Törkeää pyytää muuttaa kaverin luo?
Mull on kaveri jolla on iso talo, 500 m2 vähintään, ja talli lisäksi jossa työhuoneita varastoja puuliiteriä ym. Asuvat siinä kahdestaan ja ei ole lapsia kun eivät halunneet. Ei koiria ei kissoja ei mitään. Mulla on kolme lasta, olen yh ja asutaan kaksiossa ja rahat eivät ole riittää edes ruokaan kunnolla eikä lasten harrastuksiin. Kaverilla on kaksi vierasmakuuhuonetta siellä eikä usein vieraita, uima-allaskin on ja pihaa jossa olisi lapsille tilaa telmiä. Olisinko aivan törkeä jos ehdottaisin että muuttaisin lasten kanssa sinne vaikka jotain nimellistä vuokraa vastaan? Kun ei heillä kuitenkaan kulut nousisi kauheasti ja lämmittävät sen ison talon joka huoneen kuitenkin ja omat ruuat tietenkin maksaisin ym.
Kommentit (75)
Meillä on vähän vastaava kokonaisuus niin tiedätkö mikä tässä on parasta? Oma rauha! <3 Ei kiljuvia lapsia, räksyttäviä koiria, ei kaikesta marisevia aikuisia jne...
Kaikki kenellä on kavereita joilla on ok -talo ja tilaa niin ruvetaan kyselemään ottaisko ne meidät sinne asumaan kun kumminkin lämmittävät taloa, jooko?
Tämä oli kyllä hauskin aloitus pitkään aikaan! Oli provo tai ei. Olisihan se kaverisi hommannut taloonsa vuokralaisen jo aikaa sitten, jos haluaisi sellaisen. Parempi olisi ettet edes ehdottaisi asiaa, mikäli haluat yhä ylläpitää ystävyyttänne. Ainakin itse olisin moisen ehdotuksen kuultuani jatkossa hyvin vaivaantunut, kun ottaisit yhteyttä. Itse en välttämättä enää edes ottaisi yhteyttä sinuun.
Mikset ehdottaisi ensin tätä asumisjärjestelyä omalle perheellesi tai lasten isän vanhemmille? Hehän voisivat olla asiasta mielissään, kun pääsisivät seuraamaan läheltä lapsenlapsiaan enemmän. Ties vaikka mielellään hommaisivat talon, johon mahtuisi kolme sukupolvea asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Mull on kaveri jolla on iso talo, 500 m2 vähintään, ja talli lisäksi jossa työhuoneita varastoja puuliiteriä ym. Asuvat siinä kahdestaan ja ei ole lapsia kun eivät halunneet. Ei koiria ei kissoja ei mitään. Mulla on kolme lasta, olen yh ja asutaan kaksiossa ja rahat eivät ole riittää edes ruokaan kunnolla eikä lasten harrastuksiin. Kaverilla on kaksi vierasmakuuhuonetta siellä eikä usein vieraita, uima-allaskin on ja pihaa jossa olisi lapsille tilaa telmiä. Olisinko aivan törkeä jos ehdottaisin että muuttaisin lasten kanssa sinne vaikka jotain nimellistä vuokraa vastaan? Kun ei heillä kuitenkaan kulut nousisi kauheasti ja lämmittävät sen ison talon joka huoneen kuitenkin ja omat ruuat tietenkin maksaisin ym.
No kai nyt ainakin ne nousevat kulut maksaisit ja tekisit itse perheesi ruuat...
En näe ehdotuksessa mitään väärää. Törkeitä ovat jos kieltäytyvät. Mielestäni kaverilla on suorastaan velvollisuus auttaa!! Ap on kuitenkin yksinhuoltaja. Varmaan on myös kaveriaan auttanut. Tuo on vähintä mitä kaveri voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään. Kaverisi varmaan ottaa avosylin vastaan. Ja nimellisen vuokran jatkeeksi voit osallistua talon ylläpito- ja kunnostustöihin hartiapankilla: Talviaamuisin aikaisin lumen luontia, syksyllä haravointia, räystästrn puhdistusta ja pesua, keväisin ikkunoiden pesua, pihakalusteiden kunnostusta ja huoltoa, kesäisin ruohonleikkuuta ym ym. Se on niin auvoista ja ihanaa omakotitaloidylliä.
Olisi myös hauskaa matkustella koko porukalla. Tuo kaveripariskuntahan on varmasti niin varakas, että he voisivat vuokrata (jos ei jo ole omaa) sellaisen ison asuntoauton (mobile home), että siihen mahtuisi hyvin kolme aikuista ja kolme lasta :). Kaveripariskunta matkustaisi edessä ja ajaisivat vuorotellen ja AP matkustaisi lapsineen takana ja samalla pitäisi huolta lapsista. Olisi varmasti mukavaa kierrellä ympäri maata, ja miksei ulkomaita myöten :)
No tämähän oli kyllä kehityskelpoinen idea! Paitsi että miksipä ap-ressukan kannattaisi edes lähteä mukaan karavaanarielämää viettämään, kyllähän ne kaverit nyt muutaman viikon lasten kanssa pärjäilevät itsekseenkin. Ap:han voisi sillä aikaa rentoutua sen uima-altaan äärellä ja kerätä voimia yksinhuoltajan arjessa selviytymiseen.
Sijaitseeko tämä kaverin 500m2 talo Porvoossa?
Mielestäni assertiivinen ihminen ymmärtää aloittajan tarpeet, mutta osaa vastata kuitenkin ei, jos ei pidä asiaa hyvänä ajatuksena.
Eli ihan hyvin voit kysyä.
Paitsi ettet voikaan, koska todennnäköisyys sille, että kaverisi olisi assertiivinen persoona on nollan luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä saisin paskahalvauksen, jos kaveri ehdottais meille muuttoo. Ihan kamala ajatus:)
Miksi sä siitä hermostuisit? Eikö assertiivisuus toimi sulla? Eli taju, miten hyvä idea tuo olisi kaverisi kannalta, mutta taju siitäkin, että sinä saat ilman minkäännäköistä itsesyytöstä sanoa kysyjälle, että ei käy?
Ompas täällä ilkeää porukkaa. Kunhan kysyin vaan että olisiko okei ja oliko siitä pakko kommentoida noin ilkeästi. heillä nyt on vaan mun mielestä enenmän tilaa kuin tarvitsevat ja minulla vähemmän ja eikö ole hieno voida auttaa toista ihmistä tarpeessa jos on sellaista jotaa voi antaa. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä saisin paskahalvauksen, jos kaveri ehdottais meille muuttoo. Ihan kamala ajatus:)
Miksi sä siitä hermostuisit? Eikö assertiivisuus toimi sulla? Eli taju, miten hyvä idea tuo olisi kaverisi kannalta, mutta taju siitäkin, että sinä saat ilman minkäännäköistä itsesyytöstä sanoa kysyjälle, että ei käy?
Pitkäaikaistyötön käynyt taas jonkun pakollisen kurssin ja oppinut vuorovaikutus- ja vietintä taitojen ohella uuden sanan.
Vierailija kirjoitti:
Ompas täällä ilkeää porukkaa. Kunhan kysyin vaan että olisiko okei ja oliko siitä pakko kommentoida noin ilkeästi. heillä nyt on vaan mun mielestä enenmän tilaa kuin tarvitsevat ja minulla vähemmän ja eikö ole hieno voida auttaa toista ihmistä tarpeessa jos on sellaista jotaa voi antaa. Ap.
On hienoa auttaa ja antaa jos haluaa. Mutta koti on koti ja minä haluan säilyttää kirjastohuoneen ja työhuoneen (joita ehkä pitäisit ylimääräisinä makkareina) edelleen tässä käytössä. Koti on on oma paikka, turvasatama. Ainakin mun auttamiseni raja menisi oman kotini rauhan ja seesteisyyden ja nykyisen huonejaon säilyttämisessä. Jos oisit hyvä ystävä niin sijoitusasuntoni vuokraisin sinulle normaalia mahdollisesti paljonkin edullisemmin, mutta vain jos olisit aidosti läheinen mulle. Koita ap ymmärtää, että koti on ihmisen oma paikka, sinä olisit jatkuvasti kylässä samoissa asuintiloissa, ei varmaan sovi juuri kelleen tuo järjestely.
Mut tän on pakko olla provo.
Vierailija kirjoitti:
Susta koituisi hemmetisti vaivaa ja lisäkuluja. Miksi ne sun kaverit haluaisi auttaa eli kustantaa sun ja maksujesi elaman kun et itse pysty/ jaksa. Vai ihan tulevat iloiseksi kun saavat *auttaa*
Ai jestas, on tosiaan paras aloitus vähään aikaan :) mä haluaisin nähdä kavereiden ilmeet, kun Ap ehdottaisi tällaista pikku ratkaisua.
Vierailija kirjoitti:
Auttaminen sinun kuvailemallasi tavalla (huoneet, piha, allas, lämmitys, sähkö, ulkorakennustilat, vakuutukset, auraaminen ja muu ylläpito) tarkoittaisi sitä, että kaverisi puolisoineen maksaisi sinulle puhdasta rahaa jotakuinkin1500-2000 euroa kuukaudessa ja menettäisi kotirauhansa. Ei ole käynyt mielessä, vai mitä?
Ei kun siis oisin kyllä maksanut ihan pientä vuokraa ja tehnyt osuuden kotitöistä jne. Ja ylläpitävät sitä kaikkea ihan itsekin eli lämmittävät, allas on siellä jo jne eli ei siittä mitään lisäkuluja heille tulisi kun maksaisin omat osuudet ruuasta ja lasten ruuan kanssa. Ainoa mikä ei kuluisi olisi koko vuokraosuus eli jos maksaisin vaikka kolmannes osan siitä mitä vuokraa maksan nyt ja sitä voisi säästää kunnes saisi oman ostettua ja silti lapsilla olisi tilaa elää ja rahaa riittäisi harrastuksiin Ap.
Vierailija kirjoitti:
Ei kun siis oisin kyllä maksanut ihan pientä vuokraa ja tehnyt osuuden kotitöistä jne. Ja ylläpitävät sitä kaikkea ihan itsekin eli lämmittävät, allas on siellä jo jne eli ei siittä mitään lisäkuluja heille tulisi kun maksaisin omat osuudet ruuasta ja lasten ruuan kanssa. Ainoa mikä ei kuluisi olisi koko vuokraosuus eli jos maksaisin vaikka kolmannes osan siitä mitä vuokraa maksan nyt ja sitä voisi säästää kunnes saisi oman ostettua ja silti lapsilla olisi tilaa elää ja rahaa riittäisi harrastuksiin Ap.
Eli haluat kateuttasi hyväksikäyttää kavereitasI, koska heillä on mielestäsi liikaa. Ollright, kiitos tarkennuksesta.
"Olisko ihan törkeää kysyä yhdeltä kauniilta sinkkunaiselta, jos sain käyttää sen pimpulia kun tekee mieli. Se jää ihan käyttämättä hänellä muuhun kuin virtsaamiseen ja on kuitenkin lämmitetty ja kosteakin. Itsellä ei ole pimpulia laisinkaan ja kovasti tykkään. Kondomit maksaisin tietty itse."
Mulla tuli mieleen, kun eräs tuttu jonka nähnyt kerran, laittoi viestiä että voidaanko vaihtaa kämppiä... Meillä siis jonkin verta isompi asunto kuin heillä, parempi sijainti jne. Pyyntö tuli ihan puskista enkä ensin uskonut että on tosisssaan, mutta oli. En suostunut ja pian tämän jälkeen poisti minut kavereista :D :D
Ei tuu ap kommentoimaan, taisi onneksi olla vain provonen.