
Muut "Jumalat" ihminen on itse keksinyt. Tämän voi havaita uskontoja tutkimallakkin että on keksittyjä.
Tietysti jos voit esittää jonkun muun uskonnon osalta että ei ole ihmisen itse keksimää?
?
JK kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailmankaikkeus tarvitsee siis veriuhrinsa. Mitä nuorempi ja viattomampi, sitä parempi. Täytyy sanoa, että tuolta narsistiselta sadistilta ei huumorintajua puutu.
Mitenkäs Joulupukki ja Pääsiäispupu?
Onko tallomasi muurahainen sinulle veriuhri?
Minä joskus tedän, että Saatana ohjailee meitä, vähä niiku me pelaamme simsiä.